شهادت آیت الله بهشتی موجب شناسایی منافقین شد

Beheshty5استاد سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: شهادت افرادی مانند آیت الله بهشتی و یارانشان موجب شناسایی انحراف جریان ها و گروه هایی مانند منافقین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) به نقل از خبرگزاری ایرنا، آیت الله «محی الدین حائری شیرازی» شامگاه سه شنبه در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در مسجد سید اصفهان، به قیامهای جهان اسلام اشاره كرد و افزود: امروز جهان به سمت عقلگرایی در حال حركت است و وجود انقلابهای اسلامی در كشورهای مصر، یمن، تونس و دیگر كشورها، نشان از حركت مردم در این مسیر است.

وی با اشاره به كشتارهایی كه در عراق و سوریه انجام می شود، اظهار داشت: امروز دشمنی كه خود را در پایان راه می بیند با مكرها و نیرنگ های متعدد در صدد است به مقابله با جریان عقلگرای دین خواه بپردازد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینكه تروریست ها در كشورهای سوریه و عراق جایگاه مردمی ندارند، تصریح كرد: تربیت عده ای تروریست برای شهادت مردم در كشورهای دیگر هنر نیست بلكه هنر، تربیت عقل انسانهاست.

وی به هدایتگری رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره كرد و افزود: معظم له وقتی مجلس خبرگان می خواست بار مسئولیت مردم را به دوششان بگذارد بسیار ناراحت شدند ولی به عنوان رهبر انقلاب، محكم ایستادند و خدا هم ایشان را كمك كرد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینكه عقل، انسان را به امام معصوم خود نزدیك می كند، گفت: امام خمینی (ره) عقل ها را بیدار كرد و این بیداری موجب نزدیكی ظهور امام زمان (عج) شده است.

آیت الله حائری شیرازی با اشاره به اینكه پیامبران و ائمه(ع) حجت ظاهر و عقل انسان حجت باطن است، اظهار داشت: عقل و انبیای الهی هر دو حجت های الهی و از یك منشاء هستند و انسان را به سمت یك منشاء راهنمایی می كنند.

وی افزود: جهان هرچه به سمت هوا و هوس خود پیش می رود از امام زمان خود دور می شود و به واسطه همین مساله، آرامش و آسایش و امنیت خود را از دست می دهد.

وی تصریح كرد:جهان به سمتی حركت می كند كه از این مسائل خسته شده و به واسطه عقل به سمت امام زمان (عج) كه حجت ظاهر است، گرایش پیدا می كند.

 

آیت الله حائری شیرازی اظهار داشت: دین زمانی نزد مردم زشت جلوه می كند كه داعیه داران دینی همچون یزید به سمت كارهای ضد دینی، ظلم، تعدی و تجاوز به حقوق دیگران بروند.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) با قیام خود نشان داد كه داعیه دار اصلی دین افرادی همچون یزید نیستند و همین موجب معرفی امامان معصوم (ع) به جامعه شد.

وی گفت: نتیجه عاشورا این بود كه عقولی كه به واسطه افرادی همچون یزید دین گریز شده بودند، دوباره راه را یافتند و دین دوباره تجدید حیات یافت.

استاد حوزه علمیه قم، قیام امام خمینی(ره) در سال 42 را از دیگر قیام های احیاء كننده دین دانست و افزود: امام خمینی(ره) با اقتدا به امام حسین(ره) كاری كرد كه مردم با دین آشتی كنند.


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31