یارگیری ترامپ از چهره های حامی تروریسم

202009109924980137

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره ارتباط عمیق اعضاء و نزدیکان دولت ترامپ با گروهک منافقین گفت: مشخص است که دولت‌های تروریستی از سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان عباس مقتدایی خوراسگانی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره گزینه پیشنهادی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای عضویت در دیوان عالی این کشور که سابقه وکالت برای گروهک تروریستی منافقین را دارد، گفت: این نخستین بار نیست که نزدیکان ترامپ سابقه حمایت یا همکاری با گروه‌های تروریستی به خصوص منافقین را دارند.

 

وی افزود : البته مشخص است که دولتی که خود رویه‌های تروریستی دارد مشکلی برای نزدیکی و حمایت از تروریست‌ها ندارد اما مساله حمایت آمریکا و دولت ترامپ از گروهک منافقین مقدار زیادی نیز به رویکردهای مشترک این گروهک و دولت تروریست آمریکا بازمی‌گردد.

 

مقتدایی با بیان این که حقوق بشر نزد سیاستمداران و دولتمردان ایالات متحده آمریکا معیار دوگانه‌ای دارد، اظهار داشت: تفاوت رفتاری ایالات متحده با گروهی همچون حزب‌الله و نیروهای مقاومت و رویه‌ای که با سازمانی همانند گروهک منافقین با آن سابقه تروریستی دارد، به خوبی نمایانگر رویه و رفتار دولت فعلی آمریکا و در نگاه کلان‌تر، حاکمیت ایالات متحده است.

 

ایمی کانی بارت، گزینه پیشنهادی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای عضویت در دیوان عالی این کشور سابقه وکالت برای گروهک تروریستی منافقین را داشته است. روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد ایمی بارت، زمانی که این گروه تبعیدی از ایران (گروهک منافقین) در تلاش برای خروج از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی وزارت خارجه آمریکا بوده وکالت آن را به عهده داشته است. بارت سابقه وکالت برای این گروه تروریستی را سال ۲۰۱۷، قبل از برگزاری جلسه تأیید صلاحیتش برای تصدی سمت ریاست دادگاه استیناف شیکاگو، در قالب یک پرسشنامه مجلس سنای آمریکا ذکر کرده بود. نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: اگرچه این روزها اروپا خانه امن سازمان تروریستی منافقین است اما هنوز هم اصلی ترین حمایت ها مثل همیشه از کاخ سفید از آن ها می شود.

 

بر اساس این گزارش«دونالد ترامپ» ، «اِیمی کانی بارِت» را به عنوان نامزد جانشینی «روث بیدر گینسبرگ» قاضی فوت شده در دیوان عالی آمریکا معرفی کرد. دیوان عالی آمریکا بالاترین مرجع حل اختلاف در آمریکاست و تصمیم‌گیری نهایی در موارد بروز اختلاف بین دولت و کنگره نیز بر عهده این نهاد است. عضویت در این دیوان مادام‌العمر است و تغییر در ترکیب این هیئت می‌تواند سال‌ها بر وضعیت موازنه قوا در این کشور اثرگذار باشد.

 

دیوان عالی آمریکا هشت قاضی و یک رئیس دارد. هرچند که هریک از این ۹ نفر، آرایی برابر دارند، اما در عمل پس از رئیس که از سوی رئیس‌جمهور منصوب می‌شود، قاضی ارشد، که بیشترین سابقه را در میان قضات دیوان عالی دارد، دارای بالاترین نفوذ است.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان