نهمین سالگرد شهدای وحدت در زاهدان برگزار شد

13960727000443 Test PhotoH

به گزارش هابیلیان و به نقل از فارس، نهمین سالگرد شهدای وحدت با حضور مسئولان، جمعی از سران طوایف و ریش‌سفیدان و خانواده شهدا صبح امروز در حسینیه عاشقان ثارالله در زاهدان برگزار شد.

مروری بر حوادث و اقدامات تروریستی معدوم عبدالمالک ریگی که جیره‌خوار و مزدور استکبار و دشمنان نظام بود و به بهانه طرفداری از قوم بلوچ اقدام به کشتار انسان‌های بی‌دفاع می‌کرد، تنها ایجاد تفرقه و اختلاف بین مردم شیعه و سنی را در اذهان تداعی می‌کند.

حادثه تروریستی سال 84 در تاسوکی، حادثه تروریستی در مسجد حضرت علی (ع) زاهدان در سال 88، حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان در سال 89، حادثه تروریستی تاسوعای چابهار و حادثه تروریستی پیشین سرباز همه و همه گوشه‌‌ای از جنایت‌های استکبار برای ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مردم ولایی و مرزدار شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان توسط معدوم ریگی بوده است.

در حادثه تروریستی سال 88 در شهرستان سرباز پس از شهید و مجروح شدن مردم شیعه و سنی به وضوح مشخص شد که ادعای دفاع از قوم بلوچ یا اهل سنت تنها سرپوشی بر خواسته‌های مزدورانه آنان است.

یکی از بزرگترین جنایات ریگی، شهادت شهید نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه به همراه دیگر سبزپوشان و سفیدپوشان در حادثه خونین تروریستی سرباز بود.

سردار نورعلی شوشتری در حالی در سیستان و بلوچستان شهید شد که طی مدت حضور چند ماهه خود در این استان محروم مرزی، منشا خدمات فرهنگی، عمرانی، درمانی و امنیتی فراوان در منطقه شد.

وی اعتقاد فراوانی به توانمندی مرزداران بلوچ داشت و معتقد بود امنیت پایدار در سیستان و بلوچستان زمانی محقق می‌شود که به خود مردم واگذار شود.

یادگاری که از شهید شوشتری در جنوب شرق باقی مانده، همین طرح مهم «امنیت پایدار مردمی» است، طرحی که اساس آن سپردن مسئولیت امنیت به مردم عزیز سیستان و بلوچستان است.

13970725000830 Test PhotoI

 

هدف شهید شوشتری واگذاری امنیت به مردم بود

فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) سپاه، صبح در مراسم نهمین یادواره شهدای وحدت در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان اظهار کرد: امروز جبهه مقاومت، مردی و مردانگی را از ایستادگی مردم صبور و مقاوم ایران یاد گرفته و در مقابل تکفیری‌ها و دشمنان اسلام ایستاده‌اند.

سردار علی فضلی افزود: 17 هزار شهید در مقابله و مواجهه با گروهک‌های ضدانقلاب و معاندین و مخالفین، از بهترین‌های شیعه و سنی تقدیم دین خدا شدند.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن با ایجاد رخنه و شکاف و در مقابل هم قرار دادن مردم ایران به ویژه شیعه و سنی تلاش کرد به اهداف شوم خود برسد که با ایستادگی و هوشیاری مردم ناکام ماند.

فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) سپاه تاکید کرد: دشمن به دنبال این است که این اخوت و برادری و عزت و اقتدار را خدشه‌دار کند.

وی ادامه داد: سردار شوشتری و همرزمانشان برای خدمت به مردم عزیز و بزرگوار شیعه و سنی به این استان آمدند تا برای شما امنیت را به ارمغان بیاورند و از شما مرزداران انقلاب اسلامی حراست کنند و در این مسیر رخت شهادت را هم بر تن کردند.

وی با بیان اینکه شهید شوشتری اسطوره بود ادامه داد: شهید شوشتری و محمدزاده را در میدان‌های سخت شناختم از درگیری‌های در کردستان تا برسد به دفاع مقدس.

سردار فضلی به تشریح رشادت‌های سردار شهید شوشتری در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: سردار شوشتری عاشق مردم شیعه و سنی بود و با هدف واگذاری امنیت به مردم منطقه وارد این استان شد.

وی از مرزداران و مرزنشینان شهرستان مرزی میرجاوه قدردانی کرد که در این منطقه میزبانی از زوار پاکستانی را بر عهده دارند.

وی گفت: مردم غیور و غیرتمند بلوچ همیشه زبانزد بوده‌اند و این روزها نیز در میزبانی و استقبال از زوار حسینی پای کار هستند، وحدت و برادری واقعی در سیستان و بلوچستان ساری و جاری است.
 

13970725000505 Test PhotoI

 

 با ترور شخصیت‌ها انقلاب و نظام ایران از هم نمی‌پاشد بلکه پایه‌های آن بسیار محکم‌تر می‌شود

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرنگان رهبری در این مراسم با اشاره به حادثه ربودن مرزداران و مرزبان میرجاوه، اظهار کرد: مسئولان ما همواره از مسئولان کشور پاکستان خواسته‌اند که اجازه ندهند خاک کشورشان حیاط خلوت اشرار و تروریست‌ها باشد.

مولوی نذیراحمد سلامی افزود: خواست مردم این است که مسئولان کشور پاکستان اجازه ندهند این گروهک‌ها و مزدوران بیشتر دست به تخریب بزنند و البته که با این حرکت‌ها هرگز نمی‌توانند به اهداف شوم خود برسند و با این حرکات برنده میدان شوند.

وی ادامه داد: مردم ما نظام ما و مسئولان ما در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به سر می‌برند و دشمن این را نمی‌خواهد، در 22 بهمن امسال بزرگترین جشن پیروزی را خواهیم گرفت و قطعا این روزهای ایران اسلامی برای دشمن قابل تحمل نیست.

وی افزود: دشمن از بدو انقلاب با حربه‌ها و دسیسه‌های مختلف سعی در تضعیف نظام داشته و می‌خواسته میان مردم و مسئولان فاصله ایجاد کند؛ اما این روزها  مردم و مسئولان، شیعه و سنی بیش از پیش با هم متحد و یکصدا هستند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرنگان رهبری اضافه کرد: نعمت امنیت را در این استان باید قدر بدانیم زیرا با قیمت خون شهدایی از جمله سرداران شهید شوشتری و محمدزاده و چندین نفر از مردم مظلوم شعیه و سنی به وجود آمده است.

13970725000495 Test PhotoI

 

در 26 مهر 1388 بود که بر اثر انفجار تروریستی در منطقه پیشین شهرستان سرباز سیستان و بلوچستان، سرلشگر شهید شوشتری جانشین فرمانده وقت نیروی زمینی و فرمانده قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب شرق کشور، سرتیپ محمدزاده فرمانده وقت سپاه سلمان سیستان و بلوچستان و بیش از 40 نفر از سران طوایف و قشرهای مختلف مردم اهل سنت پیشین به شهادت رسیدند.

 

13970725000500 Test PhotoI

سردار نورعلی شوشتری، رجبعلی محمدزاده، محمد گونه‌فراهانی، اسلم حوت، حسین اسدی، علی علویان، عصا بوک، حمیدرضا ناصری، علی مطهری‌نژاد، محمد بیر، محمد اسلم بیر، حمزه شه‌بخش، حسین مرادی، علی نیکپور، ولی فتح مرادی، محمد فدایی، الله نظر ترکی، علی عربی، عباس گودرزی، فرشاد شفیع‌پور از جمله این شهدا هستند که امنیت و وحدت امروز شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان از برکت خون آن‌ها است.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان