گزارش سالانه تروریسم آمریکا و تداوم اتهام پراکنی‌ها علیه ایران

139110180001594

آمریکا که خود ناقض بدیهی‌ترین اصول حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد است، در گزارش سالانه وزارت امور خارجه خود در مورد تروریسم، اتهام پراکنی های همیشگی خود علیه ایران را در این زمینه تکرار کرد.

 

وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی، گزارش  سال ۲۰۲۰ خود در مورد تروریسم را منتشر کرد و مدعی شد  بر اساس دستور کنگره امریکا نگاهی دقیق به شرایط مبارزه با تروریسم در سال گذشته میلادی ارائه  داده است.

 

آمریکا که خود از سویی از حامیان گروههای تروریستی و منبع تغذیه آنها بوده و از سوی دیگر نیز ادعای مبارزه و پیروزی در مقابله با گروههای تروریستی را دارد،  در این گزارش اذعان کرده است که اطلاعات آماری این گزارش نشان می دهد که تعداد حملات تروریستی و تعداد کلی تلفات ناشی از آن حملات در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

 

 آمریکا در این گزارش برغم ادعاهای خود در موفقیت مبارزه با گروههای تروریستی مدعی شده است که این ارقام تا حدی نشان دهنده گسترش شبکه های داعش و نیروهای وابسته به القاعده، به ویژه در آفریقا است.

 

واشنگتن به رغم اقدامات تروریستی خود در منطقه و نیز حامیان و هم پیمانانش در این گزارش، ایران، سوریه و کره شمالی را در فهرست کشورهای حامی تروریسم در سال ۲۰۲۰ قرار داده است.

 

آمریکا که در پی دستاوردها و موفقیت های ایران و متحدانش در منطقه در مقابله با تروریسم، تلاش های خود را برای افزایش فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران و گروههای مقاومت افزایش داده، در این گزارش نیز، گروههای مقاومت و تلاش های آنها را در زمره گروههای تروریستی تفسیر کرده و با هراس از نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی ایران، تهران را متهم به حمایت از اقدامات تروریستی در سال ۲۰۲۰ در سطح منطقه و جهان کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در این گزارش آورده است که در سطح منطقه، ایران از گروه های نیابتی و شریک خود در بحرین، عراق، لبنان، سوریه و یمن از جمله حزب الله و حماس حمایت کرده است.

 

وزارت خارجه آمریکا بدون ذکر سند ادعا کرده است که رهبران ارشد القاعده به اقامت خود در ایران ادامه داده و  برای تسهیل عملیات خود از ایران اقدام کردند.

 

واشنگتن که همواره از نفوذ منطقه ای ایران در هراس بوده، با تداوم اتهام پراکنی ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این نهاد حافظ صلح و امنیت ایران را متهم کرده  که در سطح جهانی، به عنوان بازیگران اصلی ایران در حمایت از جذب، تأمین مالی و توطئه در سراسر اروپا، آفریقا و آسیا و هر دو قاره آمریکا فعال بوده است.

 

آمریکا که خود با حمایت از ائتلاف سعودی، عامل بحران و جنگ علیه مردم مظلوم یمن بوده، در این گزارش مدعی شده است که حمایت ایران از گروه انصار الله  از عوامل بی ثبات کننده یمن در سال ۲۰۲۰ است.

 

این گزارش آمریکا در حالی است که کیلومترها دورتر از خاک خود در منطقه غرب آسیا حضور دارد و در امور داخلی کشورها مداخله کرده که حاصل آن چیزی جز جنگ، آوارگی و رنج ملت های منطقه نبوده است.

 

بعنوان نمونه اکنون برای اشغال منابع نفتی سوریه در شرق و شمال شرق این کشور حضور دارد که دمشق این حضور را غیر قانونی می‌داند و تأکید می‌کند که با آن مقابله خواهد کرد.

منبع: ایرنا، نیویورک


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31