همکاری جولیانی با منافقین می‌تواند مشکلات حقوقی تازه‌ای برای او ایجاد کند

Former NYC Mayor Rudy Giuliani Onne Of Hundreds Of High Level Paid Advocates On Behalf Of The MEK Terror Cult

سایت خبری ان‌بی‌سی آمریکا در گزارشی به احتمال بررسی ارتباط رودی جولیانی با تروریست‌های منافقین پرداخته است و این ارتباط را دردسر حقوقی جدید وکیل شخصی رئیس جمهور آمریکا می‌نامد.

به گزارش سرویس بین‌الملل پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان، به گفتۀ تعدادی از کارشناسان حقوقی که با ان بی‌سی گفتگو کرده‌اند، ثبت نام رسمی مایکل موکازی به عنوان لابی‌گر گروهک تروریستی منافقین ممکن است وزارت دادگستری آمریکا را مجاب کند که تحقیقاتی دربارۀ سایر لابی‌گران غیررسمی این گروهک از جمله رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ، انجام دهد.

ان‌بی‌سی  در ابتدای این گزارش می‌نویسد: «در بهار سال 2017 مایکل موکازی، دادستان کل اسبق آمریکا، در جلسه‌ای با نمایندگان گروه مجاهدین خلق که تا سال 2012 در فهرست گروه‌های تروریستی وزارت خارجۀ آمریکا قرار داشت، ملاقات کرد. موکازی در این ملاقات تنها نبود و یکی دیگر از چهره‌های برجستۀ سیاسی آمریکا یعنی رودی جولیانی نیز وی را در این جلسه همراهی می‌کرد. جولیانی و موکازی که شرکای حقوقی یکدیگر نیز محسوب می‌شوند، تقریباً نزدیک به یک دهه با انجام سخنرانی‌های مختلف، نوشتن مقالاتی در رسانه‌ها و سایر اقداماتی از این دست، از گروهی که در قتل 6 شهروند آمریکایی در دهه 70 میلادی نقش داشته حمایت کرده و به پیشبرد اهداف سازمان مجاهدین خلق کمک کرده اند.»

در ادامه گزارش عنوان می‌شود: «موکازی تازه ماه گذشته رسماً نام خود را به عنوان لابی‌گر شاخۀ سیاسی سازمان مجاهدین خلق به ثبت رسانده است. جولیانی هنوز همین کار را هم انجام نداده است. به گفتۀ برخی از کارشناسان، همین موضوع می‌تواند باعث شود وزارت دادگستری وی را به اتهام لابی‌گری غیرقانونی تحت پیگرد قرار دهد.»

جاش روزنستاین که یک وکیل ساکن واشنگتن است و درزمینۀ قوانین لابی‌گری فدرال آمریکا به افراد مختلفی مشاوره می‌دهد، در این باره به ان‌بی‌سی  می‌گوید: «این ماجرا از آن دسته سناریوهایی است که به طور معمول وزارت دادگستری را وادار به آغاز یک روند تحقیقاتی می‌کند.» روزنستانین در ادامه می‌افزاید: «اگر جولیانی و موکازی به موازات یکدیگر برای مجاهدین خلق لابی‌گری می‌کرده‌اند، این مسئله برای جولیانی مشکل بزرگی ایجاد خواهد کرد.»

این گزارش همچنین می‌افزاید: «ثبت‌نام رسمی مایکل موکازی به عنوان لابی‌گر گروه مجاهدین خلق با مشکلات حقوقی جولیانی در رابطه با فعالیت‌های تجاری بین‌المللی‌اش همزمان شده است. معاملات خارجی جولیانی، به طور خاص معملات وی در اوکراین است، پس از این که 2 تن از دستیارانش هفته گذشته متهم به گسیل پول‌های خارجی به سوی سیاستمداران آمریکایی شدند، تحت بررسی شدید قرار گرفته است. نیویورک تایمز در این باره گزارش داده است که معاملات تجاری جولیانی در دست بررسی قرار گرفته است و نگاه مدعی‌العموم به اقدام جولیانی در گزارش نکردن فعالیت‌هایش در کمک به اهداف عوامل خارجی دوخته شده است.»

در بخش دیگری از گزارش ان‌بی‌سی  آمده است: «متخصصین حقوقی معتقدند فعالیت‌های جولیانی به نفع مجاهدین خلق و شاخۀ سیاسی این گروه، سوالاتی درباره این که آیا وی قانون موسوم به عوامل خارجی (فارا) را زیرپا گذاشته است یا خیر به وجود آورده است. این قانون شهروندان آمریکایی را ملزم می‌کند تا هر گونه فعالیت لابی‌گری یا روابط عمومی به سود یک نهاد خارجی را صرف‌نظر از اینکه در قبال این کار پولی دریافت می‌کنند یا خیر، به وزارت دادگستری آمریکا گزارش نمایند. مروری بر گزارشات ارائه شده به دولت آمریکا دربارۀ فعالیت‌های این گروه نشان می‌دهد که جولیانی از سال 2014 حداقل سالی یک مرتبه با مقامات مجاهدین خلق دیدار کرده است. در این دیدارها به مسائل مختلفی دربارۀ کشور ایران پرداخته شده است. جولیانی در این بازۀ زمانی در مراسمات گروه مجاهدین خلق در لهستان، آلبانی، پاریس و واشنگتن حضور پیدا کرده است. متخصصین حقوقی معتقدند سخنرانی جولیانی به نفع مجاهدین خلق در واشننگتن در سال 2018 و مقالاتی که وی در حمایت از این گروه در رسانه‌های آمریکایی نوشته است به طور ویژه برای وی دردسرساز خواهند بود.»

متیو سندرسون، یکی دیگر از وکلای متخصص در امور لابی‌گری در این باره به ان‌بی‌سی  می‌گوید: «این مسئله کاملاً در زیرمجموعه نقض قانون «فارا» قرار می‌گیرد.» به گفتۀ وی احتمالاً وزارت دادگستری تلاش خواهد کرد مشخص نماید که آیا این فعالیت‌ها که با هدف تاثیرگذاری بر افکار عمومی مردم آمریکا انجام شده است با درخواست یا فرمان سازمان مجاهدین خلق صورت پذیرفته یا خیر.»

سندرسون همچنین ادامه می‌دهد: «این مسئله از این جهت بسیار غیرعادی است که جولیانی همزمان با تامین منافع نهادهای خارجی، مشاور رئیس جمهور نیز بوده است.»

جولیانی دربارۀ این مسئله به ان‌بی‌سی  گفته است دلیلی برای ثبت نام به عنوان لابی‌گر نمی‌بیند زیرا برخلاف موکازی، وی قصد ندارد با مقامات دولت آمریکا دربارۀ منافقین گفتگو کند. جولیانی در پاسخ به سوال ان‌بی‌سی  می‌گوید: «من کاری که موکازی انجام می‌دهد را نمی‌کنم. او برای هیچیک از اقدامات قبلی‌اش ثبت نام نمی‌کند، ثبت نام او به این دلیل است که به دنبال برگزاری یک ملاقات مشخص با مقامات دولت و صحبت دربارۀ مجاهدین خلق است.»

جولیانی دربارۀ هدف برگزاری این جلسه توضیحی نداده و موکازی نیز از پاسخ خودداری کرده است. نمایندگان گروهک منافقین نیز درخواست‌های ان‌بی‌سی  برای اظهار نظر در این باره را بی پاسخ گذاشته‌اند.

ان‌بی‌سی  در بخش دیگری از گزارش خود نظر دنیل بنجامین، هماهنگ‌کنندۀ سابق امور مقابله با تروریسم وزارت خارجۀ آمریکا را درباره ارتباط جولیانی و موکازی با گروهک منافقین را جویا می‌شود که وی این‌گونه پاسخ می‌دهد: «به نظر من با وجود خروج این گروه از فهرست تروریستی، حمایت از آن آزاردهنده است. دست این گروه به خون شهروندان آمریکایی آلوده است و هیچگاه بابت آن پاسخگو نبوده است.»

بنجامین در ادامه به ان‌بی‌سی  می‌گوید منافقین موفق به جذب آن دسته از سیاستمدارانی می‌شوند که مانند خودشان دیدگاه‌های افراطی دارند و زمانی‌که پول این سازمان به جیب آن سیاستمداران وارد می‌شود، حتی از قبل هم دیدگاه افراطی‌تری پیدا می‌کنند. بنجامین در همین رابطه می‌گوید: «مسئله اصلی این است که این پول از کجا می‌آید؟»

 


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان