کمیته قضایی برای پیگرد جرایم تروریستی ایجاد شود

157851624

رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: قرار گرفتن افراد در لیست تحریم آمریکا موجب نقض حقوق انسانی آنها می‌شود و خواهان حمایت وزارت خارجه و امور اقتصادی و دارایی از این افراد هستیم.

 

به گزارش هابیلیان به نقل از ایرنا زهره الهیان در نشست «ایران قربانی تروریسم» که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: باید خاطره شهدای ترور را زنده نگه داشت تا نسل جوان امروز بدانند که این انقلاب بر اساس حقانیت و مظلومیت بنا شده و برای ماندگاری آن خون‌های زیادی ریخته شده است.

 

وی با بیان اینکه بدترین نوع بشر در تاریخ، جلوی انقلاب نظام ما ایستاده اند، افزود: امروز ایران و بسیاری از کشورهای دیگر جهان قربانی تروریسم دولتی آمریکا هستند و فاجعه انسانی در افغانستان یکی از مصادیق بارز آن است.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اذعان مقامات آمریکایی به  نقش آمریکا در ایجاد داعش گفت: داعش که در گذشته مردم سوریه و عراق را به خاک و خون کشید، امروز در افغانستان مورد حمایت آمریکاست تا بتواند گستره جغرافیایی خود را در امتداد مرزهای ایران بگستراند و شاهد جنایات روزافزون این گروه تروریستی در مساجد و مدارس و خیابان‌های افغانستان هستیم.

 

الهیان، حمایت آمریکا از داعش را آشکار دانست و گفت: در کاظمین و نزدیک بغداد، هنوز مناطقی وجود دارد که تحت تسلط داعش است و هرگاه نیروهای حشدالشعبی بوارد این مناطق می شوند هدف بمباران هواپیماهای آمریکایی قرار می‌گیرند.

 

وی خواستار ساخت فیلم و مستند در ارتباط با جنایات داعش و دیگر گروه‌های تروریستی و قربانیان ترور شد و گفت: ماهیت اقدامات تروریستی داعش و گروهک منافقین باید برای مردم جهان روشن شود.

 

رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی، یاد بیش از ۱۷ هزار قربانی ترور ایران را گرامی داشت و گفت: فیلم‌های خوبی مثل فیلم ماجرای نیمروز واقعیت‌های ترور را به خوبی به نمایش گذاشته اند و هر عقل سلیمی با دیدن این فیلم ها و خواندن و شنیدن خاطرات بازماندگان و خانواده‌های ترور به ماهیت پلید این گروه های تروریستی پی می‌برد.

 

الهیان، شهادت محسن فخری زاده مدیر پروژه ساخت واکسن فخرا را یادآور شد و افزود: لازم است که مظلومیت و حقانیت انقلاب ما برای نسل جوان  تبیین و روشن شود. مگر جرم شهید فخری زاده غیر از این بود که می‌خواست تجهیزات ساخت واکسن را تولید و در اختیار مردم قرار دهد تا افراد کمتری در نتیجه ابتلا به کرونا جان خود را از دست بدهند.

 

وی، شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی و یارانش را بزرگترین مدافعان حقوق بشر دانست و گفت: شهید سلیمانی برای ایجاد امنیت برای زنان و کودکان و پیر و جوان منطقه خواب نداشت و زندگیش را فدای امنیت مردم کرد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، سفر اخیر خود به سوریه برای نظارت بر انتخابات این کشور را یادآور شد و گفت: مردم سوریه بعد از فهمیدن ایرانی بودن ما اذعان می کردند که برگزاری انتخابات و امنیت و آرامش کشورشان را مدیون سردار سلیمانی هستند.

 

الهیان بر پیگیری پرونده عاملان ترور سردار سلیمانی توسط دستگاه قضایی، وزارت خارجه، مجلس و سازمان های مردم نهاد تاکید کرد و افزود: به دولت‌های پنج کشور برای تحت پیگرد قرار دادن ۵۰ مجرم شناسایی شده در پرونده ترور سردار سلیمانی نیابت داده شده است.

 

پرونده ترور سردار سلیمانی به صورت انقلابی پیگیری شود

 

وی از پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی در کمیته مشترک قضایی ایران و عراق خبر داد و گفت: کیفرخواستی در این رابطه تنظیم شده و لازم است در مجامع بین المللی قضایی جهان در این خصوص اقامه دعوا شود و ما از وزارت خارجه و سایر دستگاه هایی که نقش دارند انتظار داریم که دیپلماتیک در این حوزه عمل نکنند و انتظار این است که انقلابی عمل کنند.

 

رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی، پیگیری استرداد عوامل ترور سردار سلیمانی و بیش از ۱۷ هزار شهید ترور را فقط وظیفه ای حاکمیتی ندانست و از همه مردم و بخش غیردولتی خواست این موضوع را از مجامع بین المللی مطالبه کنند و خواستار استرداد اعضای گروهک منافقین و ضبط دارایی های آنها شوند.

 

الهیان، اروپا را منطقه امن برای فعالیت تروریست ها دانست و گفت: لازم است وزارت خارجه عوامل نظامی و اطلاعاتی آمریکا را که از تروریست ها حمایت می کنند شناسایی و فهرست آنها را در اختیار شورای عالی امنیت ملی قرار دهد.

 

کمیته قضایی برای پیگرد جرایم تروریستی ایجاد شود

 

وی، تشکیل کمیته ای برای پیگیری جرایم تروریستی را مطالبه مجلس از قوه قضائیه عنوان کرد و افزود: مقامات ارشد قضایی کشور اعلام کرده اند که تدوین لایحه جامع مبارزه با تروریسم را در دستور کار قرار داده اند که منتظر هستیم به مجلس تقدیم شود تا تصویب و قانون شود.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی، تروریسم اقتصادی را بعد دیگر تروریسم علیه ایران و دیگر کشورهای جهان عنوان کرد و افزود: ممانعت از رسیدن دارو به بیماران خاص و معلولان مصداق بارز تروریسم است که توسط ایالات متحده به کشورهای جهان تحمیل می شود.

 

الهیان، ممانعت از واردات واکسن کرونا به کشور باوجود پرداخت پول آن را از مصادیق تروریسم دولتی آمریکا دانست و افزود: پیش از تولید واکسن داخلی، آمریکایی ها مانع از واردات واکسن به ایران شدند و در نتیجه آن، هزاران بیمار کرونایی فوت کردند.

 

وی، تدوین برنامه جامع مقابله با تحریم را مطالبه مجلس از وزارت اقتصاد دانست و افزود: در قانون تکلیف شده که وزارت اقتصاد، برنامه جامع مبارزه با تحریم آمریکا را تدوین و اجرا کند.

 

افراد لیست سیاه آمریکا مورد حمایت قرار گیرند

 

نماینده مردم تهران با اشاره به قرار گرفتن بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی در لیست تحریم‌های آمریکا تصریح کرد: آنهایی که در لیست سیاه آمریکا قرار گرفته اند با مشکلات متعددی مواجه هستند و حقوق انسانی آنها نقض شده است. وزارت خارجه و اقتصاد باید از آنها حمایت حقوقی لازم را داشته باشد.

 

الهیان گفت: تحریم‌های اقتصادی کمتر از جنایت جنگی نیست و امیدواریم که گروه‌های دانشجویی و سازمان‌های غیردولتی هم این مسائل انسانی را پیگیری کنند.

 

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، خاطرنشان کرد: وظیفه همه ماست که در مسیر مجازات عاملان ترور سردار باشیم.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان