چرا دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان از یک گروه تروریستی حمایت می‌کنند؟

James Bovard 5451634288

یک نویسنده آمریکایی در یادداشتی رویکرد دو دولت جمهوری‌خواه‌ و دموکرات آمریکا را در حمایت از گروهک منافقین مرور کرده است.

به‌گزارش سرویس بین‌الملل هابیلیان، جیمز بوارد، نویسنده و تحلیلگر شناخته‌شده در یادداشتی برای وب‌سایت بنیاد آینده آزادی کانترپانچ سوابق دولت جمهوری‌خواه‌ بوش و دولت دموکرات اوباما را در حمایت از گروهک تروریستی منافقین بررسی کرده است.

بوارد در یادداشت خود با مرور کارنامه سیاه منافقین در ترور مستشاران آمریکایی در دهه 70 میلادی و کشتن تعداد زیادی از شهروندان ایرانی در دهه‌های پس از آن، می‌نویسد: دولت بوش در سال 2003 وقتی پس‌از حمله به عراق به دنبال بهانه‌ای برای حمله به ایران می‌گشت، حمایت از این گروهک را در دستور کار خود قرار داد.

عضو هیأت نویسندگان یواس‌ای‌تودی در این خصوص می‌‌نویسد که دولت بوش درحالی به حمایت از منافقین پرداخته بود که بنا به تصریح نهادهای رسمی دولت آمریکا، از جمله گزارش سال 2004 اف‌بی‌آی، این گروهک همچنان به‌طور فعالانه مشغول برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات تروریستی بود.

وی در ادامه یادداشت خود می‌نویسد علیرغم گزارشات نهادهای رسمی آمریکا درخصوص استمرار خوی تروریستی منافقین، این گروهک در دولت اوباما نیز همچنان مورد تفقد قرار می‌گرفت. وی در این‌خصوص به کمپین مقامات بازنشسته آمریکا در سال 2012 اشاره می‌کند که در ازای دریافت مبالغ کلان به لابیگری برای خارج‌کردن منافقین از فهرست تروریستی وزارت خارجه آمریکا پرداختند.   

جیمز بوارد در این خصوص به یادداشت تریتا پارسی، بنیانگذار شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک)‌، در نیویورک رویوآوبوکز اشاره می‌کند که در آن به فراغ ‌بال منافقین برای فعالیت در واشنگتن در دولت اوباما، با وجود حضور در فهرست تروریستی، اشاره می‌کند. پارسی در یاداشت خود نوشته بود در سال 2012 منافقین در محل دفتری که در واشنگتن اجاره کرده بودند، با نمایندگان کنگره دیدار و به ‌آنان مبالغی را پرداخت می‌کردند تا در حمایت از بیرون آمدن آن‌ها از فهرست تروریستی سخنرانی کنند.

وی همچنین با اشاره به یادداشت سال 2011 هافینگتون‌پست درباره منافقین که در آن به پرداخت میلیونی این گروهک به مقامات سابق آمریکایی اشاره کرده بود، می‌نویسد: این مقامات درحالی این مبالغ را دریافت می‌کردند که براساس قوانین ایالات متحده، دریافت پول از یک گروه معین تروریستی یا تبلیغ به‌نفع آن ممنوع است.

بوارد درخصوص مقامات آمریکایی که در ازای سخنرانی به نفع خارج‌شدن منافقین از فهرست تروریستی از این گروهک پول گرفته‌اند به لوییز فری، رئیس سابق اف‌بی‌آی؛ پرتر گاس، رئیس سابق سیا؛ لی همیلتون، رئیس مشترک کمیسیون یازده سپتامبر؛ مایکل موکازی، دادستان کل سابق آمریکا و تام ریج، وزیر سابق امنیت میهن؛ اشاره می‌کند که هرکدام سی هزار دلار یا بیشتر به‌جیب زده‌اند. 

نویسنده «حقوق ازدست‌رفته: نابودی آزادی آمریکایی» در توصیف قانون‌گریزی مقامات سابق آمریکایی در حمایت از یک گروه حاضر در فهرست تروریستی، به نوشته گلن گرین‌والد در سایت سالن اشاره می‌کند که نوشته بود: این موضوع از یک سو افشاکننده مصونیتی است که با آن نخبگان سیاسی مرتکب بزرگ‌ترین جنایات می‌شوند و از سوی دیگر نشان می‌دهد آن‌ها برای خود امتیاز ویژه‌ای قائل‌اند که کس دیگری شایسته برخورداری از آن نیست.

 


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان