پول و ابزارهای جاسوسی ریاض برای تروریست‌ها در ایران به دست نیروهای امنیتی افتاد

14010815000455 Test PhotoN

مدیر مرکز مطالعات استراتژیک و روابط بین‌الملل تأکید کرد ریاض از اغتشاشات ایران حمایت کرد و پول و دستگاه‌های جاسوسی به گروه‌های تروریستی در ایران داد، ولی به دست نیروهای امنیتی ایران افتاد.

به گزارش هابیلیان به نقل از فارس، امیر موسوی مدیر مرکز مطالعات استراتژیک و روابط بین الملل شامگاه درباره اغتشاشات اخیر در جمهوری اسلامی ایران و نقش عربستان سعودی، آمریکا و کشوریهای غربی در آن اظهارنظر کرد.

موسوی به شبکه خبری المیادین گفت که طرح اغتشاشات در ایران از مدتها قبل آمده شده بود و فوت مهسا امینی، صرفا بهانه‌ای برای اجرای آن بود.

وی با بیان اینکه سرویسهای امنیتی ایران از این طرح اطلاع داشتند و در وهله نخست به باندهای مخفی اجازه دادند که ظاهر شوند، تصریح کرد: اظهارات مسعود بارزانی در آغاز اغتشاشات ایران برای حمایت از این طرح بود.

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه اربیل مرکز سرویسهای اطلاعاتی برای اجرای طرحها علیه ایران بوده است، ادامه داد: مقامات اربیل خواستار تشکیل کردستان بزرگ هستند. به همین دلیل با حمایت موساد، قصد دارند کردهای ایران و سوریه را [در این طرح] شرکت دهند.

موسوی با تأکید بر اینکه حوادث شیراز، انتقام داعش و حامیانش از ایران است، افزود: هدف از ضربه زدن به ایران، تزلزل در موضع مذاکره کنندگان ایران بود، ولی این مسئله رخ نداد. منطق ایران در مذاکرات درست و مبتنی بر قطعنامه‌های شورای امنیت است.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر توافقی بر سر برنامه هسته‌ای حاصل نشود، تهران به پیشرفت این برنامه تا مرحله‌ای ادامه خواهد داد که غرب نمی‌تواند تصور کند. ایران به سایر طرفها درباره تضمینهای مدنظر خود پیام داده است.

مدیر مرکز مطالعات استراتژیک درباره مذاکرات بین تهران و ریاض هم گفت: ایران به تماسهای دیپلماتیک ادامه می‌دهد. ریاض نیز به خاطر توقف مذاکرات با تهران پشیمان خواهد شد. پیش‌نویس توافق بین ایران و سعودی در بغداد آماده است، ولی عربستان نمی‌تواند در این زمینه تصمیم بگیرد.

موسوی با اشاره به اینکه کانالهای ارتباطی بین ایران و عربستان از طریق واسطه‌ها همچنان باز است، خاطر نشان کرد، ریاض از اغتشاشات ایران حمایت و پول و دستگاههای جاسوسی به گروههای تروریستی در ایران داد، ولی به دست نیروهای امنیتی ایران افتاد..

وی در پایان اظهارات خود از طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی برای جدا کردن استان سیستان و بلوچستان از ایران اشاره و خاطر نشان کرد، هدف از این طرح، محروم کردن ایران از بندر چابهار است که ایران را به هند و پاکستان وصل می‌کند.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان