پایگاه مردمی سدی محکم مقابل منافقین در حماسه ششم بهمن آمل

9137784 173

سردار کساییان از مدافعان شهر آمل: منافقین به دلیل نداشتن پایگاه مردمی در واقعه ششم بهمن آمل محکوم به شکست بودند.

به گزارش هابیلیان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سردار کساییان از مدافعان شهر آمل در حماسه ششم بهمن و عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) در گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی طبرستان با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۷۰ شهید جنگل و شهدای شاخص آمل خانم طاهره هاشمی و فرمانده عملیاتی بابل گفت:مقاومت آمل نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و مردم ولایتمدار این شهر در آن روز بر خون خود غلطیدند و مقاومت کردند و توانستند برگ زرینی را در دفتر انقلاب اسلامی به نام خود ثبت کنند.

او با بیان اینکه  حماسه ۶ بهمن نخستین رویارویی انقلاب با منافقین و صف آرایی آنها در برابر نظام جمهوری اسلامی بود. افزود:حماسه ششن بهمن سال ۱۳۶۰ در حالی رخ داد که درجنوب  در حال جنگیدن با عراق بودیم و همچنین بیشتر مناطق ایران نیز از جمله در آمل و  قائمشهر در درگیر جنگ داخلی بود.

سردار کساییان از مدافعان شهر آمل با بیان اینکه کمونیست‌ها و منافقین توسط کومله و دمکرات در گوشه گوشه کشور کتاب‌هایی را برای تفرق اذهان مردم منتشر می کردند، افزود: همه این بحران‌ها در این زمان رخ داد و از نظر نظامی گروه‌ها با تقسیم مسئولیت جنگل‌های شمال را انتخاب کردند و گاه با ایجاد رعب و وحشت در شهرها، به دنبال ضربه به انقلاب اسلامی بودند.

سردار کساییان خاطرنشان کرد: روسای کمونیست‌ها علیرغم تبلیغات گسترده از پیش از انقلاب و پیاده سازی تفکر مائو در ایران با مخالفت مردم روبرو شدند ..

او ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی تاکنون که بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی گذشته است در مناطق سنی نشین گنبد، انزلی و آمل تحرکات مختلفی را انجام دادند و در مصاحبه با کمونیست‌ها اعلام می‌کردند کشته سازی صورت گیرد بطوریکه این رویکرد آن‌ها در سال ۱۴۰۱ و در همین اغتشاشات ادامه یافت.

سردار کساییان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه علیرغم شعاری که کمونیست‌ها می‌دادند وابستگی به غرب داشتند و وابستگی به امپریالیسم داشتند افزود: منافقین با کمونیست‌ها در جنگل ائتلاف کرده بودند و ناامنی در شهر‌ها ایجادمی کردند.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نظریه پردازان کمونیست‌ها آمریکاست و چریکی که پایگاه مردمی نداشته باشد محکوم به شکست است.

کساییان با بیان اینکه در آمل حمله به جوانان و اعدام جوانان انجام شد و این از اشتباهات راهبردی دشمنان است.گفت: نبود ترسیم درست از جغرافیای سیاسی آمل ، از دلایل شکست منافقین در حماسه ششم بهمن آمل بود.

او ادامه داد : به دلیل نداشتن پایگاه مردمی به ایجاد رعب در آمل روی آوردند تا به پیروزی برسند، اما باید توجه می‌داشتند باید فتح قلوب داشته باشد و اکنون هم این اشتباه راهبردی صورت گرفت که با پول دست به اغتشاشات زدند و به دستور رهبری کرسی‌های بحث و تبادل نظر باید در صدا و سیما گسترش یابد.

سردار کساییان به تشکیل کمیته جنگل اشاره کرد و گفت: با جمع آوری اسناد جنگل در دانشگاه امام حسین علیه السلام کمیته جنگل تشکیل شد و در موضوعات متعدد برای محققان سندسازی می‌شود و هر پژوهشگر که بخواهد در بحث آمل تحقیق کند می‌تواند به این ستاد مراجعه کند.

 رئیس نظام وظیفه کشور و از مدافعان شهر آمل در خصوص روایت‌های متعدد واقعه ۶ بهمن آمل و کشتار مردم توسط منافقین در آمل و انتقال روایت حماسه مردم به جوانان گفت: در حماسه ششم بهمن با همیاری نیرو‌های مردمی، سپاه و با شناسایی گروهک‌های ضد انقلاب و فعالان ژاندارمری و مردم بصورت خودجوش  از کیان انقلاب اسلامی دفاع کردند.

سردار مهری با بیان اینکه در جنگل‌های غرب آمل در قالب گردان یاسر با سازماندهی سپاه مستقر بودیم افزود: شاهد درگیری مردم با گروهک‌ها بودیم و با استقرار در غرب آمل با شناسایی‌های مختلف ضد انقلاب مستاصل شده و با فتنه مقابله شد.

او با بیان اینکه حماسه مردم آمل باید زنده بماند ادامه داد: تمام استکبار با براندازی نظام انقلاب اسلامی بلافاصله پس از پیروزی انقلاب توطئه کردند.

سردار مهری محور توطئه را استکبار جهانی نامید و بیان کرد: با راه اندازی گروه‌های کمونیستی خلق بلوچ؛ خلق عرب؛ خلق ترکمن و ... ضدانقلاب به صحنه آمدند که نظام نباشد و بسیاری گمان می‌کردند این گروه‌ها وابسته شوروی هستند در حالیکه امام فرمودند رهبری این گروه‌ها از آمریکاست و با دستگیری‌هایی که در آمل داشتیم اعتراف کردند که با حمایت مالی و نظامی آمریکا قصد تخریب داشتند.

به گفته سردار مهری، دشمنان سال ۱۳۶۰ و دشمنانی که اخیرا فتنه کردند با تغییر چهره اقدامات متعدد را نشان می‌دهند و با حمایت آمریکا اقدام به فعالیت علیه جمهوری اسلامی می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه باید به جوانان بگوییم دشمنان ما چه کسانی هستند و خصوصیات استکبار و ضد انقلاب را باید معرفی کنیم و حماسه مردم آمل به عنوان برگ زرین انقلاب به نسل بعد منتقل شود.

این مسئول خواستار برگزاری یادمان‌های ویژه برای گرامیداشت شهدای حماسه ششم بهمن شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز به برخی اقدامات انجام شده در معرفی حماسه ششم بهمن آمل اشاره کرد و اظهار داشت: مردم مازندران بیش از ۵۰ هزار نفر مهمان داشتند و نسبت به بازسازی سوسنگرد اقدام کردند.

سردار ملکی با بیان اینکه برای موضوع جنگ جنگل ۱۰ عنوان کتاب تاکنون نگارش شده است. افزود: بیش از ۶۰۰ ساعت مصاحبه از سرداران جنگل تدوین شد.

به گفته او  کارنامه جنگل، نوشته و با ساخت برنامه‌های هنری و  با تدوین مستند در شبکه‌های ملی پخش شد.

سردار ملکی به بخشی از کم کاری‌ها در حوزه فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: نیازمند رایزنی برای تامین بودجه فرهنگی هستیم تا نقش مازندران را در دفاع مقدس تبدیل به فیلم و سریال کنیم.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر لزوم پای کار آمدن همه دستگاه‌های فرهنگی و لزوم معرفی حماسه ششم بهمن تاکید کرد.

امانی رییس ستاد مردمی گرامیداشت حماسه ششم بهمن آمل نیز اظهار کرد: امسال با برپایی مسابقات دو و میدانی با شرکت ۱۰۰ نفرآغاز کرده ایم و بیش از ۷۰ برنامه در طی یک هفته اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه روایت گری جنگ جنگل در حوزه آموزش و پرورش از برنامه های اساسی ماست تا در کلاس درس دانش آموزان با حماسه سازان جنگل آشنا شوند تصریح کرد: همایش حماسه مردمی ششم بهمن آمل با حضور وزیر کشور در آمل برگزار می‌شود.

سردار امانی غبارروبی مزار شهدا را از دیگر برنامه‌ها در این هفته عنوان کرد و گفت:رونمایی از کتاب هفت شهید در آموزش و پرورش نیز گوشه دیگر از اقدامات فرهنگی است.

تبریزی استاد دانشگاه نیز در گفتگوی خبری با اشاره به ریشه تفکر مارکسیسم از سال ۱۳۲۰ تا ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ گفت: سردمدار این جریان فکری شوروی بود و با شکل گیری سازمان کمونیستی در اروپا و آمریکا عده‌ای از دانشجویان صنعت نفت با تحریکات پلیس آمریکا به ایران بازگردانده شدند و در سال ۵۵ با گروه پویا که در فلسطین مشی چریکی را دیده بودند به ایران آمدند.

او تاکید کرد: نگرش این افراد چپ گرا بود و در رژیم پهلوی اول و دوم زمینه برای سکولاریسم مهیا شد و گروه‌های مختلف را آماده کرده بودند تا در برهه‌های مختلف بتوانند عملیات‌های متعدد را انجام دهند.

دکتر تبریزی استاد دانشگاه با بیان اینکه مردم در طول تاریخ تبعیت خود را با ولایت همواره حفظ کردند گفت: اندیشکده‌های جهانی با طراحی لایه‌های تهاجمی از بهمن ۵۷ در تلاش برای انحراف اذهان جوانان دارند.

او افزود:باید با اقناع سازی و تبیین برای جوانان در روشن کردن نقشه دشمنان بکوشیم.

تبریزی به جنگ هیبریدی دشمن هم اشاره کرد و گفت: مشابه فتنه سال ۶۰ هم اکنون هم در حال رخ دادن است و باید با بصیرت افزایی میان جوانان فاصله نسل‌ها را کاهش دهیم.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان