پاسخ قاطع در انتظار تروریست‌ها/ ابراز امیدواری برای آزادی ۷ مرزبان دیگر

1614737 557

مدیر کل مرزی وزارت کشور گفت: تحرکات گروهک‌های تروریستی در مرز‌های کشور راه به جایی نخواهد برد. آن‌ها حتی توان مقابله با یک درصد از قدرت امنیتی و اطلاعاتی، نظامی جمهوری اسلامی ایران را نخواهند داشت.                                                                                          

پاکستان باید پاسخگوی اقدامات گروهک‌های تروریستی باشد

شهریار حیدری، مدیر کل امور مرزی وزارت کشور درباره مرزبانان میرجاوه و انتقال آنان به پاکستان نیز بیان کرد: حاکمیت هر کشوری در چارچوب مرز‌ها تعریف می‌شود. پاکستان و ایران دارای جغرافیا و سرزمین مشخص هستند. هر کشوری در مقابل جغرافیای خود و حفظ حریم کشور همسایه مسئول است. طبیعی است که پاکستان هم باید به این موضوع اهمیت داده و پاسخگوی این‌گونه اقدامات زشت گروهک‌های تروریستی که در خاک آن کشور پناه گرفته‌اند، باشد.

حیدری یادآور شد: متاسفانه به دلیل وجود خلأ حاکمیتی در بخشی از خاک پاکستان به‌ ویژه در نوار مشترکی که در شرق این کشور است؛ امنیت مرزی به‌صورت یک‌جانبه توسط جمهوری اسلامی ایران تأمین می‌شود و در چنین شرایطی گروهک‌های مزدور تروریستی، عملیات‌هایی را در داخل مرز‌ها تعیین و اقداماتی را انجام می‌دهند.

 

پاسخ قاطع ایران متوجه تروریست‌ها خواهد شد

وی تاکید کرد: اگر چه این اقدامات تروریستی در مرز‌های شرقی کشور، خللی در عزم، اراده و توان دفاعی و امنیتی ایران وارد نمی‌کند، اما ایران به شدت به این اقدامات حساس بوده و پاسخ قاطع ما هم متوجه تروریست‌ها خواهد شد.

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور یادآور شد: با توجه به اینکه خاک پاکستان، محل و پناهگاه این گروهک‌های تروریستی شده است، از دولت پاکستان انتظار است، با این جریانات مقابله جدی و عملی کند. خوشبختانه با نظر به پیگیری‌های وزارت کشور، وزارت خارجه و دیگر دستگاه‌های مربوطه تاکنون هماهنگی خوبی بین ایران و دولت پاکستان جریان دارد و در نتیجه این هماهنگی ۵ نفر از مرزبانان بازگشتند و امیدواریم ۷ نفر دیگر نیز به زودی آزاد شوند.

 

گروهک‌های تروریستی رأساً توان مالی و سازماندهی ندارند

حیدری با بیان اینکه گروهک‌های تروریستی رأساً توان مالی و سازماندهی ندارند، افزود: آن‌ها با پرداخت‌های مالی و اطلاعاتی برخی کشور‌های فراملی و منطقه‌ای نظیر آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان تجهیز و سازماندهی می‌شوند.

 

منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در ناامن کردن جهان، به ویژه غرب آسیا و جهان اسلام است

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور خاطرنشان کرد: این گروهک‌های تروریستی تکفیری، اجیر شده و مزدور هستند و منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی هم در ناامن کردن جهان به ویژه غرب آسیا و جهان اسلام است تا در پس پرده آن رژیم صهیونیستی در امان باشد. از طرفی فروش میلیارد‌ها دلار سلاح به کشور‌های منطقه به ویژه عربستان، حداقل سود بازی سیاسی آمریکا در منطقه است. ضمن اینکه این کشور را هر چه بیشتر به خود وابسته می‌کند.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق با همکاری ده‌ها کشور عربی و غربی علیه ایران بود، تاکید کرد: عزم و اراده ملت ایران در علاقه به کشور، دین و نظامش هر روز جدی‌تر و مصمم‌تر از گذشته شد و دشمنان با تمام توان مالی و نظامی خود نتوانستند ذره‌ای از خاک پاک ایران اسلامی جدا کنند.

 

تحرکات گروهک‌های تروریستی در مرز‌های کشور راه به جایی نخواهد برد

حیدری یادآور شد: تحرکات گروهک‌های تروریستی در مرز‌های کشور راه به جایی نخواهد برد. آن‌ها حتی توان مقابله با یک درصد از قدرت امنیتی و اطلاعاتی، نظامی جمهوری اسلامی ایران را نخواهند داشت.

 

جمهوری اسلامی نیز حق دارد با گروهک‌های مخالف و معاند مقابله کند

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور درباره وضعیت امنیتی مرز‌های شمال غرب کشور نیز عنوان کرد: مرز‌های شمال‌غرب هم تا حدودی متأثر از فعالیت جریانات تروریستی است. متاسفانه این جریانات هم از خاک همسایگان استفاده می‌کنند؛ گر چه خلاف نظر آن‌ها هم باشد. ولی به‌عنوان یک واقعیت باید بپذیرند، جمهوری اسلامی نیز حق دارد با گروهک‌های مخالف و معاند مقابله کند؛ هر جا هم نیاز ببیند به آن‌ها ضربه بزند.

وی بیان کرد: دفاع از اهداف و منافع ناشی از مرز‌های کشور، توسط شورای عالی امنیت ملی تعریف می‌شود و وزارت کشور مسئول تأمین امنیت داخل است.

منبع: خبرگزاری میزان


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان