پارلمان اروپا تحت تاثیر جریاناتی مانند منافقین است

14010407000550 Test PhotoN

سفیر اسبق ایران در ایتالیا با بیان اینکه پارلمان اروپا تحت تاثیر جریاناتی مانند منافقین است، گفت: اتحادیه اروپا برای تحمیل هویت اروپایی به بقیه ملت‌ها تلاش می‌کند.

به گزارش هابیلیان به نقل فارس، ابوالفضل ظهره‌وند کارشناس مسائل بین‌الملل و سفیر اسبق ایران در ایتالیا در برنامه «سلام تهران» درباره اقدامات پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران گفت: اتحادیه اروپا منطقه‌ای مرکب از چندین نهاد است که منطقه شنگن را شکل داده‌ و واحد پول آن یورو است. هدف اصلی آن‌ها این است که به مجموعه ایده‌آل خود یعنی ایالات متحده اروپایی برسند و هویت اروپایی را به بقیه ملیت‌ها غالب کنند. چندین نهاد برای عملی کردن این هدف وجود دارند. شورای اروپا، کمیسیون و پارلمان اروپا که یک تشکیلات مردم‌نهاد است. 

وی افزود: زمینه فعالیت پارلمان اروپا اساسا مربوط به مسائل فرهنگی و اجتماعی است و تخصیص بودجه است. لذا در حوزه مسائل سیاسی و امنیتی، نظر آن‌ها قابلیت اجرایی ندارد و با لیستی که به آن را به شورای اروپا ارجاع داده‌اند، وارد حوزه‌ای شدند که در آن اختیاری ندارند. 

وی در ادامه گفت: امروز قرار است که این موضوع را در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار دهند اما نبود بسترهای حقوقی، مانع از رای دادن افراد پارلمان خواهد بود. لذا ممکن است اسامی مقامات ایران را در لیست تحریمی خود گنجانده باشند، اما اجرای این مساله کاملا خلاف قانون است. 

ظهره‌وند اظهار کرد: پارلمان اروپا تحت تاثیر جریاناتی مانند منافقین است. برخی از افراد پارلمان، خود عضو این فرقه هستند و همواره برنامه‌های متعددی علیه ایران داشته‌اند. در مسائل حقوق بشری مطرح شده نیز بیشتر فشار از جانب این افراد اعمال شده است. 

وی در آخر افزود: ما هم باید مرجعیت و سازمانی را درست می‌کردیم و همواره رفتارها اقدامات تروریستی غرب و آمریکا را مورد سوال قرار می‌دادیم و مطالبه‌گری می‌کردیم. با یک نگاه کلی می‌بینیم که افرادی که لیستی از تروریست‌ها تهیه می‌کنند، هیچ‌گاه به اینکه اساسا تروریست کیست و تروریسم چیست، نپرداخته‌اند و همه چیز گنگ و در ابهام است. آن‌ها کسانی‌اند که حاج‌ قاسم را ترور کرده و علنا به آن اظهار کردند. به عقیده من در اینجا کاملا واضح است که تروریست چه کسی است.


مطالب پربازدید سایت

جدیدترین مطالب

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد، دبیرکل بنیاد هابیلیان

لزوم بازنگری در فهرست شهدای ترور کشور

همزمان با سالگرد عملیات مرصاد

گزارش سالانه تروریسم در ایران 1402 منتشر شد

شهید ترور

شهید ژاله ملکی

شهید امیرحسین افضلی

جلوی چشمم نفس‌های آخرش رو ‌زد

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز خبر داد

۱۷ شهریور؛ زمان دادگاه کیفری پرونده ترور شهید سلیمانی

شهید ترور سامی‌مقام

پيکر پاکش 44 سال مفقود ماند

مطالب پربازدید بخش خبر

نماینده کشوری دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل تاکید کرد

ایران نقش مهمی در مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر دارد

سعید حقیقی، پژوهشگر حوزه تروریسم و حقوق بشر

ردپای دولت‌های آمریکا در نقض حقوق بشر داخلی و خارجی

قاضی دهقانی؛ در پانزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین

استرداد منافقین امر پذیرفته‌شده بین‌المللی است و ایران آن را اجرا می‌کند

همزمان با سالگرد عملیات مرصاد

گزارش سالانه تروریسم در ایران 1402 منتشر شد

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان