هنوز روایتی یکسان از نخستین مواجهه یگان‌های سپاه با منافقین ارائه نشده است

62116904

مجید مختاری در شانزدهمین جلسه شورای مطالعات راهبردی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اظهار کرد: با وجود مصاحبه با تمام فرماندهان حاضر در عملیات مرصاد اما روایتی واحد و یکسان درباره نخستین مواجهه یگان‌های سپاه با منافقین از سوی آن‌ها ارائه نشده است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، شانزدهمین جلسه شورای مطالعات راهبردی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با موضوع بررسی عملیات مرصاد با حضور فرماندهان عمل‌کننده و راویان عملیات جهت تدقیق روایت‌های مطرح شده در خصوص این عملیات در این مرکز برگزار شد.

 

در این جلسه به بررسی عملیات مرصاد از نگاه فرماندهان یگان‌های حاضر در آن پرداخته شد. به همین منظور از دو راوی مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ در دوران دفاع مقدس آقایان مجید مختاری راوی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء و مسعود سرمدی راوی قرارگاه رمضان و نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت حضور در این جلسه دعوت به عمل آمد.

 

در ابتدای جلسه مجید مختاری به‌عنوان راوی سرلشکر محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بیان مشاهدات، شنیده‌ها و اتفاقات در زمان همراهی کردن ایشان پرداخت؛ زمان آگاهی سردار رضایی از حمله منافقین، مسئولان وقت اطلاعات- عملیات مستقر در ستاد کل، واکنش ابتدایی ایشان و حرکت به سمت غرب موضوعاتی بودند که بیان شدند.

 

سپس مسعود سرمدی به‌عنوان راوی دریابان علی شمخانی معاونت وقت اطلاعات- عملیات ستاد فرماندهی کل قوا مشاهدات، شنیده‌ها و اتفاقاتی را که از بعدازظهر چهارم مرداد ۱۳۶۷ در همراهی با ایشان یادداشت کرده بود مورد بررسی قرار داد. حضور سردار شهید نورعلی شوشتری، فرمانده قرارگاه نجف در غرب، قبل از تک منافقین و سپس انتقال به جنوب موضوعی بود که به آن اشاره شد.

 

یکی از موضوعاتی که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، در خصوص بازگشت مجدد شهید شوشتری پس از آغاز تک منافقین به غرب بود و اینکه تا زمان حضور ایشان در قرارگاه نجف چه مدتی سردار احمدی مقدم فرماندهی قرارگاه نجف را بر عهده داشته است.

 

در ادامه جلسه سردار بهروز مرادی، فرمانده تیپ نبی اکرم کرمانشاه، درباره زمان حمله عراق و منافقین اشاراتی کرد. سردار حسینی، فرمانده سابق سپاه کرند در دوران دفاع مقدس، نیز پیرامون مشاهدات خود و اتفاقات پیش‌آمده در زمان ورود منافقین به داخل خاک ایران از کرند و اسلام‌آباد اطلاعاتی ارائه داد. پیش‌بینی حمله منافقین از دو سال قبل یعنی سال ۱۳۶۵، ترکیب نیروهای حاضر سپاه در کرند غرب، عقب‌نشینی نیروهای ارتش در مقابل تهاجم منافقین موضوعاتی مطرح‌شده در این بخش بود.

 

سرمدی در ادامه جلسه از ملاقات دریابان شمخانی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صحبت کرد که در آن جلسه دریابان شمخانی به ارائه گزارشی پیرامون وضعیت جنوب و غرب پرداخته است.

 

در پایان مختاری بر این موضوع تأکید کرد که با تمام فرماندهان حاضر در عملیات مرصاد صحبت کرده اما یک روایت واحد و یکسان درباره نخستین مواجهه یگان‌های سپاه با منافقین از سوی آن‌ها ارائه نشده است!

 

این جلسه با صحبت‌های این راوی به پایان رسید و ادامه بررسی عملیات مرصاد به جلسه بعد موکول شد.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان