هشدار ایران در خصوص ظهور داعش و گروه‌های تروریستی منشعب از آن در افغانستان

Dehghani1

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل با هشدار در مورد ظهور و قدرت گرفتن داعش و سایر شاخه‌های تروریستی منشعب از آن در افغانستان، عدم مقابله جدی با این تشکیلات را موجب بروز شرایط وخیم‌تری در این کشور دانست.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) و به نقل از ایرنا، «غلامحسین دهقانی» سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان که به بحث و بررسی پیرامون افغانستان اختصاص داشت، گفت: افغانستان همچنان با چالش‌های عمده امنیتی، سیاسی و اقتصادی روبرو است و بر اساس گزارش دبیر کل، افزایش درگیری های مسلحانه در این کشور از سال 2001 تاکنون بی سابقه بوده است.

دهقانی ضمن محکوم کردن هرگونه همکاری با گروه های تروریستی در افغانستان ، نسبت به ظهور و رشد داعش و شاخه های آن مانند داعش استان خراسان، نهضت اسلامی ازبکستان و نهضت اسلامی ترکستان شرقی هشدار داد و افزود که اگر امروز با این گروه ها مقابله ای جدی صورت نگیرد باید در انتظار آینده ای دشوارتر بود.

وی اضافه کرد که امروز دولت وحدت ملی افغانستان در خط مقدم مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری قرار دارد و جامعه بین المللی باید این دولت را در این مبارزه و رویارویی با چالش‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی کمک کند.

دهقانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران توسعه همکاری‌های اقتصادی با افغانستان را به عنوان رهیافتی به صلح و امنیت در افغانستان می بیند و با توجه به ظرفیت های فراوان، همکاری های دو جانبه خود را با افغانستان در زمینه های زیر ساخت ها، طرح‌های توسعه ای، مبارزه با مواد مخدر و راه حل های پایدار برای پناهندگان افغانی افزایش می دهد.

دهقانی ادامه داد: همکاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر نه تنها به عنوان یک معضل اجتماعی بلکه به‌عنوان مبارزه با یکی از منابع مالی تروریسم نیز در دستور همکاری های ایران و افغانستان قرار دارد و نیازمند حمایت جامعه بین المللی است.

دهقانی در پایان بار دیگر بر حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران از برقراری امنیت، ثبات و توسعه پایدار اجتماعی و اقتصادی در افغانستان تاکید کرد و گفت که از نظر ایران امنیت در مرز هایش با افغانستان به معنی امنیت خود و امنیت در منطقه است.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان