هر جایی که آمریکا رفته، تروریسم بعد از آن گسترش پیدا کرده است

Rouhani Wallace 2

رئیس جمهور در گفتگو با شبکه تلويزيوني فاکس نیوز گفت: آمریکا حامی تروریسم در منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان، رئیس‌جمهور در حاشیه سفر به مقر سازمان ملل در نیویورک با شبکۀ آمریکایی فاکس‌نیوز گفت‌و‌گو کرد. مجری شبکه تلویزیونی فاکس نیوز از حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران پرسید: آقای رئیس جمهور شما سخنان رئیس جمهور ترامپ را امروز شنیدید. وی گفت که هیچ کشوری نباید از ایران حمایت کند و او از تکاپوی ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته ای سخن گفت. پاسخ شما چیست؟

آقاي روحانی گفت: من از تعبیرات آقای ترامپ درباره تروریسم تعجب می کنم. کشوری که حضور دارد و در حال پرواز در آسمان و بمباران خاک سوریه بدون مجوز دولت این کشور است، آمریکا است و امروز متاسفانه آمریکا حامی تروریسم در منطقه ما است و هر جایی که آمریکا رفته است تروریسم بعد از آن گسترش پیدا کرده است.

مجری شبکه آمریکایی فاکس نیوز پرسید: شما طرح صلح جدیدی به سازمان ملل متحد آورده اید که ابتکار صلح هرمز نامیده می شود اما کشورهای زیادی در منطقه هستند که می گویند ایران باید آخرین کشوری باشد که پیشنهاد صلح دهد. از ماه مه، آنها می گویند شما برای نفتکش ها در خلیج فارس دردسر ایجاد کرده اید. شما یک کشتی انگلیسی را توقیف کردید. شما یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کردید و به تاسیسات نفت عربستان سعودی حمله کردید. آنها می گویند طرح صلح ایران مانند این است که نگهبانی از مرغ خانگی را به روباه بسپارید!

رئیس جمهور ایران گفت: ایران در چهار دهه گذشته با تروریسم مبارزه کرده است. آنهایی که در داخل ایران کشتار کردند و بیش از هفده هزار نفر از مردم بیگناه را به شهادت رساندند، اکنون در خدمت شما هستند. آقای بولتون که تا همین چندی پیش مشاور امنیت ملی شما بود، کسی است که در فهرست پرداخت آنها قرار داشت (به او پول می دادند) تا به نفع آنها صحبت کند. بنابراین، ایران کشوری است که صلح را به منطقه آورده است.

رئيس جمهور در پاسخ سؤال مجري فاکس نيوز درباره حمايت ايران از حزب الله و حماس گفت: شما مردمی را که برای دفاع از کشور و سرزمین خود مبارزه می کنند، تروریست می نامید. آنها کسانی هستند که تحت اشغال قرار گرفتند. آنها باید چه کار کنند؟ منفعل باشند و بنشینند و فقط نگاه کنند؟ شما مردم یمن را که در حال دفاع از کشور خود هستند، تروریست می نامید و کسانی را که بمب ها، موشک ها و سامانه های موشکی را تولید می کنند و در اختیار عربستان سعودی قرار می دهند که اتوبوس های مدرسه، مدارس، مراسم عروسی و بیمارستان ها را هدف قرار می دهد، مقصر نمی دانید؟ شما می پرسید چرا پهپاد آمریکا را ما سرنگون کردیم اما من از شما می پرسم چرا شما یک هواپیمای مسافربری را سرنگون کردید و بیش از 290 مسافر را کشتید؟ اگر ما دفاع کردیم از سرزمین و کشور خود دفاع کردیم اما چرا آمریکا در منطقه ما حضور دارد؟ چرا آمریکا هواپیمای مسافربری را سرنگون کرد؟


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان