نگارخانه رضوان، میزبان آثار نقاشی‌خط در یادبود شهدای حرم شاهچراغ(ع)

Opq76u3dly5lk1i6v6r5hldppre0v704

به مناسبت چهلم شهدای شاهچراغ، نمایشگاهی از آثار نقاشی‌خط محسن توسلی هنرمند برجسته مشهدی با عنوان «شاهچراغ» در نگارخانه رضوان این شهر مقدس افتتاح شد. 

به گزارش هابیلیان، محسن توسلی بعدازظهر روز گذشته در حاشیه گشایش نمایشگاه شاهچراغ در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: ۲۶ تابلوی نقاشی‌خط با مضامین شهید و شهادت در ابعاد مختلف با همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته است. 
وی با اشاره بر اینکه بیشتر آثار نمایشگاه با رنگ روغن کشیده شده است، ادامه داد: ۵ تابلوی نمایشگاه با هدف بزرگداشت چهلم شهدای شاهچراغ به تازگی خلق شده و بخش اعظم سایر آثار نیز با محوریت شهید و شهادت برای نخستین بار به نمایش عموم درآمده است.
استاد توسلی گفت: یک هنرمند در هر جامعه‌ای که زندگی می‌کند باید نسبت به تحولات کشور و منطقه خود عکس‌العمل نشان دهد، به خصوص که اتفاقاتی همچون شهادت زائران حرم حضرت احمد بن موسی(ع) بر روی ما هنرمندان نیز اثر می‌گذارد.
وی افزود: شاید رشته‌های هنری همچون خوشنویسی و نقاشی‌خط به اندازه ساخت یک فیلم مخاطب میلیونی و بُعد رسانه‌ای و اثرگذاری در جامعه نداشته باشد، اما به نظرم هر هنرمندی وظیفه دارد نسبت به وقایع و اتفاقات اطرافش در حد توان خود با بهره‌گیری از ابزار هنر واکنش نشان داد.
این مدرس برجسته گفت: من نیز احساس وظیفه کردم و برگزاری این نمایشگاه را به مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی پیشنهاد دادم. بدین ترتیب آثاری که با علاقه و حس درونی خودم خلق کرده بودم در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت. 
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم شاهد حمایت به ویژه حضور پررنگ‌تر مسئولان فرهنگی هنری کشور در چنین نمایشگاه‌هایی باشیم. 
شایان ذکر است، نمایشگاه نقاشی‌خط شاهچراغ تا دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱، از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه رضوان واقع در مشهد، خیابان کوهسنگی ۱۷، شماره ۱۶، پذیرای بازدیدکنندگان است.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان