نشست خبری «آغاز به کار دبیرخانه بازخوانی دهه ۶۰»

به گزارش بنیاد هابیلیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری آغاز به کار دبیرخانه بازخوانی دهه ۶۰ با حضور حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور و محمدجواد هاشمی‌نژاد دبیرکل بنیاد هابیلیان دقایقی قبل در باشگاه خبرنگاران جوان آغاز شد.

9394240 220

سید محمد جواد هاشمی‌نژاد دبیرکل بنیاد هابیلیان در این نشست خبری ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و با بیان اینکه فعالیت ما به عنوان خانواده شهدای ترور ۱۳ سال است که آغاز شده، گفت: کشور ما به عنوان یکی از قربانیان ترور در جهان شناخته شده است، در سطح بین‌المللی اسناد مختلفی درباره گروهک‌های تروریستی وجود دارد.

وی افزود: بیش از ۳۵ گروهک تروریستی تاکنون در کشور ما اقدامات تروریستی انجام داده اند، ما تلاش کردیم این اسناد را جمع آوری کنیم که این دو مجله اسنادی است که خود سازمان‌های بین المللی و همچنین مقامات رسمی کشور‌های اروپایی و غربی به جا مانده که آن‌ها را ساماندهی کرده و آن را مجامع بین المللی ارائه کرده ایم، این مسیر را ادامه خواهیم داد.

دبیرکل بنیاد هابیلیان تصریح کرد: کشور ما تنها کشوری است که در حالیکه گروهک‌های تروریستی در انجام ترور در کشور مان اذعان دارند و دنیا هم این موضوع را آن قبول دارد، اما در بسیاری از کشور‌های غربی دفاتر رسمی در اختیار گروه‌های تروریستی قرار داده است و اعمال آن‌ها را حمایت می‌کنند

هاشمی‌نژاد با اشاره به اسناد و مدارک اعمال تروریستی منافقان، تاکید کرد: این‌ها اسنادی است که نشان می‌دهد که گروهک‌های تروریستی نظیر منافقین اعتراف کرده اند به عملیات‌های انتحاری در کشور ما که حداقل درباره ۴ شهید محراب که امام جمعه بودند و نفر پنجم هم پدر بنده در مشهد بود، این مسائلی است که خود گروهک‌های تروریستی به آن اذعان داشته اند و با عنوان سازمان انتحاری مقدس از ان یاد می‌کنند.

وی ادامه داد: سرکرده گروهک منافقین اذعان داشته است که در سال ۱۳۶۰ و یک سال بعد از آن حدود 12 هزار نفر از مردم ایران را ترور کرده و مورد جنایت قرار دادیم و این اظهارات در زمانی بود که آن‌ها در کشور‌های اروپایی مستقر بوده و در تمامی کشور‌های اروپایی دفاتر رسمی داشتند، این سند نشان می‌دهد که به اعتراف خود منافقین سه نفر از پاسداران کشورمان ربوده و مورد شکنجه قرار داده اند و از آن با عنوان عملیات مهندسی شده نام برده اند که این موضوع در اسناد بین‌المللی آمده است.

دبیرکل بنیاد هابیلیان اظهار کرد: اگر بخواهیم تصاویر اقدامات تروریستی منافقین را که در کوچه و بازار مردم را چگونه مورد هدف قرار دادند، بسیار موارد فراوانی وجود دارد و اگر قرار باشد دباره این موضوع صحبت کنیم، فرصت زیادی می‌طلبد.

وی تاکید کرد: تک به تک برگه‌های این اسناد که در روزنامه‌های اروپایی جنایت‌هایی را که در کشور ما را انجام می‌دادند را بر عهده می‌گرفتند. اینجا تیم‌های ترور و مرگ منافقان مردم را ترور می‌کردند و آنها را به خاک و خون می‌کشیدند و بعد در روزنامه‌های کشور‌های اروپایی به طور رسمی مسئولیت این اقدامات را بر عهده می‌گرفتند که این موضوع در دنیا بی سابقه است.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: همچنین ما به صورت مجزا از ۱۳ منبع جنایت‌های منافقان را استخراج کردیم و روزشمار اقدامات تروریستی در مجموعه ما در حال تدوین است؛ به فکر ما رسید که این کار را به صورت مردمی‌تر انجام دهیم لذا به سراغ شهروندانمان در تمامی قشر‌ها و طبقات مختلف مراجعه کردیم.

دبیرکل بنیاد هابیلیان بیان کرد: ۱۷ هزار نفر از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون توسط گروهک‌های منافقین به شهادت رسیدند که از این تعداد ۱۲ هزار نفر فقط به دست منافقین به شهادت رسیدند، لذا ۱۲ هزار امضا را جمع آوری کردیم که اسناد آن برای ارائه به مجامع بین المللی موجود است تا این منافقان و افرادی که امروز در کشور‌های اروپایی و آمریکا به طور آزادانه حضور دارند را تحت تعقیب قرار دهند.

وی گفت: اگر در این مقطع از تاریخ این جنایتکاران را بازشناسی نکنیم و پرونده‌های این افراد را باز نکرده و دوباره در دنیا و کشورمان معرفی نکنیم دشمن در صدد است از همان جنایتکارانی که در کشورمان این همه اقدامات تروریستی انجام داده‌اند، مدعیان حقوق بشر و آزادی بسازند.

هاشمی‌نژاد تأکید کرد: تیم فعلی آمریکا مستقر در کاخ سفید کسانی هستند که سال‌ها در میتینگ‌های منافقان شرکت کرده و به عنوان حامیان اصلی آن‌ها محسوب می‌شوند و در صددند تا این منافقان را به عنوان طالبین آزادی ایران معرفی کنند.

دبیرکل بنیاد هابیلیان افزود: اگر این اقدامات را ما انجام ندهیم آنها در صددند تا حافظه تاریخی مردم ایران را پاک کنند، لذا در راستای این فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید بگذاریم جای شهید و جلاد عوض شود، باید فعالیت‌ها را یک انسجام خاصی بدهیم و دبیرخانه بازشناسی دهه ۶۰ را راه اندازی کنیم.

وی بیان کرد: این کار یک عزم ملی می‌خواهد، سازمان‌های بسیار زیادی هستند که در این موضوع باید به ما کمک کنند و ما امیدواریم که این اتفاق بیفتد البته حضور دادستان را در اینجا مبارک می‌دانیم که قدم پیش گذاشتند و گام اول را در حمایت از این موضوع برداشتند که این اقدام توسط سازمان‌های دیگر هم انجام شود.

هاشمی‌نژاد افزود: انعکاس بخشی از این موضوع به مباحث حقوقی بازمی‌گردد اینکه چه مقدار تاکنون انجام شده و یا ما قادریم به چه میزان اهداف خود را پیش ببریم به قوه قضاییه برمی‌گردد که امیدواریم آن‌ها در کنار ما باشند.

در ادامه نشست حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: در دهه پر خیر و برکت فجر و پیروزی انقلاب اسلامی آن هم در چهلمین سال پیروزی ملت بزرگ ایران در تواقیت عالم هستیم که آن را به حضور ملت بزرگوار و همه کسانی که در راه استقلال و آزادی در سراسر جهان تلاش می‌کنند تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه نفاق یکی از بزرگترین رذایل اخلاقی است، اظهار کرد: کسی که گرفتار این رذیله باشد را منافق می‌نامند، فکر نمی‌کنم هیچ جامعه، ملتی، مکتب، دین و آئینی باشد که بر منافق و حرکت منافقانه بخواهد مهر تأیید بزند.

حجت‌الاسلام منتظری ادامه داد: در معارف آسمانی و الهی اسلام و قرآن کریم برای معرفی منافق و جایگاه او آیات فراوان داریم؛ منافق و منافق رذل ترین، پست‌ترین و بدترین جایگاه‌ها را در جامعه و پیشگاه خداوند در فردای قیامت دارند.

دادستان کل کشور بیان کرد: بزرگترین شاخصی که قرآن برای شناخت نفاق و منافق اعلام می‌کند این است که ظاهرش با باطنش فرق دارد یعنی با زبان سخنی می‌گوید که در دل به او اعتقاد ندارد، این پدیده شوم و رذیله اخلاقی و حرکت شیطانی به هیچ گروهی در این زمان خاص اختصاص ندارد.

وی اظهار کرد: در صدر اسلام منافقین از یک مقطع تاریخی شروع به ورود به دایره اسلام کردند.

حجت‌الاسلام منتظری ادامه داد: اگر به مبارزه پیامبر (ص) با منافقان و آیاتی که درباره آن‌ها آمده توجه کنید، می‌بینید ضرباتی که جریان نفاق به پیامبر(ص) و اسلام وارد ساخت بسیار سنگین‌تر از صدمات کفّار به آن بود.

وی افزود: پیامبر (ص) در دوران ۱۰ ساله حضور خود در مدینه چندین جنگ را مدیریت کرد که در برخی از آن‌ها به پیروزی کامل و برخی نیز با شکست و پیروزی توأم بود، لذا هیچ کدام از این جنگ‌ها توسط جریانات داخلی صورت نپذیرفته بود بلکه توسط کفّار بود.

دادستان کل کشور تصریح کرد: آن‌هایی که اسلام را مانع و سد راه خود می‌دانستند بلافاصله پس از رحلت رسول اکرم (ص) برنامه‌های خود را آغاز کردند، اما جایگاه امیرالمؤمنین (ع) در جنگ‌هایی که در دوران حیات رسول اکرم (ص) به وقوع پیوست نقش مؤثری داشتند و حرف اول را می‌زدند.

حجت‌الاسلام منتظری گفت: امیرالمؤمنین (ع) در دوران حکومت ظاهری خود ۳ جنگ را که به وی تحمیل شده بود را به پیروزی و هدف نهایی رساند و بالاخره همین شخصیت والای اسلامی نیز به دست منافقان کشته شد و آن کسی که پای منبر حضرت علی (ع) می‌نشست، حافظ قرآن بود و حتی پای رکاب امیرالمؤمنین (ع) به مبارزه می‌پرداخت به جایی رسید که دست به جنایت زده و حضرت علی (ع) را به شهادت رساند.

وی افزود: این جریان نفاق در دوره‌های مختلف تاریخ وجود داشته که پس از رحلت پیامبر (ص) نیز جریان تاریخی اسلام را منحرف کرد، آیات قرآن و روایات نشان می‌دهد که پس از اندک زمانی بعد از استقرار حکومت اسلامی نطفه نفاق ریخته شد، جایگاه پیامبر(ص) به گونه‌ای بود که منافقان نمی‌توانستند بروز و ظهور پیدا کنند، اما بلافاصله بعد از رحلت ایشان خود را به منصه ظهور رساندند که چهره آن‌ها کاملاً در سوره منافقون تشریح شده است.

دادستان کل کشور بیان کرد: ۴۰ سال پیش امام خمینی (ره) با الهام گرفتن از قرآن و احادیث و همچنین فقه نبوی مردم را به استقلال، آزادی و رهایی از استکبار و استعماری که سایه شوم خود را بر کشور افکنده بود دعوت کردند.

حجت‌الاسلام منتظری اظهار کرد: رژیم پهلوی تمام توان خود را به کار گرفت، اما نتوانست مانع پیروزی انقلاب شود چراکه یک ملت به صحنه آمد و با طبیعتاً با یک ملت نمی‌توان در افتاد.

وی تصریح کرد: مردم با رهبری امام راحل در چنین ایامی پیروزی ایران را در ۲۲ بهمن رقم زدند و ما به روح شهدایی که چه پیش از پیروزی انقلاب که با خون خود درخت انقلاب را بارور کردند، چه افرادی که توسط جریان نفاق به شهادت رسیدند درود می‌فرستیم و آرزوی علو درجات داریم.

دادستان کل کشور افزود: جریان نفاق از پیروزی انقلاب کار خود را آغاز و به دنبال سهم خواهی بود به گونه‌ای که در ۱۲ بهمن ۵۷ که امام خمینی(ره) وارد کشور شدند، برنامه‌ای را تدبیر کردند تا محل تریبون و استقرار آن را مدیریت کنند، اما هر روزی که می‌گذشت شاهد آن بودیم که این جریان با امام راحل و حرکت ملت زاویه پیدا می‌کردند.

حجت‌الاسلام منتظری ادامه داد: این جریان در ابتدا به صورت کم میان مردم یارگیری کرده و دختران و پسران نوجوان را به دام می‌انداخت و در اواخر سال ۵۷، ۵۹ و قبل از ۳۰ خرداد سال ۶۰ موفق شد تا بسیاری از جوانان کشور را به کام نفاق بکشاند.

وی بیان کرد: این جریان منافق ۳۰ خرداد با اعلام جنگ مسلحانه به میدان آمدند که بنده آن زمان در دادگاه انقلاب مشغول به کار بودم و شما نمی‌دانید که آن‌ها در استان‌ها و علی‌الخصوص تهران چه شرارت‌ها و جنایاتی کردند که در تاریخ مانندش وجود ندارد، از ترور ائمه جمعه پیرمرد مانند شهید مدنی، اصفهانی، صدوقی و امثال آن‌ها گرفته تا دانشمندانی مانند هاشمی‌نژاد و مسئولانی مثل بهشتی، رجایی و باهنر از قربانیان آن‌ها بودند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: در طول تاریخی و قرن‌های اخیر نمی‌توانید کشوری را بیابید که اینگونه مورد تهاجم جریان‌های داخلی قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام منتظری اظهار کرد: روش رفتار منافقین با پاسدار‌ها در دهه ۶۰ همانند روش بنی‌امیه با خاندان پیامبر است؛ آن‌ها همانند بنی‌امیه با مردم، مسلمانان و دلبستگان انقلاب رفتار می‌کنند، ۳۷ سال از آن زمان می‌گذرد اما همچنان عناصر اصلی آنان با وجود این همه شواهد و اسنادی که علیه‌شان وجود دارد ، تحت حمایت اربابانشان هستند. 

وی در ادامه افزود: در دوره‌ای اربابانشان، آن‌ها را برای ظاهر کار جزء گروه تروریستی قرار دادند و سپس آن‌ها را از لیست خارج کردند، امروزه روسای آنها که همان آمریکا و غرب هستند با سران جریان نفاق فالوده خورده و آن‌ها را تحت حمایت خود قرار می‌دهند، سال‌ها آن‌ها را در همسایگی ایران یعنی در کشور عراق اسکان دادند، اما زمانی که مردم آنان را ترد کردند، مجبور شدند به آلبانی منتقلشان کنند.

حجت‌الاسلام منتظری اظهار کرد: حتی زمانی که منافقین در ایران حضور داستند و مردم چهره اصلی آن‌ها را نشناخته بودند، باز هم نتوانستند کاری از پیش ببرند، ابله و احمق، جریان‌هایی هستند که به منافقین امید بخشیده و فکر می‌کنند که به اسلام و انقلاب می‌توانند ضربه بزنند، کور خوانده‌اند چراکه ملت هیچگاه فراموش نمی‌کند در پایان دوران جنگ منافقین با حمایت آمریکا و صدام جریان مرصاد را راه انداختند و بسیاری را شهید کردند.

دادستان کل کشور در ادامه بیان کرد: زنیکه نابخرد مریم رجوی که حتی نمی‌توان بر روی آن صفتی گذاشت، آن زمان که فرمان آتش را داد نمی‌فهمید که این آتش برگشته و در مغز خودشان کمانه خواهد کرد.

وی با اشاره به وظایف خبرنگاران در شفاف‌سازی مسائل برای جامعه اظهار کرد: یکی از راه‌های ادای دین خبرنگاران به جامعه این است که چهره نفاق را آنگونه که هست نه کمتر و نه بیشتر به مردم نشان دهند. شناساندن چهره منافقین در جامعه بر عهده خبرنگاران است که با استفاده از امکانات برای جامعه شفاف‌سازی کنند. رهبر معظم انقلاب در رابطه با فضای مجازی فرمودند که فضای مجازی یک تهدید است و دو فرصت؛ یکی از بهترین فرصت‌های فضای مجازی نشان دادن چهره منافقین است.

حجت‌الاسلام منتظری در رابطه با اقدامات دستگاه قضایی در مقابله با جریان منافقین بیان کرد: ما در دستگاه قضا علی‌رغم مشکلاتی که داریم و مسائل فراوان برای این جریان همانگونه که در دهه ۶۰ ایستادیم باز هم ایستادگی خواهیم کرد، در اینجا جا دارد یادی کنیم از شهید لاجوردی که با بصیرت و ژرف‌نگری در برابر جریان منافقین ایستاد و تمام وقتش را برای برخورد با آن‌ها گذاشت.

دادستان کل کشور در ادامه افزود: در دستگاه قضا مبارزه با نفاق برگ زرینی است که توانست این جریان را بر جای خود بنشاند ما در دستگاه قضایی سینه خود را سپر بلا کرده‌ایم و آن‌ها (منافقین) باید بدانند که ما مقتدرانه مقابل آنان ایستاده‌ایم و مردم هم باید مراقب باشند، زیرا این جریان در تلاش برای نفوذ است.

وی در رابطه با اظهارات ضد ایرانی رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد: ما امروزه شاهدیم که دنیا بسیار عجیب شده البته عامه مردم در سراسر جهان یک شکل هستند، اما استکبار که اقتصاد را در دنیا به دست گرفته کار‌های عجیب و غریبی می‌کند.

حجت‌الاسلام منتظری خاطرنشان کرد: ترامپ در سخنرانی اخیر خود در کنگره آمریکا گفته که در خاورمیانه ۷ تریلیون دلار خرج کرده است حال ما باید از آن‌ها بپرسیم برای چه چیز این مبلغ را خرج کرده‌اید؟ رفاه و آسایش مردم و یا گسترش تسلیحات خود؟ شما اگر حتی ده‌ها ۷ تریلیون دلار هم خرج کنید نمی‌توانید موفق شوید، زیرا با مردم تقابل دارید و آن آشغال‌هایی که دور خود جمع کرده‌اید (سلطنت طلبان و منافقین) برایتان هیچ نتیجه‌ای نخواهند داشت.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره نحوه دسترسی به اطلاعات منافقان اظهار کرد: ما آمار‌ها را در دست داریم و اسناد و مدارک ارزنده‌ای نیز در این رابطه موجود است.

دادستان کل کشور افزود: نفوذ پدیده جدی بوده و بخشی از مشکلات اقتصادی ثمره همین جریان است، چرا که عوامل دشمن مستقیما به دنبال جاسوسی نیستند و نقل و انتقال اطلاعات ممکن است بیشتر از سوی همین جریان‌های منافق صورت گیرد.

وی اضافه کرد: بنده معتقدم برخی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور ثمره تلاش‌های نفوذی‌هایی بوده که دشمن روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به نحوه روشنگری درباره منافقان تصریح کرد: ما معتقدیم که تاریخ باید برای هر نسلی تبیین شود، چراکه قرآن نیز برای روشنگری به بیان تاریخ و سرگذشت امت‌ها پرداخته است، ما در نظام جمهوری اسلامی این قصور را داشته و داریم و آن گونه که باید و شاید درباره چهره منافقان به روشنگری نپرداخته‌ایم، البته در این زمینه محور شاید قوه قضاییه نباشد چرا که وظایف بسیاری بر عهده آن است.

دادستان کل کشور ادامه داد: اکنون اسناد و مدارک بسیاری در دستگاه امنیتی و قضایی وجود دارد که ما می‌توانیم با رعایت مسائل امنیتی آن را افشا کنیم که این امر احتیاج به کار‌های تحقیقی و فرهنگی دارد.

هاشمی‌نژاد رئیس بنیاد هابیلیان نیز در این باره گفت: ما از ۵ سال پیش چندین پرونده از شهدای ترور آماده کرده‌ایم که قائل ارائه است و امیدواریم این کار انجام شود.

منتظری افزود: یکی از درخواست‌های جدی بنده این است که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به قوت روی مسئله نفوذ کار کنند چرا که در دورانی که ما در مورد مسئله دوتابعیتی‌ها صحبت و روی آن کار می‌کردیم عده‌ای معتقد بودند که هیچ دو تابعیتی در کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما سه دستگاهی داریم که باید مستقیما به تحقیقات بر روی مسئله نفوذ بپردارد که در سطح آن‌ها وزارت اطلاعات است که باید کار‌های تخصصی و ظریفی در این زمینه انجام دهد؛ همچنین سپاه پاسداران و نیروی انتظامی نیز در این زمیه وظایفی دارند.

دادستان کل کشور افزود: ما از همه دستگاه‌های مرتبط خواسته‌ایم که حول محور نفوذ در حوزه اقتصاد، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی کار کنند و چنانچه هر عامل نفوذی به دستگاه قضا معرفی شود آن را پیگیری خواهیم کرد همان طور که پرونده بسیاری از نفوذی‌ها و جواسیس در حال بررسی و برخی نیز در حال محاکمه هستند.

وی با اشاره به تغییرات تاکتیکی منافقان بیان کرد: منافقان اکنون با استراتژی و راهبرد گذشته به تغییر تاکتیک خود پرداخته‌اند و به جای آنکه کار تروریستی انجام بدهند، طبق دستوری که از بالادستی‌هایشان می‌گیرند به اقدامات دیگر می‌پردازند و مسئولیت ترور به گروهک‌هایی مانند داعش سپرده شده است.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به کنفرانس ورشو خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به دنبال آن بودند تا نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خود را نبینند، اما به دلیل عدم موفقیت می‌خواهند بعد از ۲۲ بهمن اجلاس ورشو را برگزار کنند که البته ما می‌دانیم چه مباحثی در آن مطرح خواهد شد، اما مردم چنان مستحکم ایستاده‌اند که هیچ کسی نمی‌تواند کشور و نظام را دچار آسیب کند همچنین ملت باید هوشیارانه عمل کند و ان شاءالله شاهد حضور آن‌ها در ۲۲ بهمن امسال خواهیم بود.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان