نخستین جلسه مشترک ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی برگزار شد

1400081013213742023948714

نخستین جلسه مشترک ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی کشور و استان کرمان به منظور هماهنگی برگزاری سالگرد شهادت شهید سلیمانی در کرمان برگزار شد.

 

به گزارش هابیلیان به نقل از تسنیم، نخستین جلسه مشترک ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی در کشور با ستاد مکتب حاج قاسم در استان کرمان دیروز 10آبان1400 به منظور هماهنگی برگزاری دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، حمیدرضا مقدم‌فر دبیر ستاد برگزاری دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و دبیر ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی، زینب سلیمانی، علی زینی‌وند استاندار کرمان و سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان در ستاد سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این جلسه با تبریک هفته بسیج دانش آموزی اظهار داشت: دو نگاه خوش بینانه و بدبینانه به تاریخ در بین صاحب نظران وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه در نگاه بدبینانه اعتباری به تاریخ وجود ندارد اما یک نگاه کم طرفدار است گفت: نگاه جدی این است که داده‌های تاریخ واقعیت دارد و در سرنوشت انسان اثرگذار است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه تاریخ فوق‌العاده بی‌رحم است و حوادث و جریانات مختلف را در درون خود هضم می‌کند بدون آنکه اثری از وقایع به جای بگذارد؛ افزود: در روی تاریک سکه تاریخ عبرت‌هایی نقل می‌شود و در روی دیگر سکه تاریخ خوبی‌ها و ارزش‌ها نقل شده که سردمدار این روی تاریخ انبیای الهی و صالحین هستند.

 

وی با بیان اینکه بعضی از این شخصیت‌های ارزشمند تاریخ مکتب ساز شدند ادامه داد: تاریخ کهن کرمان افتخار دارد شخصیتی پرورش داد که این شخصیت صاحب مکتب شده است.

 

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه مردم زمان ما شهید سلیمانی را به‌خوبی شناخته و درک کردند و باید شهید سلیمانی را به بهترین وجه به نسل آینده معرفی کرد گفت: مکتب شهید سلیمانی انسان‌ساز بوده و ترویج مکتب شهید سلیمانی در راستای مکتب امامین انقلاب اسلامی است.

 

علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه برگزاری موفق اولین سالگرد شهید سلیمانی در شرایط سخت کرونایی تجربه خوبی بود اظهار داشت: امیدواریم دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی با همان کیفیت و بلکه بهتر برگزار شود.

 

وی با اشاره به اینکه کرمان به‌عنوان زادگاه شهید سلیمانی و مرقد شهید سلیمانی نقش مهمی دارد و این حق باید برای کرمان قائل شود گفت: کرمان باید به‌عنوان پایتخت مقاومت جهان مطرح شود.

 

استاندار کرمان با بیان اینکه در کرمان باید مرکز فرهنگی بین‌المللی راه‌اندازی شود تا ترویج مکتب شهید سلیمانی در آن پیگیری شود افزود: وجه مردمی بودن مراسم شهید سلیمانی باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

حاج قاسم الگو و نماد بارز انقلابی‌گری است

 

در ادامه این مراسم مقدم‌فر دبیر ستاد مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهید، بر تبیین ابعاد زندگی و ویژگی‌های شهید سرافراز جبهه مقاومت تأکید کرد و گفت: همچنان که شهادت حاج قاسم نماد و نشانه زنده بودن انقلاب است باید مراسم بزرگداشت آن شهید فرصتی برای تحکیم ارزش‌های انقلاب باشد.

 

 

مقدم‌فر در ادامه افزود: در حالی که رهبر معظم انقلاب بر انقلابیگری به‌عنوان راه پیشرفت کشور تأکید می‌نمایند شاهد آن هستیم که بدخواهان در صدد ارائه تصویری غیرواقعی و انحرافی و تحریف‌شده از انقلابیگری هستند در چنین شرایطی باید ابعاد و ویژگی‌های حاج قاسم را به‌عنوان نماد برجسته و اسوه حسنه انقلابیگری تبیین کنیم تا آحاد جامعه و خصوصاً نسل جوان اسیر تفاسیر انحرافی و تحریف‌گونه از انقلابیگری نشوند.

 

دبیر ستاد مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهید سلیمانی نقش حاج قاسم به‌عنوان نماد پیوند عاطفی و عمیق مردم با نظام اسلامی را مثال‌زدنی نامید و گفت: از نگاه حاج قاسم رمز عاقبت به خیری در استحکام پیوند مردم با رهبری است و از فرصت سالگرد آن شهید باید برای تبیین این ویژگی حاج قاسم و سایر ابعاد شخصیتی آن شهید که به‌حق از سوی رهبری "مکتب" نام گرفت، استفاده شود و همگان را به شاگردی در این مکتب که حاصلی جز عاقبت به خیری برای مردم نخواهد داشت، فرا بخوانیم.

 

مقدم‌فر در پایان با اشاره به ارتباط صمیمانه حاج قاسم و عشق و ارادت مردم به آن شهید که در مراسم بی‌نظیر تشییع پیکر پاک آن شهید جلوه‌ای از آن به جهانیان نشان داده شد و به‌حق سردار شهید از سوی آحاد مردم سردار دلها نامیده شده است بر مردم‌محوری مراسم بزرگداشت شهید تأکید کرد و همه دستگاه‌ها را به حمایت از ظرفیت‌های مردمی در ارادت‌ورزی به مقام شامخ آن شهید فرا خواند.

 

راه نجات کشور عملیاتی کردن تفکر شهید سلیمانی در جامعه است

 

سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه استان کرمان نیز با بیان اینکه ترویج اندیشه زیبای شهید سلیمانی مصونیت افزا برای نظام مقدس اسلامی است اظهار داشت: شهید سلیمانی محور وحدت جهان اسلام و امت اسلام است و شهید سلیمانی دارای یک مکتب درس آموز بوده و راه نجات کشور عملیاتی کردن تفکر شهید سلیمانی در جامعه است.

 

 

وی با بیان اینکه نگاه ما به شهید سپهبد قاسم سلیمانی نگاه مرید و مرادی، سرباز و فرمانده و نگاه شاگرد و استادی است گفت: حاج قاسم تندیس ادب، اخلاص و عرفان بود.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه شهید سلیمانی دارای یک مکتب درس آموز است و باید محور عملگرایی مدیران کشور قرار بگیرد افزود: اندیشه زیبای شهید سلیمانی باید نهادینه شود و اعتقاد داریم عملگرایی شهید سلیمانی به‌واسطه اندیشه زیبای او بود.

 

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی را نباید به گذشته و حال جدا از هم خلاصه کرد و باید با تلفیق گذشته و حال اندیشه شهید سلیمانی را عملیاتی کنیم ادامه داد: از نظر ما بزرگ‌ترین شخصیت تقریبی جهان اسلام حاج قاسم است و نگاه جهان اسلام را به شیعه و انقلاب اسلامی ایران تغییر داد.

 

سردار معروفی با اشاره به اینکه راه نجات ما عملیاتی کردن تفکر شهید سلیمانی در جامعه است گفت: ورود شهید سلیمانی در دفاع از حرم حضرت زینب (س) یک ورود خاص است و احساس کرد که دشمنان قصد اسائه ادب به ناموس خدا دارد.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: ستاد برگزاری دومین سالگرد شهید سلیمانی در کشور تشکیل شده است و دکتر مقدم‌فر به‌عنوان جانشین ستاد معرفی شدند که امروز با حضور ایشان در کرمان نخستین جلسه مشترک ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی در کشور با ستاد مکتب حاج قاسم در استان کرمان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه پیشنهاد کرمان برای برگزاری دومین سالگرد شهادت دهم تا شانزدهم دی‌ماه است گفت: در میدان آزادی شهر کرمان المان با محوریت شهید سلیمانی نصب شده و زیرگذر میدان آزادی به نام شهدای تشییع حاج قاسم نامگذاری می‌شود.

 

در پایان خانم زینب سلیمانی ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزشمندی که برای گرامی‌داشت شهید سلیمانی انجام شده است گفت: حقیقتاً برای این جلسه در کرمان آمدم تا از کسانی که برای ترویج مکتب شهید سلیمانی تلاش می‌کنند و برای برگزاری سالگرد شهادت حاج قاسم زحمت کشیده‌اند و می‌کشند تشکر کنم.

 

وی با بیان اینکه "هرچه داریم از محبت، دعای خیر مردم کرمان و نگاه عاشقانه آنها داریم" گفت: از سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان می‌خواهم سلام خانواده حاج قاسم را به مردم کرمان برساند.

 

زینب سلیمانی ادامه داد: از خداوند می‌خواهم ما را کمک کند تا شرمنده شهدا و خون آنها نباشیم.

 


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

جدیدترین مطالب

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان