منافقین عامل انفجار دفتر نخست‌وزیری

 55555588888888888

مسعود کشمیری نفوذی منافقین بود

مسعود کشميری همان کسی است که اکنون از او به عنوان عامل انفجار دفتر نخست‌وزيری ياد می‌کنند. آغاز چنین تصور شد که کشمیری که در آن زمان جانشین دبیر شورای عالی امنیت ملی بود نیز در این انفجار کشته شده و قطعاتی از اجساد دیگران به عنوان بازمانده جسد وی دفن شد. ولی پس از مدتی معلوم شد مسعود كشميری عامل انفجار دفتر نخست‌وزيری بوده است. وی از اعضای سازمان مجاهدین و عوامل نفوذی فرقه رجوی در شورای امنیت ملی بود. همسر او، مينو دلنواز نیز از اعضای فعال منافقين بوده است. او با حضور در جلسه دفتر نخست‌وزیری در 8شهریور1360 و کار گذاشتن بمبی جاسازی شده در كيف همراه خود رييس جمهور و نخست وزير جمهوري اسلامی ايران را به شهادت رساند.

رابطه کشمیری با منافقین

کشمیری قبل از پیروزی انقلاب توسط پسردایی خود، ابوالفضل دلنواز؛ که برادر همسرش نیز بود؛ جذب سازمان مجاهدین شد. ابتدا در بحث‌های خانوادگی از آنها حمایت می‌کرد، لیکن پس از وقوع انقلاب به عنوان عامل نفوذی عمل کرد و به مرور زمان چهره‌ای حزب‌اللهی و حامی جمهوری اسلامی به خود گرفت. وی پس از انقلاب نیز همچنان عضو سازمان مجاهدین بوده و اسامی مستعاری همچون حنیف و مجیب داشته است. منزل او در مهرشهر کرج و آریاشهر از بزرگترین انبارهای سلاح و مهمات سازمان منافقین بود و افراد اصلی سازمان منافقین در منزل او جلسه تشکیل می‌دادند.

نحوه اجرای عملیات ترور از سوی کشمیری

بعدازظهر روز یکشنبه 8شهریور1360 در دفتر نخست‌وزیری جلسه شورای‌عالی امنیت ملی برگزار شد. مسعود کشمیری طبق معمول هر جلسه چای ریخت و برای حاضران جلسه آورد و پس از گفت‌وگوی كوتاهی با خسرو تهرانی از جلسه خارج شد. او پيش از خروج از جلسه كيف بزرگی را كه هميشه همراه داشت با پا به نزديكي محمدعلي رجايی هدايت کرد. كشميری پس از  خروج از ساختمان نخست‌وزيری به ميدان پاستور و نزد كساني رفت كه منتظرش بودند تا او را به نقطه‌ای امن انتقال دهند. ساعت دو و چهل‌وپنج دقیقه انفجار در دفتر نخست‌وزیری ایران صورت گرفت. بر اثر انفجار دفتر نخست‌وزیری، محمد علی رجایی رئیس جمهور، محمد جواد باهنر نخست وزیر، عبدالحسین دفتریان مدیرکل مالی اداری نخست وزیری و هوشنگ وحید دستجردی در اثر جراحات ناشی از سوختگی به شهادت رسیدند. پس از انفجار دفتر نخست وزیری، در نتیجه بازرسی از منزل مسعود در شهرستان کرج، مقادیر زیادی سلاح و مهمات کشف شد. همسر وی مینو دلنواز نیز از اعضای فعال مجاهدین بوده است.

به نقل از سيدرضا زواره‌ای(ریاست وقت سازمان امنیت ملی)

 


مطالب پربازدید سایت

Error: No articles to display

جدیدترین مطالب

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان