منافقین تهدیدی برای نروژ هستند

Alilinestad

دكتر تروند علي لينستاد روز گذشته در حاشیۀ همایش حقوق بشر اسلامی به خبرنگار هابیلیان از تهدید گروهک منافقین برای مردم و فعالان ضدامپریالیستی نروژی گفت.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان، دکتر تروند علي لينستاد، پزشک و فعال حقوق بشر نروژی است که پس از گرایش به اسلام در دهۀ 70 میلادی فعالیت‌های بسزایی در راستای ترویج دین اسلام و راه‌اندازی مدارس رایگان کودکان مسلمان در نروژ انجام داد. در نوامبر 2012، خاندان سلطنتی نروژ مدال نقره‌ای لیاقت و خدمت را که به پاس تلاش‌های لینستاد در راستای کمک به آمیخته‌شدن مهاجران با جامعه در اسلو داده بود، به دلیل مواضع ضدصهیونیستی این فعال نروژی از او پس گرفت.

دکتر لینستاد روز گذشته چهارمین جایزۀ حقوق بشر اسلامی را به‌خاطر فعالیت‌های بشردوستانه از جمله خدمت به آوارگان فلسطینی، تأسیس کودکستان و مدرسه ابتدایی اسلامی در نروژ، دبیرستان رایگان اورتهاگن برای بانوان مهاجر و محروم، تهیه و پخش برنامه‌های مذهبی در زمینه اسلام و تشیع به زبان نروژی در رسانه‌ها و راه‌اندازی مجله ویژه مسلمانان به زبان نروژی کسب کرد.

متن کامل این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

نظر شما در خصوص گروهک مجاهدین خلق چیست؟

ما از تاریخچۀ این گروه و نحوۀ پیدایش آن مطلع هستیم. این گروه به عراق رفت و در زمان هجوم صدام به ایران با او همکاری کرد. آن‌ها حتی برای ارتش صدام نیرو فرستادند تا علیه مردم ایران مبارزه کند. ما از ماهیت این گروه به‌عنوان خائنین به ملت ایران نیر اطلاع داریم. اکنون آن‌ها رفیقان آمریکا و فرانسه و ابرقدرت‌ها امپریالیست هستند و ایران و سایر کشورها را تهدید می‌کنند. برخی از اعضای این گروه به نروژ رفتند اکنون تعدادی از آن‌ها در این کشور زندگی می‌کنند. باید آگاه باشیم؛ چراکه این گروه دارد خود را سازماندهی می‌کند. آن‌ها در حال تشکیل گروه‌هایی هستند و در نروژ کار پنهان سیاسی انجام می‌دهند. آمریکا از این گروه  حمایت می‌کند. آن‌ها در نروژ کارهای پنهانی انجام می‌دهند و ما نمود کارهای آن‌ها را زیاد نمی‌بینیم. مجاهدین خلق گروه خطرناکی است.

به نظر شما مجاهدین خلق یک تهدید است؟

بله آن‌ها در خارج یک تهدید و در حال برنامه‌ریزی برای حمله به ایران هستند. همین سبب می‌شود که آن‌ها خطرناک به‌نظر برسند. به نظر من آن‌ها در حال بررسی و شناسایی دشمنان خود در نروژ هستند. آن‌ها به‌دنبال افرادی هستند که به  افشاگری علیه‌ آن‌ها در نروژ می‌پردازند.  به نظر من فعالان حقوق بشر ضدامپریالیستی در نروژ باید آگاه باشند. مجاهدین خلق می‌تواند حتی برای آن‌ها هم خطرناک باشد.

به‌نظر شما جوامع حقوق بشری عملکرد مستقلی دارند یا به‌نوعی تحت تأثیر ابرقدرت‌ها هستند؟

آمریکا واقعاً یک ابرقدرت است و هیچ ابرقدرتی به حد خود قانع نمی‌شود. آن‌ها مدام در تلاش برای ایجاد اتحادها و دوستی‌ها با کشورها هستند تا با آن‌ها همکاری کنند. آمریکا هم امروزه ابرقدرتی است که در حال ارتباط با سایر کشورها است. متأسفانه باید بگویم که نروژ کشور خوبی است؛ اما به آمریکا نزدیک است و تحت تأثیر طرز تفکر و ایدئولوژی آمریکا قرار دارد که در این کشور ریشه کرده است. بنابراین ما نیز باید آگاه باشیم و هم‌پیمانان خود را بیابیم و در مقابل طرز تفکری که از خارج و از سمت آمریکا می‌آید موضع بگیریم.

نظر شما درخصوص مبارزۀ ایران علیه تروریسم چیست؟

ایران کشوری قدرتمند و سربلند با تاریخی کهن است. امروزه ایران به‌عنوان کشوری مستقل در خاورمیانه، چالشی حتی برای آمریکا است. از مدت‌ها پیش، سیاست‌گذاران آمریکایی تصمیم به اعمال تغییراتی در خاورمیانه گرفتند و لیستی از این تغییرات ایجاد کردند. گفتند نخست در افغانستان تغییر ایجاد می‌کنیم، سپس در لیبی و سوریه و گام بعدی ایران است. این برنامه‌ریزی عوامل موجود در سیستم سیاسی آمریکا است. لذا ایران از سوی امپریالیست‌های آمریکایی تهدید می‌شود. اکنون آمریکا و اسرائیل رسماً اعلام می‌کنند که شاید برخورد تهاجمی‌تری با ایران داشته باشند. این بخشی از وضعیت سیاسی آمریکا است. آن‌ها ایران را تهدید می‌کنند و در این راه به همراهی سایر گروه‌ها و همچنین گروه‌های تروریستی نیاز دارند که در راستای حمله به ایران اقدامات خود را ترویج دهند. بنابراین ایران برای حفاظت از منافع خود با تروریسم مبارزه می‌کند. در سطح کلی نیز ایران می‌خواهد ارزش‌های حقوق بشری را حفظ و تقویت کند و در این راه نیز با عوامل تروریستی مواجه خواهد شد. در همین راستا امروز شاهد تلاش بی‌نظیر ایران در سوریه هستیم. سوریه به‌شدت در معرض تهدید گروه‌های تروریستی بود که عربستان سعودی با ارسال پول و سلاح از آن‌ها حمایت می‌کرد. من بسیار خرسندم که بگویم ایران یکی از عوامل مبارزه با این حملات تروریستی در سوریه و استقلال این کشور بوده است.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان