منافقین انگل وار درصدد سوءاستفاده از برنامه هسته ای ایران هستند

European Union Flagیکی از مشاوران پارلمان اروپا در توصیف تحرکات گروهک تروریستی «منافقین» در این نهاد نوشت: نباید به آنها فرصت داد مثل انگل از مناقشه درباره برنامه هسته ای ایران سوء استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) به نقل از ایرنا، پایگاه تحلیلی آمریکایی «لوبلاگ» در جدیدترین مقاله خود به قلم «الدار مامدوف»، مشاور سیاسی سوسیال دموکرات ها در کمیته امور خارجی پارلمان اروپا و مسئول هیات روابط بین المجالس پارلمان اروپا و ایران، آغاز روند تعامل مجدد اتحادیه اروپا با ایران و تحرکات گروهک تروریستی منافقین را برای برهم زدن این روند نوپا مورد واکاوی قرار داد.

این دیپلمات اهل لتونی با اشاره به سفر روز پنجشنبه (چهارم اردیبهشت ماه)«ادگاس رینکه ویچ»، وزیر امور خارجه کشورش به تهران و دیدار با دکتر روحانی، رییس جمهوری ایران، نوشت: این سفر نشانه آغاز فرایند شکل گیری دوباره روابط ایران و اتحادیه اروپاست و با توجه به اینکه لتونی در نیمه نخست سال 2015 ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد داشت، دیدار اخیر مهم و قابل توجه است.

وی درباره گفت و گوی رینکه ویچ با مقام های عالی رتبه ایرانی در زمینه همکاری منطقه ای اتحادیه اروپا و تهران در افغانستان و آسیای مرکزی، نوشت: اتحادیه اروپا می خواهد فراتر از برنامه هسته ای به ایران بنگرد. در واقع، این سفر گام دیگری بود که در راستای سفر تعدادی از وزرای خارجه و اعضای پارلمان کشورهای اتحادیه اروپا به تهران با هدف برقراری مجدد رابطه با ایران، انجام شد.

این مقام اروپایی با یادآوری سفر اخیر مقام های سوئد، ایتالیا، انگلستان و «سباستین کورتس»، وزیر خارجه جوان اتریش به تهران، تاکید کرد: اما همه از این تحولات راضی نیستند.

وی در توصیف این نارضایتی به واکنش خشمگینانه گروهک تروریستی منافقین و گروه موسوم به دوستان ایران (شبکه ای غیررسمی متشکل از تعدادی از اعضای پارلمان اروپا که ارتباط بسیار نزدیکی با ضد انقلابی های خارج نشین دارند) اشاره کرد.

نویسنده مقاله با اشاره به اینکه نام گروهک تروریستی منافقین تا سال 2009 و 2012 به ترتیب در لیست سیاه سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا و آمریکا قرار داشت، افزود: این گروه رانده شده از ایران (منافقین)، دو هفته بعد از اینکه گروه موسوم به «دوستان ایران» کنفرانسی را در حمایت از تغییر حکومت در ایران برگزار و از جمله این گروه را جایگزین حکومت ایران معرفی کرد، سفر کورتس را محکوم کرد.

وی تاکید کرد اکنون منافقین که سال های زیادی را در اروپا مشغول لابی کردن و تلاش برای پیشبرد برنامه های خود بوده اند، حقوق بشر را بهانه اعلان جنگ علیه حکومت ایران قرار داده اند.

صاحب این نوشتار سپس موفقیت لابی های منافقین برای تخریب روند دیپلماسی با ایران را برغم صرف هزینه های گزاف در این خصوص، «خوشبختانه بعید» دانست و افزود: نفوذ این گروه (منافقین) در پارلمان اروپا بسیار محدود است. نهادهای تصمیم گیرنده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، منافقین را که نزد مردم ایران هیچ جایگاهی ندارند، جایگزینی جدی برای حکومت کنونی ایران به حساب نمی آورند.

این دیپلمات اروپایی، فضای غالب بر اتحادیه اروپا را آشکارا حامی دیپلماسی با ایران و دستیابی به توافق بر سر برنامه هسته ای ایران توصیف کرد. اما در عین حال نهادهایی مثل پارلمان اروپا را مستعد پذیرش لابی های گوناگون دانست.

وی تصریح کرد، هر قدر که شانس دیپلماسی با ایران افزایش یابد، منافقین بیشتر به حاشیه رانده خواهند شد اما نادیده گرفتن توانایی این گروه برای مسموم کردن فضای کنونی روابط ایران و اروپا اشتباه است. محافظه کاران راست گرای پارلمان اروپا، منافقین را مدافعان ارزش های اسراییلی و غربی علیه دولت ایران می دانند. از سوی دیگر، چپ گراها آنها را قربانیان تجاوز آمریکا به عراق می دانند که نیازمند حفاظت هستند.

این پایگاه تحلیلی که متعلق به «جیم لوب»، رییس دفتر «اینترپرس سرویس» در واشنگتن است، با اشاره به لابی قوی منافقین، ژست های بشردوستانه و حضور گستره زنان در این گروهک تروریستی به سرکردگی مریم رجوی، نوشت: این گونه فعالیت ها موجب شده تا آنها به عنوان مدافعان حقوق بشر بخصوص حقوق زنان، طرفدار تساوی جنسیتی و سکولاریسم جلوه کنند. در عین حال، ساکنان کمپ اشرف، همگی- به جز مریم رجوی- یونیفورم نظامی به تن دارند و روسری به سر می کنند.

نویسنده اروپایی مقاله، فعالیت های میدانی منافقین را بسیار تهاجمی و سرسختانه توصیف کرد و از حضور مستمر اعضای آنها در کافه تریاهای ساختمان های پارلمان اروپا در بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) و استراسبورگ (محل استقرار پارلمان اروپا، شورای اروپا، دادگاه حقوق بشر اروپا و نیز محل برگزاری نشستهای عمومی) خبر داد.

به نوشته این دیپلمات اهل لتونی، مکان های فوق نقاط استراتژیکی هستند که گروهک تروریستی منافقین اعضای پارلمان اروپا را با درخواست های کمک خود بمباران می کنند.

وی در توصیف سماجت منافقین برای جلب حمایت مقامات اروپایی نوشت: یکی از اعضای پارلمان اروپا برای من تعریف می کرد که مجبور شده بر سر یکی از فعالان این گروه که می خواسته با سماجت وارد دفتر کار او بشود، فریاد بزند تا دست از سرش بردارد! حتی دفاتر پارلمان اروپا نیز در امان نیستند. آنها از اینکه بدون دعوت وارد دفاتر بشوند، هیچ پروایی ندارند.

این دیپلمات سوسیال دموکرات در ادامه از شکل گیری اعتراض های فزاینده در پارلمان اروپا علیه منافقین خبر داد و نوشت: در ماه می سال 2011، تعدادی از اعضای پارلمان اروپا در نامه سرگشاده ای به همکاران خود نسبت به نامشروع دانستن این گروه و برنامه های مخرب آنها هشدار دادند. از جمله مخاطبان برجسته این نامه، آنمی نیات، رییس حزب اروپایی های لیبرال دموکرات، هانس اسوبودا، رهبر اتریشی سوسیال دموکرات ها و المار بروک، سیاستمدار آلمانی دموکرات- مسیحی و رییس قدرتمند کمیته امور خارجی پارلمان اروپا بودند.

وی سپس به بندهایی از مصوبه پنجشنبه 14 فرودین ماه سال جاری (3 آوریل) پارلمان اروپا در مورد ایران اشاره کرد که به نوعی ترسیم استراتژی های آینده این نهاد اروپایی در قبال ایران قلمداد می شود. این دیپلمات اروپایی بدون هیچ اشاره ای به مواضع تند، ضد ایرانی و جانبدارانه این مصوبه که اعتراض فوری مقامات ایران و مجلس شورای اسلامی را در پی داشت، نوشت: این مصوبه ارتباط با منافقین و توجه به خواسته های آنها را ممنوع کرد و «هیات ارتباط با ایران» (Delegation for relations with Iran) که معمولا به گروه های اپوزیسیون اجازه سخنرانی می دهد، از اینکه تریبونی در اختیار منافقین بگذارد، خودداری کرده است.

این مشاور امور امنیتی و دفاعی پارلمان اروپا سپس تاکید کرد: باید برای مقابله با تبلیغات این گروه که می تواند مانعی بر سر دیپلماسی با ایران باشد، اقدامات بیشتری صورت داد.

وی متذکر شد: شاید اکثریت مردم و سازمان های ایران که به این گروه تعلق خاطری ندارند، حس کنند مقابله با منافقین بیهوده آنها را در کانون توجه قرار می دهد اما واقعیت این نیست. در حقیقت، این گروه به عنوان تنها اپوزیسیون سازمان دهی شده که حضور فعال و مستمری در غرب دارد، صدایش را به گوش همه می رساند.

وی در توصیف موضع برخی از اعضای پارلمان اروپا در قبال ایران خاطرنشان کرد که آنها درباره سیاست ایران یا منافقین آگاهی ندارند. تنها راهی که می توان از طریق آن از به دام افتادن این عده در تله منافقین جلوگیری کرد، ارائه اطلاعات بیشتر است. تهران نیز می تواند به نوبه خود دراین خصوص ایفای نقش کند.

این پایگاه تحلیلی سپس با یادآوری همکاری گروهک منافقین با رژیم صدام حسین طی هشت سال جنگ تحمیلی، ترور چهره های شاخص جمهوری اسلامی ایران و حمله های تروریستی آنان به مردم عادی، تصریح کرد روابط دولت ایران و سرکرده های منافقین هرگز بهبود نخواهد یافت.

وی درعین حال افزود که هیچ تهدید جدی و ملموسی از جانب منافقین متوجه دولت ایران نیست.

این دیپلمات اروپایی با تاکید مجدد بر اینکه یک توافق هسته ای موفق، گروهک تروریستی منافقین را بیش از قبل به حاشیه خواهد راند، اتحادیه اروپا را در این فرایند، بازیگر مهمی توصیف کرد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان