معرفی آثار تروریسم‌شناسی به سه زبان در کتاب «منبع‌شناسی تروریسم»

Manbashenasiterorism

«منبع‌شناسی تروریسم» کتابی پژوهشی در معرفی منابع پژوهشی تروریسم به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی است که توسط بنیاد هابیلیان عرضه شده است.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، کتاب «منبع‌شناسی تروریسم» پژوهشی در چهار فصل است که توسط بنیاد هابیلیان که تشکلی فرهنگی و غیردولتی است و با هدف تبیین پرونده تروریسم در ایران تأسیس شده، منتشر شده است.

این پژوهش که بخشی از موضوع آن مربوط به شهدای ترور است، به کوشش سیدمجید نبوی، زهره اخوان‌مقدم و رضا مرادی‌سحر در چهار فصل تنظیم شده است.

در مقدمه کتاب اشاره شده که لازمه انجام تحقیق‌های پرمحتوا شناخت منابع پیرامون آن تحقیق است. هر پژوهشی که بدون شناخت منابع لازم و کافی آغاز شود، تحقیق دقیق و متقنی نخواهد بود و خالی از اشتباه و خطا نخواهد شد، لذا باید در موضوعات مختلف علمی، تحقیقاتی با عنوان منبع‌شناسی نگاشته شود تا پژوهشگران برای تحقیقات خود از سهولت بیشتری برای شناخت منابع برخوردار باشند و در شناخت منابع در تنگنا قرار نگیرند. این کار تحقیقات را دقیق‌تر و صحیح‌تر و محقق را با نظریات مختلف آشنا می‌کند و حتی با مقایسه نظریات، خطاهای برخی از نگارش‌ها مشخص می‌شود.

«در تعریف تروریسم اختلاف‌نظرهایی وجود دارد که نشئت گرفته از اختلاف دیدگاه‌های گوناگون و سیاست‌های جهانی مختلف تعریف‌کنندگان آن است، اما به علت اینکه تروریسم همیشه با خشونت یا تهدید به خشونت همراه است میان کسی اختلافی نیست. در حقیقت تروریسم عملی است همراه خشونت که در جامعه ترس و وحشت ایجاد می‌کند و تروریست‌ها برای اهداف سیاسی یا مذهبی دست به چنین کاری می‌زنند.»

نخستین فصل کتاب به معرفی ۵۷۲ اثر فارسی و عربی درباره تروریسم می‌پردازد. در فصل دوم، ۳۱۸ عنوان کتاب انگلیسی با موضوع تروریسم معرفی شده‌اند و سومین فصل، پایان‌نامه‌های مرتبط با تروریسم را دربردارد و مقاله‌های مرتبط با تروریسم هم در فصل پایانی کتاب آمده‌اند.

از جمله منابع معرفی شده در این کتاب می‌توان به «التکفیر و الارهاب خامات الشرق و صناعه الغرب»، «الارهاب صناعه غیرالاسلامیه»، «اسلام قربانی تروریسم»، «الامه الاسلامیه و التحدیات الکبیره»، «ایران ۷۸ در آیینه مطبوعات»، «بازدارندگی و تحولات آن در استراتژی آمریکا»، «بولتن ویژه محافظت از تسلیحات و مواد هسته‌ای»، «بیوتروریسم»، «پندارشناسی اقدامات حزب‌الله لبنان از منظر حقوق بین‌الملل»، «ترور ماتیاس» و «تروریسم در ترکیه» اشاره کرد.

«منبع‌شناسی تروریسم» با شمارگان هزار نسخه، قطع وزیری، ۱۲۸ صفحه و به بهای ۳۵‌ هزار ریال روانه بازار نشر شده است.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان