مصر با انفجار تروریستی قاهره توسط ریاض مجازات شد

Dehghanifiroozabadi

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجاس با بیان اینکه مصر به جرم مقابله با سلطه‌گری ریاض و تروریسم تکفیری مجازات شد، گفت: مسئلۀ اساسی برای رژیم سعودی این است که به‌عنوان پدرخواندۀ دیکتاتورهای مرتجع عرب ایفای نقش کند و ریاض هرگونه تخطی از این راهبرد را با حملات تروریستی مجازات می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانوادۀ شهدای ترور کشور) و به‌نقل از خانه ملت کمال دهقانی فیروزآبادی ضمن محکومیت انفجار کلیسای جامع قبطی‌ها در محله عباسیه در قاهره گفت: حملات تروریستی در قلب مصر قطعاً با تنش‌‎های قاهره و ریاض دارای ارتباط است.

نمایندۀ مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی گفت: حکومت مصر ظرف چند ماه اخیر تلاش می‌کرد از زیر نگاه سلطه‌گرایانۀ سعودی خارج شود اما ریاض با تشدید حملات تروریستی در کنار فشارهای اقتصادی واکنش نشان داده است.

وی در ادامه گفت: رژیم سعودی پس از جنگ‌های افغانستان استفاده از گروه‌های تروریستی را در دستور کار قرار داد که نتیجۀ آن را در القاعده و طالبان در گذشته مشاهده کردیم و حالا ده‌ها گروه تروریستی تکفیری دیگر در خاورمیانه توسط ریاض هدایت می‌شوند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مسئلۀ اساسی برای رژیم سعودی این است که به‌عنوان پدرخوانده دیکتاتورهای مرتجع عرب ایفای نقش کند و هرگونه تخطی از این راهبرد مجازات سنگینی در پی خواهد داشت.

وی همچنین تاکید کرد: انفجار قاهره در حقیقت مجازات مصر به جرم تلاش برای همکاری با سوریه علیه تروریسم تکفیری داعش بوده است و تهران از کشته‌شدن مردم این کشور توسط تروریست‌های تکفیری متاسف است.

دهقانی فیروزآبادی با پیش‌کشیدن انفجارهای استانبول نیز گفت: دولت ترکیه که تحت تأثیر توطئه‌های سعودی در سوریه از معارضین حمایت و خاک این کشور را به کانال ترانزیت تروریست‌های چندملیتی تبدیل کرد امروز شاهد عملیات‌های گاه‌بی‌گاه داعش است.

وی در ادامه افزود: اقدامات تروریستی پ‌ک‌ک نیز حملات تروریستی است که به موازات اقدامات داعش در خاک سوریه انجام می‌گیرد و قطعاً می‌تواند گفت که همۀ این فعالیت‌ها توسط رژیم سعودی هدایت و کنترل می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در انتها تأکید کرد: کشورهای منطقه همگی باید در مقابل تروریسم ایستادگی کنند زیرا تروریسم پدیده‌ای است که همانند بوم‌رنگ گریبان حامیان خود را خواهد گرفت.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان