مروری بر ترور بزرگان دینی از دوره حضرت علی تا شهدای هسته‌ای

62040150

نمایش «عصر خون» با همراهی گروهی از استان کرمانشاه به واقعه ترور بزرگان دین و دفاع مقدس از زمان حضرت علی (ع) تا شهدای هسته‌ای می‌پردازد.

 

به گزارش هابیلیان به نقل از ایسنا این نمایش خیابانی از جمله آثاری است که به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی اجرا می‌شود.

 

هومن روح‌تافی نویسنده و کارگردان این تئاتر خیابانی درباره جزئیات این نمایش می گوید: در ابتدا لازم می‌دانم این توضیح را ارائه دهم که تا پیش از این قرار بود گروه ما با دو نمایش «عصر خون» و «آزادگان» در این اجراها حاضر شود که طبق دستور و مصوبات شورا، نمایش «آزادگان» قابلیت اجرای مجدد نداشته و مقرر شد با یک نمایش با این اجراها همراه شویم.

 

روح‌تافی با اشاره به اینکه تئاتر خیابانی، فرصت بسیار مغتنمی به منظور پرداختن به موضوعات گوناگون را در شرایط کنونی به وجود می‌آورد، تصریح می‌کند: همه ما می‌دانیم که هر قدر هم به موضوعات مهمی همچون دفاع مقدس و شهدای اسلام پرداخته شود باز هم کم است؛ به ویژه آنکه در شرایط فعلی با شیوع یک بیماری در سراسر جهان، ممکن است به وجود آمدن برخی درگیری‌ها پیرامون مسئله سلامت، افراد را از یادآوری چنین ارزش‌هایی و اثرگذاری فرهنگی آن غافل سازد.

 

این کارگردان خاطرنشان می کند: ما اهالی خانواده تئاتر نباید تئاتر را تعطیل کنیم چرا که هنر مرهم دردی بر زخم‌های روحی جامعه است و اتفاقاً با توجه به وضعیت موجود، تئاتر خیابانی بهترین فرصت برای آشتی نگه داشتن مردم با مقوله هنر و فرهنگ است.

 

او با تقدیر از ایجاد فرصت تئاترهای خیابانی در هفته دفاع مقدس و آستانه ایام اربعین حسینی می افزاید: چه بسا باتوجه به مشکلات اجراهای صحنه‌ای و موانع موجود، تئاتر خیابانی بیش از هر گونه دیگر نمایشی می‌تواند به ترویج و توسعه مبانی فرهنگی به ویژه در زمینه فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس یاری رساند.

 

روح‌تافی معتقد است که ظرفیت‌های تئاتر خیابانی در زنده نگه داشتن شهدای هشت سال دفاع مقدس بسیار بیشتر از یک تابلو یا بنر تبلیغاتی است چرا که تئاتر به شدت دارای محتوا و فرصت ارتباطی با مخاطب بوده و ایستایی مردم در کنار یک تئاتر خیابانی به شکل مشهود و ملموس است.

 

او در پایان با تأکید بر اینکه میزان اثرگذاری اجراهای خیابانی بر خلاف دیگر گونه‌های هنری به شکل زنده قابل ارزیابی است، می گوید: اگر بنا داریم به مدد هنرهای نمایشی، نسل‌های جدید را با ارزش‌های موجود در جریان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس آشنا سازیم، باید به سراغ ایده‌های نو رویم و تلاش حداکثری خود را به کار بندیم که توجه نسل‌های نو را به سمت این موضوعات جلب کنیم.

 

گفتنی است ۴۰ تئاتر خیابانی با ۱۲۰ اجرا به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ایام اربعین حسینی از ۳۱ شهریور تا ششم مهرماه سال جاری به همت کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی در استان‌های تهران، کرمانشاه، کردستان، ایلام و منطقه آزاد اروند در بوستان‌ها، گلزارهای شهدا و مناطق عملیاتی اجرا می‌شوند.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان