مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در حرم رضوی برگزار شد

Raeesi1

مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر؛ شهید آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش با حضور مسئولان در حرم رضوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش شامگاه هفتم تیر با حضور علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، حجت‌الاسلام سید محمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و ... در صحن جامع رضوی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم جلیل حسین‌زاده،  آیاتی از سوره قاف و سوره کوثر را تلاوت کرد و پس از آن رضا نبوی به مرثیه‌سرایی پرداخت و در ادامه صابر خراسانی، برای شعرخوانی روی جایگاه رفت.

برنامه بعدی نیز سخنرانی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی بود که وی  آیت‌الله شهید دکتر بهشتی را عالم، دانشمند، دین‌شناس، وظیفه‌شناس و زمان‌شناس توصیف کرد و در این‌باره افزود: ایشان واقعا عالم به زمان بود و در زمان‌های مختلف می‌دانست که نیاز جامعه چیست؛ در دوره‌ای مدرسه‌ای در قم تأسیس کرد تا دانش‌آموزان دبیرستانی با مواد آموزشی و روش تربیت دینی به صورت پایلوت در این مدرسه تحصیل کنند و در دوره دیگری در جهت تربیت طلاب و افاضل قم در کنار شهید آیت‌الله قدوسی و آیت‌الله جنتی مدرسه حقانی را تأسیس کرد و خودشان نیز به عنوان معلم و مربی طلابی بودند که هم عالم باشند و هم روحیه انقلابی داشته و عالم به زمان باشند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شهید بهشتی و ۷۲ تن در آتش نفاق سوختند، بر شناخت نفاق تأکید و ابراز کرد: صف‌آرایی ضد انقلاب خارجی که تابلو دارند مشخص است اما جریان نفاق را باید شناخت؛ عده‌ای می‌گویند نفاق در مدینه آغاز شد چراکه نفاق ریشه در طمع به جایگاه حکومتی و یا ترس از حکومت دارد و در مکه حکومتی نداشتیم اما مرحوم علامه طباطبایی می‌فرمایند از زمان دعوت پیامبر(ص) عده‌ای واقعا ایمان آوردند، عده‌ای ایمان نیاوردند و عده‌ای تظاهر به ایمان کردند که همان منافقان‌اند و در ۱۰ آیه ابتدایی سوره بقره ویژگی‌های هر سه گروه مومنان، کافران و منافقین بیان شده است.

وی بیان کرد: منافقین در ایران باعث شهادت رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس دیوان عالی کشور و 72 تن از یاران امام در دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه و 17000 نفر انسان بی گناه دیگر، تنها به جرم دلدادگی به انقلاب، داشتن محاسن بر صورت و داشتن عکس امام راحل شده اند.
وی اظهار کرد: امروز سئوال نسل قدیم و نسل جدید در ایران اسلامی از دولتهای اروپایی و مغرب زمین که داعیه مبارزه با تروریسم و حمایت از حقوق بشر را دارند، این است که چرا در برابر این جنایات منافقین سکوت کرده اند.
تولیت آستان قدس رضوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه 1360 گفت: آیت الله بهشتی دین شناس، دانشمند، زمان شناس و عالم به زمان خود بود و اعتقاد داشت انسان در پرتو عمل به احکام اسلامی می تواند ربانی شود.
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به فعالیتهای مبارزه طلبانه و ضداستکباری شهید بهشتی و تلاش وی برای اثبات ارجحیت قوانین کیفری در اسلام نسبت به قوانین مشابه در کشورهای دیگر گفت: تبلیغات منفی رسانه ای و اهانت های زیادی نسبت به شخصیت آیت الله بهشتی انجام می شد.
وی بیان کرد: تبلیغات علیه آیت الله بهشتی و اهانت وسیع به ایشان در حدی بود که پس از شهادتش، حضرت امام مظلومیت شهید بهشتی را سنگین تر از ضایعه شهادتش خواندند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه مبارزه با فساد یکی از برنامه های اساسی علمای ربانی در زمانهای مختلف بوده است، افزود: وظیفه اول آیت الله بهشتی، عدالت خواهی، حق خواهی و مبارزه با فساد و وظیفه دوم ایشان تعلیم و یاد دادن بود.
حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: در زمان فعالیت مبارزاتی آیت الله بهشتی در اوایل انقلاب جریان نفاق در برابر ایشان قد علم کرد و عده بسیاری در این آتش نفاق سوختند.
وی نفاق را به دو قسم نقابدار و بی نقاب قابل تقسیم دانست و افزود: شناسایی و مراقبت از منافقین با نقاب و بی نقاب از اهم اقدامات مبارزانی نظیر شهید آیت الله بهشتی بود.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه نفاق از همان ابتدا بوده است اما بعضی نفاق‌ها با نقاب و برخی بدون نفاق است توضیح داد: نفاق بدون نقاب را همه می‌شناسند مانند «عبدالله بن ابی» که همه به نام منافق او را می‌شناختند اما شناخت و شناساندن نفاق بانقاب سخت است؛ خدا رحمت کند مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی، شهید سیدعبدالکریم هاشمی‌نژاد و خدا حفظ کند حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای را؛ این بزرگواران در مشهد بصیرت‌آفرین بودند؛ چهره‌های دیگری هم بودند اما شاخص‌ها ایشان بودند.

حجت‌الاسلام رئیسی در پایان سخنانش با تشکر از همه مردم، استاندار، مدیران و مسئولان استانی و ... که برای تجلیل از مقام علم و شهادت و ۷۲ شهید در این مراسم حضور یافتند، یادآور شد: شهید آیت‌الله بهشتی دارای دو حیات است یکی به لحاظ علم که «العلماء باقون ما بقی‌الدهر» و حیات دیگر به واسطه شهادت که «احیاء عند ربهم یرزقون» هستند.


مطالب پربازدید سایت

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

جدیدترین مطالب

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان