مدعیان باغ نشینی در مقابل جنایت تروریستی شاهچراغ زبان به کام گرفتند

Naser Kanaani1401

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آنهایی که خود را مدعی باغ نشینی و دیگران را جنگل نشین می‌دانند زبان به کام گرفته و در مقابل جنایت تروریستی شاهچراغ زبان به کام گرفته‌اند.

به گزارش هابیلیان به نقل از فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت.

وی در ابتدای این نشست خبری با اشاره به جنایت تروریستی تلخ رخ داده در حرم مطهر شاهچراغ گفت: از جانب خودم و همه خدمتگزاران ملت شریف ایران در دستگاه دیپلماسی بار دیگر این حمله تروریستی و جنایتکارانه را محکوم می‌کنم. 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این حادثه تلخ و شهادت جمعی از فرزندان ایران زمین را به محضر مقام معظم رهبری و آحاد ملت شریف ایران و خانواده‌های داغدار این عزیزان تسلیت می‌گویم و از خدا برای خانواده‌های داغدار صبر و اجر و برای عزیزان از دست رفته علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت می‌کنم. قلب ایرانیان این روزها با خانواده شهدا و آرتین است. کودک معصومی که در اوج معصومیت با چشمان معصوم و کودکانه در این جنایت مرگبار شاهد از دست دادن پدر، مادر و برادر ۱۱ ساله‌اش بوده است. 

وی ادامه داد: آنهایی که خود را مدعی باغ نشینی و دیگران را جنگل نشین می‌دانند زبان به کام گرفته و حمایت از حقوق زن، حقوق بشر و کودک را به فراموشی سپرده‌اند و با واژه‌های دوگانه مطالبی را اظهار و از کنار آن به سادگی عبور می‌کنند و نقش خود را در دامن زدن به خشونت و اغتشاش و تحریک و ایجاد زمینه برای اینگونه اقدامات تروریستی و تلخ به فراموشی می‌سپرند و مسئولیت خود را در این زمینه نادیده می‌گیرند.

کنعانی به روح مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی درود و سلام فرستاد و گفت: اگر نقش برجسته ایران و این سردار نامدار در مبارزه با تروریسم داعشی نبود کشورهای مدعی حقوق بشر تا این زمان درگیر جنایات ناشی از این جریان تروریستی بودند و نقش برجسته ایران و نقش این سردار بزرگ ایرانی در دور کردن این تهدید بزرگ از روی سر جامعه ایرانی در تاریخ ثبت خواهد شد و آزادگان جهانی حتما نقش ایران و این سردار ایرانی را به یاد خواهند سپرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤالی درباره مداخلات کشورهای غربی در اوضاع داخلی ایران و بیانیه ۱۲ وزیر خارجه غربی و کانادا بیان کرد: متاسفانه در طول تحولات اخیر در ایران شاهد اظهارات مداخله جویانه و اقدامات غیرسازنده و غیرمسئولانه بودیم که عملا درخواست‌های مسالمت جویانه بخشی از اقشار جامعه فهیم ایرانی را با اقدامات نسنجیده و تحریک آمیز خود به اغتشاش و آشوب کشاندند و شرایط نامناسبی را ایجاد کردند که حتی زمینه برای شنیدن صدای افرادی که دارای دیدگا‌ه‌های مسالمت آمیز بودند تغییر دادند و زمینه را برای نقش آفرینی خشونت طلبان فراهم کردند. مبنای این مداخلات را حمایت از حقوق زن و حقوق اقلیت‌ها قرار دادند.

وی گفت: در ایران اقلیت‌ها موضوعیت ندارد و اقوام ایرانی حضور دارند که همه بخشی از جامعه بزرگ ایران تاریخی و تمدنی هستند. اجزای اصیل جامعه بزرگ ایرانی هستند. از حقوق زنان و دفاع از این حقوق صحبت می‌کنند. این گونه اظهارات مداخله جویانه و توام با نفاق و دروغگویی و دورویی است. آنهایی که از حقوق زنان صحبت می‌کنند چرا در ارتباط با تحریم‌های یکجانبه دولت آمریکا و همراهی اطاعت پذیر اروپا از این تحریم‌ها توجه نکردند که تحریم‌های بدون تبعیض علیه فرد فرد مردم ایران شامل زنان، دختران و کودکان ایرانی شده‌  است. در کجای این تحریم‌های بی سابقه آمریکا مقامات اروپایی در کجا اشاره کردند که در این تحریم‌های بدون تبعیض زنان و کودکان ایرانی هم در معرض همین تحریم‌ها هستند.

کنعانی افزود: ادعاهای امروز آنها توأم با نفاق است و اظهارات آنها درباره زنان و اقوام ایرانی غیرواقع بینانه و منطبق با حقایق ایران نیست. حقوق زنان و بانوان در ایران نه فقط برخاسته از قوانین بلکه منبعث از تاریخ و فرهنگ ایرانی است. در فرهنگ ایرانی و اسلامی زنان جایگاه متمایز و برجسته دارند این جایگاه لزوما برخاسته از قوانین نیست و برخاسته از فرهنگ و تاریخ ایران است.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: کشورهای غربی در ایام اخیر آنچه انجام دادند نه تنها تامین کننده حقوق قانونی زنان نشد حتی حق حیات را از شهروندان ایرانی سلب کرد که نتیجه آن را در حادثه تروریستی شاهچراغ دیدیم که با ایجاد آشوب و بلوا زمینه‌ای را فراهم کردند که یک عنصر داعشی در یک مکان امن جان ده‌ها نفر از فرزندان ایرانی از جمله زنان و کودکان را قربانی اهداف شوم خود کند. مواضع مداخله جویانه این کشورها تحریک آمیز و غیرمسئولانه بوده و این اقدامات در ایجاد فضای آشوب نقش داشت.

وی درباره عملکرد شبکه تروریستی اینترنشنال گفت: به طور قطع دستگاه دیپلماسی از مجاری دیپلماتیک نظر و دیدگاه خود را به طرف عربستانی مطرح کرده است. عملکرد این شبه رسانه عملکرد یک اتاق جنگ و عملیات علیه ملت ایران است و فعالیت‌های آن شبیه فعالیت‌های یک رسانه تروریستی است و ایران تا الان اقداماتی را از طرق مختلف انجام داده و اقدامات تکمیلی را برای برخورد حقوقی این شبکه در دست پیگیری دارد و نتایج آن را در زمان مقتضی اعلام خواهد کرد.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان