مداخلات نظامی پیاپی انگلیس عامل تشدید تروریسم جهانی است

191121120832 01 Jeremy Corbyn 1121 Exlarge 169

بنا به متن سخنرانی رهبر حزب کارگر انگلیس، او مداخلات نظامی مکرر کشورش را عامل تشدید تروریسم در دنیا می‌داند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان به نقل از روزنامه گاردین، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس قرار است در سخنرانی‌اش، درباره مداخلات نظامی مکرر این کشور هشدار داده و آن را عامل تشدید تروریسم اعلام کند.

روزنامه گاردین بنا به متن سخنرانی رهبر حزب کارگر انگلیس نوشت: کوربین هشدار می‌دهد این کار به جای آنکه موجب حل مسئله تروریسم شود به تشدید آن منجر خواهد شد. او در این سخنرانی با اعلام اینکه مبارزه علیه تروریسم شکست خورده است، خواهد گفت جهان با پیامد‌های حمله به عراق زندگی می‌کند. خطراتی که انگلیس با آن دست و پنجه نرم می‌کند به پیروی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و سیاست‌ خارجی دولت بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس گره خورده است.

اظهارات رهبر حزب کارگر در حالی صورت خواهد گرفت که جانسون این هفته میزبان سران ناتو، (پیمان آتلانتیک شمالی) از جمله ترامپ است.

کوربین همچنین در ارتباط با حمله تروریستی اخیر به لاندن بریج لندن از شجاعت خارق‌العاده مردم در مواجهه با فرد مهاجم تمجید می‌کند. بنا به متن سخنرانی کوربین، پلیس حق استفاده از سلاح در مقابل عامل این حمله را داشته است.

در سخنرانی رهبر حزب کارگر انگلیس خواهد آمد در حالی که مسئولیت اقدامات تروریستی متوجه عاملان آن و سرمایه‌گذاران آن است اما سران کشور اقدامات اشتباهی را در زمینه امنیتی صورت داده‌اند. تهدید تروریسم نمی‌تواند و نباید تنها محدود به سوالاتی درباره سیاست خارجی شود. بلکه در اغلب موارد اقدامات پیاپی دولت‌ها نه تنها سبب کاهش این تهدیدات نمی‌شود، بلکه آتش آن را شعله ورتر می‌سازد.

کوربین خواهد افزود ۱۶ سال پیش من در خصوص تهاجم برای اشغال عراق هشدار دادم. گفتم که این تهاجم مارپیچی از درگیری، نفرت، بدبختی و ناامیدی را موجب می‌شود که جنگ، تروریسم و بدبختی نسل‌های آینده را به بار خواهد آورد. این اتفاق افتاد و ما هنوز با عواقب آن درگیر هستیم.

رهبر حزب کارگر انگلیس در این سخنرانی خواهد گفت جنگ علیه تروریسم آشکارا شکست خورده است. مداخلات نظامی مکرر انگلیس در شمال آفریقا، خاورمیانه و جنوب آسیا نه تنها به حل مسئله کمک نخواهد کرد بلکه سبب تشدید آن شده است.

مقامات لندن حادثه حمله فردی با چاقو به چند نفر در پل لندن (لاندن بریج) را تروریستی اعلام کردند. یک مقام ارشد پلیس در بخش مقابله با تروریسم نیز گفت: فرد مهاجم که چند نفر را زخمی کرده بود به ضرب گلوله پلیس کشته شد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان