محکومیت حمله تروریستی مشهد از سوی کاربران افغان

14010117000468 Test PhotoN

حمله تروریستی روز گذشته مشهد با واکنش و محکومیت کاربران افغانستانی در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. آنها با اعلام انزجار از شکاف میان ایران و افغانستان، بر ضرورت اتحاد مسلمانان در خنثی سازی فتنه دشمن تاکید کردند.

 

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، روز گذشته مصادف با سوم رمضان المبارک، سه طلبه علوم دینی در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم امام رضا (ع) با سلاح سرد یک ضارب، مورد حمله تروریستی قرار گرفتند که یکی از آنها به شهادت رسید.

 

دقایقی پس از اعلام این خبر، برخی رسانه‌ها و شاهدان حادثه گفتند که ضارب تبعه کشور افغانستان بوده است موضوعی که تاکنون از سوی نهادهای رسمی ایران تایید نشده است.

 

در این میان هنوز هویت اصلی قاتل اعلام نگردیده اما با توجه به لباس ضارب، شایعات و زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که قاتل تبعه کشور افغانستان باشد.

 

همزمان با این حادثه، کاربران و فعالان افغانستانی شبکه‌های اجتماعی با اعلام انزجار از عمل تروریستی ضارب در مشهد مقدس، با خود را در این غم با مردم ایران شریک دانسته و همدردی کردند.

 

اتباع افغانستانی و برخی شهروندان این کشور تاکید کردند که حمله تروریستی در هرکجای جهان که باشد ماهیت پلیدی دارد و فرقی نمی کند که چه کسی و با چه ملیتی آن را مرتکب شده باشد.

 

«نجیب بارور» شاعر و نویسنده مطرح افغانستانی با محکومیت این حمله تروریستی نوشت: «ملت افغانستان با مردم ایران رابطه‌های تاریخی و عمیق دارد که در رگ و ریشه ما نفوذ دارد. شیاطین را نگذارید در بین ما فتنه‌های قدیمی را زنده کنند...»

 14010117000439 Test NewPhotoFree

 «مسیح ارزگانی» یکی دیگر از نویسندگان کشور افغانستان با اشاره به این حمله تروریستی و محکوم خواندن و همچنین قدردانی از میزبانی ایران از مهاجران افغان، نوشت: «خانه امن‌تان آباد».

 14010117000438 Test NewPhotoFree

از سوی دیگر نیز اقشار مختلف اتباع افغانستانی در ایران با صدور بیانیه‌هایی این حمله را محکوم کرده و از دو ملت ایران و افغانستان خواستند تا اسیر فتنه‌های قومی و مذهبی نشوند.

 

طلاب افغانستانی مقیم خراسان رضوی در پیامی این حادثه تروریستی را ضمن محکومیت این حادثه اعلام کردند که از عاملان آن با هر عنوانی که داشته باشند، برائت جستند.

 

برخی دیگر نیز با اعلام برائت از چنین حملاتی بر اتحاد و وحدت میان دو ملت ایران و افغانستان تاکید کردند.

 

کاربر دیگری نوشت: «دشمنان اسلام، آرمان ایجاد اختلاف و تفرقه میان مسلمین را به گور خواهند برد.»

 14010117000442 Test NewPhotoFree

کاربر دیگری نیز ایجاد فتنه‌ سازی از سوی عناصر تکفیری وهابی در دو کشور ایران و افغانستان را محکوم کرد.

 14010117000443 Test NewPhotoFree

حمله تروریستی روز گذشته در مشهد مقدس و واکنش کاربران ایرانی و افغانستانی به آن بار دیگر نشان داد که تروریست در هرکجای دنیا که باشد محکوم است چه مشهد، چه کابل، چه هرات و چه تهران.

 

این همدلی در حالی صورت می‌گیرد که مردم ایران نیز همیشه حملات تروریستی در افغانستان را محکوم کرده و با ملت مظلوم افغان همدردی کرده‌اند. داغ شدن ترند #جان_پدر_کجاستی در حمله تروریستی داعش به دانشگاه کابل که منجر به شهادت 20 تن شد و همچنین عزاداری برای دانش‌آموزان قربانی حمله تروریستی ماه رمضان سال گذشته مدرسه سیدالشهدا از نمونه‌های بارز این اتحاد و همدلی میان دو ملت ایران و افغانستان است.

 14010117000448 Test NewPhotoFree

14010117000450 Test NewPhotoFree

از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران هیچگاه رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان افغانستانی در طول 8 سال دفاع مقدس را فراموش نخواهد کرد. همین دو سال پیش بود که نسیمی از سوی غزنی وزیرد و پیکر شهیدی از خطه نجیب افغانستان که در منطقه فکه شناسایی شده بود به ایران بازگشت و برای همیشه در حرم مطهر رضوی با تشییع باشکوه از سوی مسئولان و مردم قدرشناس ایران آرام گرفت.

14010117000445 Test NewPhotoFree


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان