مجاهدین ضد امپریالیسم!

Salim

آن زمان که سیاهی بر کشور عزیزمان سایه افکنده بود و عده ای سر در گریبان خویش کرده بودند و احزاب نوپای سیاسی کشور در کنجی آرمیده بودند و عدالت و آزادی در قبرستان استبداد دفن شده بود ؛ ناگاه جرقه ای زده شد و جوانان غیور ایران زمین در دانشگاه چراغی را روشن نمودند و جنبشی را پی ریزی کردند که این جنبش در انقلاب 1357 نقش بارزی را ایفا نمود که پرچمدار و سر منشأ اشغال لانه جاسوسی و دلاوران جبهه های جنگ و حضور آگاهانه ایشان در انتخابات سال های اخیر شد .

بعد از کودتای 28 مرداد که مستقیماً توسط سازمان سیا و سازمان جاسوسی انگلستان و دستیاران ایرانی آنها رهبری می شد و سقوط حکومت ملی دکتر مصدق و روی کار آمدن ارتشبد " زاهدی " ، نوکر و دست نشانده سازمان جاسوسی آمریکا ،را در پی داشت و در 16 آذر 1332 که یک روز تاریخی و فراموش نشدنی در مبارزات دانشجویان دانشگاه تهران است، جنبش دانشجویی که خصوصیت بارز آن آرمانگرایی ، عدالت خواهی ، پرسشگری و مردم سالاری بود و هست ، در اعتراض به سفر معاون و رئیس جمهور آمریکا " ریچارد نیکسون " لب به اعتراض گشود تا به سیاستمداران خفته ، احزاب خواب آلود و خائن ، مردم سرکوب شده ،خائنین وطن فروش و به تمامی جهانیان راه مبارزه در جهت حق طلبی و استقلال را حتی در خفقان آورترین شرایط و مستبدترین حکومت آموزش دهند .

سه آذرخشی- مصطفی بزرگ نیا ، شریعت رضوی و احمد قندچی- که بر اثر رگبار مسلسل مزدوران شاه به شهادت رسیدند و در این روز نور افشانی کردند و فضای همیشه سر بلند دانشگاه را در خاطره ها مانا نمودند ، می خواستند با فدا نمودن خویش به بیداری و پرسشگری قشر دانشجو و آزاد سازی اندیشه در محیط دانشگاه کمک نمایند تا دانشجویان بدانند چه کسانی بر آنها فرمان می رانند و ام الفساد قرن کیست ؟

این روز ، روز حماسه و خون ، روز مبارزه دانشجویان آزادی خواه علیه ظلمی بود که در جنگی نابرابر با استکبار آمریکا شروع شده بود و اینگونه بود که درخت 16 آذر با خون عزیز آنان آبیاری شد تا دانشجویان همه دانشگاه ها در این روز گردهم آیند و اندیشه های بیدار گر آن عزیزان را فریاد کنند .

خاطرات تلخ مردم ایران از اقدامات دولت آمریکا بر ضد منافع کشورمان سابقه ای طولانی دارد ، که بدون شک اگر بخواهیم به بررسی ریشه های تاریخی عقب ماندگی ایران بپردازیم ، نقش امپریالیسم آمریکا در آن بسیار واضح و اساسی است . مردم ما در سال 1332 شاهد اقدام مداخله گرانه دولت آمریکا بودند که موجب سرنگونی دولت مصدق شد و شاه را که به خارج فرار کرده بود به کشور باز گرداند و حکومت دیکتاتوری او را نزدیک به 27 سال بر مردم ایران تحمیل کرد .

 

 

16azar1

 

ملت ایران که نمادی از استعمار ستیزی و نفی سلطه قدرت های استکباری بوده و هست در تمامی سال هایی که شاه با کشتار و شکنجه ، پایه های حکومت خود را استوار می ساخت ، دولت آمریکا را حامی و طرفدار او می دید و هنگامی که با مبارزات طولانی و خستگی ناپذیر و فداکاری و تقدیم هزاران شهید ، شاه را مجبور به کناره گیری از سلطنت و حکومت دیکتاتوری کرد ، باز هم مشاهده کرد که آمریکا در حمایت از شاه و پناه دادن او پس از فرار از ایران ، لحظه ای تردید به خود راه نداده است .

مردم ایران با توجه به حافظه تاریخی خود و عملکرد گذشته آمریکا ، همواره به آن دولت به عنوان یک دشمن نگریسته است و کسانی را که در خدمت و در جهت منافع آنها هستند را به عنوان دشمن می شناسد ، چه برسد به آن که این خیانت کنندگان خود را ایرانی بدانند و در خدمت منافع استعمارگران و بر ضد منافع ملت شان باشند .

گروهی از آنها که به درستی توسط امام عزیزمان " منافق " نام گرفتند در همین راستا به فعالیت ننگین خود ادامه می دهند ، اگر چه هر کس دامنش را به این ننگ بیالاید خواه ناخواه از حافظه تاریخی ملت ایران و ایرانیان آزاده پاک و زدوده می شود و این فراموشی سرنوشت کسانی است که جفا به سرزمین مادری و وطن خود کرده اند.

با بررسی اجمالی تاریخ در می یابیم آنها که بر ضد ملت و سرزمین شان به دشمن پناه برده اند هیچگاه به موفقیتی دست نیافته اند و تلاش هایی که این گروهک در طی چندین سال برای توجیه مخالفت خود در برابر جمهوری اسلامی ایران و قبولاندن شرایط خود به عنوان تنها گروهک مسلح اپوزیسیون به محفل های سیاسی آمریکا و کنگره و مطبوعات و رسانه های آن کشور ،برای آنها هیچ نفعی در بر نداشته و ذلتی روز افزون را برای آنها رقم زده است.

باز تاباندن این ملاقات ها و رفت و آمدها در کریدورهای کنگره و گرفتن عکس های مختلف با سناتورهای آمریکا در جهت نزدیکی به محافل سیاسی آنها، کار را به جایی رساند که سازمان از عده ای از اعضای کنگره آمریکا اعلامیه ای گرفت که در آن از دولت آمریکا خواسته شده بود که با سرنگون ساختن جمهوری اسلامی ایران ، قدرت را به دست آنها بسپارد و این در حالی است که آنها در گذشته ادعای " ضد امپریالیستی " داشته اند .

اوج این ادعاها که در حقیقت به نوعی مانیفست ضد استعماری دروغین آنهاست ، را در نشریه مجاهد شماره 107 ، سه شنبه 7 بهمن 1359 می توان دید ، بررسی این ادعاهای پوچ به یاد آورنده این مثل عامیانه است که " دروغگو فراموش کار است " ، هر چند که با نقش بازی کردن و پنهان کردن ماهیت خود نتوانستند این دروغ و حربه را ادامه دهند.

منافقین که در آن نشریه جمهوری اسلامی را به مماشات در برابر امپریالیسم آمریکا متهم می کردند ، چنان که دیدیم در آینده ای نه چندان دور برای کسب قدرت سیاسی هر کار و وسیله ای را مجاز دانستند و با سرویس دهی آشکار به دشمنان مردم ایران و آویختن به دامان همان امپریالیسمی که روحانیت را به سازش با آن متهم می نمودند ، به دنبال کسب روزی برآمدند.

آنها که با ضد امپریالیست نمایی و ادعای مبارزه بی امان ضد امپریالیستی و حتی یک ذره هم کوتاه نیامدن در برابر امپریالیست ها ، با سوء استفاده از صداقت مردم و با توجه به بیگانه ستیزی ایرانیان می خواستند برای خود جایگاه و پایگاهی در دل مردم به دست آورند و با این عملیات روانی و به ظاهر حساب شده آمریکا ستیزی در حقیقت در پی کسب قدرت بودند که البته مردم به پوچی و بی پایگی آن همه ادعا و شعار ضد آمریکایی و ضد امپریالیستی آنها پی بردند .

اوج این رسوایی داعیه داران اشاعه فرهنگ " ضد امپریالیستی " و " افشای چهره واقعی امپریالیزم آمریکا به عنوان دشمن اصلی خلق " را امروز می بینیم که نیروهای اطلاعاتی ارتش آمریکا در حال استخدام اعضای گروهک منافقین در کمپ اشرف عراق است و پس از استخدام آنها ، این افراد را برای آموزش نظامی _ تروریستی به اسرائیل می فرستند ، البته که تلاش آنها برای نزدیکی با آمریکا هم مؤثر نبوده است و آمریکا از آنها به عنوان یک مهره در جهت منافع خود استفاده کرده است .

از آن جمله است قرار دادن آنها در لیست گروههای تروریستی و اذعان حامیان آمریکایی شان به این که تنها به عنوان یک ابزار از آنها استفاده می کنند. و در واقع این خوش خدمتی ها نتیجه ای برایش نداشته است .

در خدمت استعمار بودن منافقین تنها به آمریکا ختم نشده است ، مطبوعات نروژ فاش ساختند که مریم رجوی در سفر اخیرش به اسلو ، طی دو مرحله با دیپلمات های اسرائیلی دیدار و گفتگو کرده است و از آنان خواسته است تا ترتیبی اتخاذ کنند که تعدادی از اعضای این گروهک که در عراق مستقر هستند به عنوان پناهنده در این کشور پذیرفته شوند .

معلوم است قدرت و حکومتی که با کمک و حمایت استعمارگران بر پا شود چیزی جز عروسک دست نشانده و گوش به فرمان آنها نخواهد بود ، هر چند که این رؤیای کسب قدرت هیچگاه نه برای آنان که به زودی نابود می شوند و نه برای دیگران که منتظر این اتفاق هستند ، تعبیر نخواهد شد!


دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29