مبارزه همگانی علیه تروریسم در منطقه وحدت‌آفرین است

170041975

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با تاکید بر همکاری مشترک همسایگان برای تامین رفاه ملت‌های منطقه و جلوگیری از بی ثباتی به ویژه در افغانستان، گفت: مبارزه همگانی علیه تروریسم از جمله پدیده داعش ضمن ایت که منطقه را آرام می‌کند ، موجب وحدت‌ بیشتر می‌شود.

به گزارش هابیلیان به نقل از ایرنا، «سید محمدعلی حسینی» با حضور در دانشگاه نظامی در شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان در حضور دانشجویان نیروهای مسلح پاکستان پیرامون روابط دوجانبه ایران و پاکستان سخنرانی کرد.

در این مراسم ژنرال «عامر احسان نواز» رئیس دانشگاه نظامی کویته، «حسن درویش وند» سرکنسول ایران در کویته و سرهنگ «مصطفی قنبرپور» وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان شرکت کردند.

سفیر کشورمان با اشاره به رشد قابل توجه همکاری های دوجانبه ایران و پاکستان طی سال‌های اخیر در تمامی حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، نظامی، امنیتی‌، اقتصادی و تجاری افزود: کمیته‌های مختلفی میان دو کشور تشکیل شده و راهکارهای توسعه روابط از جمله اجرای توافقات در تمامی زمینه‌ها از جمله تجارت مرزی و تثبیت امنیت در مرزها را پیگیری می‌کنند.

وی گفت: براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با کشورهای غیرمتخاصم همواره در دستور کار است و در این میان تعاملات با کشورهای اسلامی و همسایگان از جمله پاکستان در اولویت قرار دارد.

حسینی افزود که ایران هرگز اجازه نمی‌دهد که از خاک خود علیه دیگر کشورها استفاده شود و همین انتظار را از مسوولان کشورهای همسایه دارد. در عین حال تهدیدهای امنیتی، پدیده افراط گرایی و جدایی طلبان در مرزهای مشترک وجود دارد اما مقامات ذیربط به طور دائم در تماس هستند و رایزنی‌های کلیدی را برای دفع تهدیدهای مشترک انجام می‌دهند.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه و تروریسم بین المللی و تبیین فداکاری جبهه مقاومت در سوریه و عراق علیه داعش، گفت: اقدامات به موقع ایران از جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کمک به ملت‌های مظلوم منطقه در سرکوب داعش، گفت: پدیده داعش یک چالش بالقوه برای تمامی کشورهای منطقه محسوب می‌شود لذا مشارکت ایران در این جبهه و حضور رزمندگان از دیگر کشورها نه تنها باعث اختلاف نبود بلکه وحدت آفرین و دفاع از صلح و امنیت مردم در دیگر کشورهای منطقه به حساب می‌آید.

سفیر ایران در پاکستان با ابراز اطمینان از همکاری‌های فعلی ۲ کشور همسایه در منطقه‌ای و مجامع بین المللی، تاکید کرد: برای گسترش همکاری‌های دوجانبه نیاز به شناسایی چالش‌ها و گام مشترک برای مانع برداری در مسیر تجارت مانند رسیدگی به اختلاف نظرات و یا یافتن راهکاری درباره مسائل مالی و بانکی می‌باشد.

وی افزود: ایران از همکاری مشترک با چین و پاکستان در منطقه حمایت و از پیوستن به طرح راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین (سیپک) استقبال و آمادگی خود را برای همکاری سه جانبه در حوزه انرژی اعلام می‌کند.

سید محمدعلی حسینی با اشاره به دشمنی قدرت‌های غربی با ملت شریف ایران و آغاز تحریم‌های ظالمانه غرب از جمله آمریکا علیه ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: کشورهایی که امروز خود را به اصطلاح مدافع حوق بشر و جوانان معرفی می‌کنند طی ۸ سال جنگ تحمیلی رژیم صدام را به انواع تسلیحات مرگبار به ویژه بمب‌های شیمیایی مجهز کردند.

وی تاکید کرد: پیشرفت و سربلندی امروز ایران در حوزه‌های انرژی هسته‌ای، دفاعی، امنیتی، علمی، پزشکی و هوافضا بیانگر اهتمام جدی ملت ما از جمله نسل جوان ایران به بهره‌برداری از امکانات داخلی و داشته‌های بومی خود است.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان