قربانیان ترور در ایران خواستار پیگیری حقوقی جنایات منافقین شدند

N3644582 6593152

دبیرکل بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور در ایران) گفت: متاسفانه در سالهای گذشته پیگیری حقوقی موثری در خصوص جنایات منافقین صورت نگرفته است، لذا با توجه به وجود مدارک و مستندات متعدد در این خصوص، خواستار پیگیری حقوقی این جنایات توسط دولت هستیم.

 

به گزارش هابیلیان سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد اظهار داشت: مراکز و مجامع متعدد رسمی و اشخاص حقوقی در خارج ایران بر جنایات گروه منافقین خلق و ترورریست بودن آنها صحه گذاشته اند اما با این وجود از طرف دولتهای جمهوری اسلامی پیگیری حقوقی فعالی در خصوص احقاق حقوق خانواده شهدای ترور و محاکمه گروه تروریستی منافقین انجام نشده است.

 

وی گفت: اتحادیه اروپا و وزارت خارجه آمریکا چندین سال نام گروهک منافقین را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده بودند و همه اینها نشان می دهد حتی خود کشورهای یاد شده هم در اسناد خود، این گروهک را به عنوان یک گروه تروریستی شناخته اند، لذا ماهیت تروریستی این گروه در مجامع بین الملی مورد تاکید بوده است و در این راستا پیگیری لازم باید توسط دولت انجام شود.

 

دبیرکل بنیاد هابیلیان خاطرنشان کرد: پیگیری ها در این خصوص باید از مجاری دیپلماتیک انجام شود، البته پیشتر به صورت بسیار جزیی پیگیری هایی در این خصوص انجام شده است، اما امیدواریم در شرایط کنونی و توسط دولت جدید این پیگیری ها به عنوان مطالبه هزاران خانواده شهدای ترور، جدی گرفته شود.

 

هاشمی نژاد، عدد ۱۷ هزار شهید ترور را رقمی بزرگ و قابل توجه عنوان کرد و گفت: اکنون این جنایتکاران در سایه حمایت قدرتهای دیگر قرار گرفته اند و اگر به موقع به بیان حقایق این جنایتها نپردازیم و آنان را مجبور به پاسخگویی نکنیم، دشمنان اقدام به وارونه نمایی واقعیت های جامعه و دهه های گذشته خواهند نمود.

 

وی با اشاره به برگزاری دادگاهی در سوئد برای محاکمه یکی از اتباع کشورمان، گفت: آنها می خواهند با برپایی چنین دادگاه هایی، جای جلاد و قربانی را عوض کنند و  جالب این است که در لابلای صحبت افرادی که به اصطلاح شاهد معرفی شده اند، مواردی از اقدامات تروریستی مطرح است و مدعیان حقوق بشر باید خود پاسخ دهند که چگونه این شاهدان را، که خود تروریست هستند، طی این سالها حمایت کرده و پناه داده اند.

 

این کارشناس حوزه تروریسم، شمار قربانیان اقدامات تروریستی گروهک منافقین در ایران را ۱۲ هزار نفر عنوان کرد و افزود: برخی از افراد که اکنون به عنوان شاهد در دادگاه سوئد حضور یافته اند، متهم به جنایت و کشتار جمعی مردم ایران هستند و باید توسط دادگاه های اروپایی بازداشت شوند و ضروری است با پیگیری حقوقی کشورمان، اروپایی ها در این خصوص پاسخگو باشند.

 

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور) سازمانی مردم‌نهاد است که در سال ۱۳۸۴ به‌منظور تبیین پرونده تروریسم در ایران تأسیس شده است.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان