ضرورت تقویت تلاش‌های تهران‌اسلام‌آباد برای غلبه بر تروریسم در منطقه

157022788

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان روز جمعه در دیدار با نخست‌وزیر این کشور با اشاره به تداوم خطر گروه تروریستی داعش در منطقه، بر ضرورت تقویت تلاش‌های تهران و اسلام‌آباد برای غلبه بر پدیده تروریسم تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان به نقل از ایرنا «سیدمحمدعلی حسینی» در راستای اعتلای سیاست روابط با همسایگان و تشریح دیپلماسی تهران برای مبارزه با کرونا، به دیدار «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان رفت.

در این دیدار، دکتر «ظفر میرزا» وزیر بهداشت و «سهیل محمود» قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان نیز حضور داشتند.

سفیر ایران در این دیدار، آخرین اقدامات کشورمان برای مدیریت شیوع کرونا و همکاری نزدیک با سازمان‌های جهانی برای غلبه بر این بحران را تشریح کرد.

عمران خان با تأکید بر اهمیت روابط دوجانبه پاکستان با جمهوری اسلامی ایران، افزود: دولت اسلام‌آباد متعهد به تعمیق بیش از پیش روابط و همکاری‌ها میان دو کشور است.

نخست‌وزیر پاکستان با قدردانی از مواضع اصولی و سازنده جمهوری اسلامی ایران در بحث کشمیر، بر ضرورت رفع موانع همکاری‌های اقتصادی دوجانبه به ویژه در حوزه تجارت تهاتری تأکید کرد.

وی با استقبال از همکاری‌های فرهنگی میان دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان خواستار تقویت بنیه‌های فکری و معنوی جوانان کشورهای اسلامی در مقابل تهاجم گسترده فرهنگ غربی شد.

عمران خان همچنین بر تقویت و گسترش مناسبات گردشگری و توسعه صنعت توریسم میان ایران و پاکستان تأکید کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز با تشریح اهمیت روابط دو کشور در نگاه مقام‌های ایران، خواستار برداشتن گام‌های جدی برای افزایش حجم مبادلات تجاری دو سویه با استفاده از مکانیزم‌های مختلف به ویژه تجارت تهاتری شد.

وی همچنین گفت که ایران برای افزایش همکاری‌های فرهنگی با پاکستان آمادگی دارد.

حسینی افزود: تلاش تهران و اسلام‌آباد برای باز نگه داشتن مرزها به منظور حمل و نقل و تداوم فعالیت‌های بازرگانی همزمان با رعایت استاندارهای بهداشتی و سلامت اجتناب‌ناپذیر است.

در این دیدار، وزیر بهداشت پاکستان نیز عمران خان را در جریان اقدامات این کشور برای مدیریت شیوع کرونا و همکاری‌های موجود با جمهوری اسلامی ایران قرار داد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان