شکست‌های منافقین موجب شادی و مسرت است

Syria

جمعی از اساتیدو نخبگان دانشگاه‌های سوریه با دبیرکل بنیاد هابیلیان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) جمعی از نخبگان و اساتید دانشگاه‌های سوریه ضمن دیدار با سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد، به بیان دیدگاه‌های خود در موضوع تروریسم و گروه‌های تکفیری در منطقه پرداختند.

دکتر محمود القویدر رئیس دانشکده علوم دانشگاه دمشق ضمن تشکر از برگزاری این دیدار، با تمجید از فعالیت‌های بنیاد هابیلیان گفت: هدف اصلی گروه‌های تروریستی و حامیان غربی آن‌ها تخریب و ضربه‌زدن به چهره اسلام است.

وی با اشاره به فیلم‌ها و تولیدات سینمایی غرب و هالیوود افزود: دشمنان از هر ابزاری برای تخریب اسلام استفاده می‌کنند. آن‌ها در تولیدات سینمایی خود نیز سعی می‌کنند هر حادثه تروریستی که در دنیا اتفاق می‌افتد، آن را به مسلمانان نسبت دهند. بخش زیادی از فیلم‌های هالیوود مربوط به تخریب اسلام است.

القویدر در ادامه از گروهک تروریستی منافقین سخن گفت و تاکید کرد: گروهک منافقین چندین سال است که تلاش می‌کنند به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند و چهره آن را مخدوش کنند اما تاکنون نتوانسته‌اند و ما خوشحال هستیم که این گروهک تا حد زیادی طعم شکست را چشیده است.

شیخ بسام المسالمه مفتی شهر درعا با ابراز خوشحالی از برگزاری این جلسه به تعریف تروریسم پرداخت و داعش و القاعده را گروه‌های تروریستی مشترک و دو روی یک سکه دانست.

وی با اشاره به جنایات منافقین در ایران گفت: آنچه که گروهک تروریستی منافقین در سال‌های گذشته در ایران انجام داده، اکنون ما در سوریه شاهد هستیم.

مفتی درعا به نحوه حضور داعش در سوریه نیز پرداخت و ادامه داد: وقتی تروریست‌ها وارد سوریه شدند، گفتند به بهانه اصلاح ساختار و کشور آمده‌ایم اما دو روز بعد شروع به سوزاندن بیمارستان‌ها و شهرها کردند و با ازبین‌بردن بسیاری از مفاهیم اسلامی، افراط‌گرایی را ترویج دادند.

وی در انتها حادثه زلزله کرمانشاه را تسلیت گفت و ایران و سوریه را کشورهایی متحد با اهداف مشترک قلمداد کرد.

Syria2

استاد حسین دماره رئیس بخش کنترل و نظارت داخلی استان درعا یکی دیگران از حاضران جلسه بود که به بیان دیدگاه خود پرداخت. وی گروه‌های تروریستی را در حقیقت و مفهوم یکی دانست و گفت: همه گروه‌های تروریستی به یک مفهوم هستند و یک کار را انجام می‌دهند و فقط در اسم متفاوت هستند مانند القاعده و النصره و داعش و پشت سر و حامی همه این گروه‌ها، تروریسم وهابی سعودی و آمریکا و صهیونیسم است.

مهندس عبدی زین العابدین عضو سابق حزب بعث سوریه و مدیر سامانه ارتباطات بیسیم استان درعا مقابله با استکبار و نرفتن زیر بار سلطه آمریکا را دلیل اصلی دشمنی غرب و بیش از 100 کشور علیه سوریه دانست و گفت: در سال 2006 سوریه در کنار حزب‌الله و مقاومت ایستاد و توانست رژیم صهیونیستی را شکست دهد و همین برای توطئه دشمنان اسلام علیه سوریه کافی بود. به هرحال اکنون این سوریه است که پیروز  شده و این پیروزی با کمک ایران و محور مقاومت بوده است.

در انتها نیز دکتر سامی الشیخ محمد نایب رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه درعا به‌عنوان آخرین نفر به ارائه نظرات خود پرداخت و پس از ارائه تعریفی از تروریسم، آن را در منطقه به دو نوع کلی تقسیم کرد: نوع اول تروریسم تحت حمایت استکبار جهانی است که نماینده آن آمریکا و رژیم صهیونیستی است و همه کشورهایی که در مقابل استکبار می‎‌ایستند را هدف می‌گیرد؛ نوع دوم تروریسم داخلی است که از دیدگاه‌های افراطی و به ظاهر اسلام‌گرایانه برآمده و با سوءاستفاده از اسلام به اهداف خود می‌رسد.

وی اظهار کرد: در سوریه شاهد تروریسم تحت حمایت و پشتیبانی آمریکا و صهیونیسم هستیم و این تروریسم از سال 2006 و شکست رژیم صهیونیستی از حزب‌الله ایجاد شد و هدف آن ازبین‌بردن سنگرهای مقاومت منطقه به خصوص سوریه و ایران بود.

در ابتدای این دیدار سید محمد جواد هاشمی نژاد دبیر کل بنیاد هابیلیان ضمن خوشامد گویی به هیئت حاضر به حوادث چند سال اخیر و تحرکات گروه‌های تروریستی به‌خصوص داعش در سوریه اشاره کرد و گفت: حوادث به‌وقوع‌پیوسته در سوریه مشابه اتفاقاتی است که در تاریخ ایران رخ داده است، چراکه جمهوری اسلامی ایران نیز از ابتدای انقلاب درگیر مسئله تروریسم بوده است.

هاشمی نژاد با اشاره به کمک غرب به گروه‌های تروریستی ادامه داد: ایران از ابتدای انقلاب با بیش از 30 گروهک تروریستی درگیر بوده است که بیشتر آن‌ها در اروپا دفتر و تشکیلات دارند. گروهک تروریستی منافقین یکی از این گروه‌هاست که رهبر آن سال‌ها در فرانسه حضور داشت و اعضای این گروهک هم در اروپا هستند.

دبیرکل بنیاد هابیلیان افزود: بسیاری از جنایات امروز داعش، 30 سال پیش در ایران توسط منافقین انجام می‌شد و حتی دولت آمریکا نیز در سال 1997 رسما اعلام کرد که گروهک منافقین هزاران نفر از مردم ایران را ترور کرده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به اشتراکات جمهوری اسلامی ایران و سوریه اشاره کرد و افزود: اشتراکات بین دو ملت ایران و سوریه باعث می‌شود زمینه‌های همکاری زیادی در جهت مبارزه با تروریسم فراهم شود. همفکری نخبگان دو کشور و برگزاری نشست‌هایی از این قبیل کمک شایانی به پیشبرد اهداف دو کشور و نابودی تروریسم در منطقه می‌کند.

Syria1


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان