شهید هوشنگ افشار

Afshar

هوشنگ افشار سال 1315 در شهرستان گرگان متولد شد. راننده و عضو اتحادیه کامیون‌داران بود. اما فعالیت در این شغل به هیچ وجه مانع فعالیت‌های سیاسی و انقلابی‌اش نبود و بارها با منافقین مخالفت کرد. سرانجام 13شهریور1360 هنگامی که از محل کار در حال برگشت به منزل بود. در خیابان آزادی، نوشهر مورد سوءقصد منافقین قرار گرفت و به شهادت رسید.

 

«شهید هوشنگ افشار»، پانزدهم بهمن 1315، در شهرستان گرگان چشم به جهان گشود. پدرش «احمد»، و مادرش «طلعت»، نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. راننده و عضو اتحادیه کامیون داران بود. سال 1344 ازدواج کرد و صاحب یک پسر و دو دختر شد. چهاردهم شهریور 1360، در نوشهر هنگام درگیری با گروه های ضدانقلاب بر اثر اصابت ترکش نارنجک به سر و سینه، شهادت رسید. مزار در گلزار شهدای همان شهرستان واقع است. وی را امیرهوشنگ نیز می نامیدند.

 

شهید دارای اخلاق خوب و شایسته‌ای بود و به خاطر همین اخلاق خوب در بین خانواده و سایر افراد از احترام خاصی برخوردار بود. وی بعد از سپری کردن دوران طفولیت در سن هفت سالگی وارد دبستان محل علم و تحصیل پای گذاشت. خانواده آنها از نظر مالی در وضعیت متوسطی بودند. پدرش فرهنگی بود و تعداد خواهر و برادران ایشان شش فرزند بود. او تا ششم ابتدایی تحصیل کرد و وضعیت تحصیلی خوبی داشت.

 

 

شهید افشار به فرایض دینی و فرهنگی علاقه خاصی داشت و با شروع انقلاب اسلامی یکی از پیروان سخت راه امام و ولایت شد و به حرف های امام اهمیت خاصی می داد و همیشه توجه خاصی به شخصیت های آقایان باهنر و رجایی داشت.

 

 

او اخلاق خوبی داشتند و این اخلاق خوب باعث جذب دیگران می‌شد. شهید هیچ موقع نماز و روزه خود را ترک نمی کرد و همیشه به دیگران توصیه می کرد که نمازشان را سر وقت بخوانند، نماز شب را می خواند موقع بیرون رفتن از خانه وضو می گرفت و بعد به بیرون می رفت.

 

 

افشارعلاقه زیادی به خانواده شهدا داشت و همیشه به دیدار آنها می رفت و گاها به آنها و خانواده های مستضعف کمک می کرد. 

 

شهید افشار فعالیت زیادی در مسائل اجتماعی و سیاسی داشت و خط او در راستای انقلاب، امام و ولایت بودند و به اندیشه‌های امام بهای زیادی می داد. 

 

Afshar

 او مردم دوست و خون گرم بوده. قبل از شهادتش در سندیکاران کار می کردند و به علت اینکه با منافقین مخالف بود و با نیروهای الهی با آنها می جنگید توسط گروهک‌ها شناسایی شد. یک روز  که از محل کار در حال برگشت به منزل بودند منافقین در ماشین ایشان نارنجک انداختند و تمام بدنشان را زخمی کردند. ترکش ها به سر و صورت ایشان اصابت کرد و شدیدا مجروح شدند او را همان لحظه به بیمارستان بردند ولی در راه به درجه رفیع شهادت که آرزوی همیشگی‌اش بود نائل آمد.  

منبع معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید گلستان

 


مطالب پربازدید سایت

Error: No articles to display

جدیدترین مطالب

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان