شهید حسن نژاد ذوب در خدمت به مردم بود

2Y8A0161 L

در زمان همگیری ویروس کرونا مواد بهداشتی تهیه و مکان‌های عمومی را ضدعفونی می‌کرد. در سیلاب‌های پلدختر و خوزستان نیز کارهای جهادی کرده بود و برای مردم کم‌بضاعت بسته‌های معیشتی تهیه می‌کرد و ما از این فعالیت‌هایش بی اطلاع بودیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هابیلیان، پنجشنبه 16فروردین1403 خبر حمله تروریستی گروهک جیش العدل به چند نقطه در استان سیستان و بلوچستان در خبرگزاری ها مطرح شد. خبرها حاکی از یک عملیات تروریستی به مقرهای دریابانی فراجا و کلانتری 11 در چابهار و پایگاه محلی سپاه پاسداران در جاده سرباز به راسک بود که با مقاومت و دفاع جانانه غیور مردان حافظ امنیت این عملیات خنثی شد ولی متاسفانه 16 نفر از نیروهای امنیتی و انتظامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

پاسدار امیرمحسن حسن‌نژاد یکی از کسانی بود که در مقابله با حمله غافلگیر کننده گروهک تروریستی جیش العدل به پایگاه محلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده سرباز به راسک به شهادت رسید.

2Y8A01

دبیر کل بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور) در راستای بزرگداشت یاد و نام شهدای ترور و تجلیل از خانواده‌های معظم آن‌ها به یزد سفر کرده و با خانواده این شهید والامقام به گفت‌وگو نشست که در ادامه مشروح این دیدار را می‌خوانیم.

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد دبیرکل بنیاد هابیلیان با حضور در منزل خانواده شهید حسن‌نژاد ضمن عرض تسلیت به این خانواده، مقام شهادت را والا دانست و گفت: کسی که در مسیر جهاد و مجاهدت قرار گرفته، انتهای مسیر شهادت است. بر اساس روایات، این پاداش خداوند است که به بندگان خاص و منتخب خودش می‌دهد.

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد با اشاره به ترور‌های دهه شصت گفت:  زمانی که مرحوم پدر ما و آیت الله صدوقی ترور شدند، دنیا اینقدر درگیر تروریسم نبود. امروزه تروریسم مسئلۀ اول دنیا شده؛ ولی ما چندان روی این موضوع کار نکردیم. تا اینکه تعدادی از فرزندان شهدای ترور در مشهد مجموعه‌ای را راه انداختیم و این موضوع را دنبال کردیم. لذا اکنون می‌بینید که بعد از چهار دهه سران گروهک منافقین محاکمه می‌شوند.

دبیرکل بنیاد هابیلیان ضمن تأکید بر ضرورت مستندکردن وقایع تروریستی و تبیین حملات تروریستی خاطرنشان کرد و گفت: خانواده‌ها و بازماندگان قربانیان تروریسم که سندهای جنایات گروه‌های تروریستی هستند نقش بسزایی در این زمینه دارند. مهم این است که این جنایت‌کاران در آینده طلبکار نشوند. همان‌طور که منافقین در کشورهای اروپایی با کراوات راه می‌روند و داعیۀ دمکراسی‌خواهی دارند. ما خانواده‌ها نباید اجازه دهیم این اتفاق بیافتد.

هاشمی‌نژاد در ادامه با اشاره به روحیات جهادی شهید حسن نژاد گفت: من 19 سال است با خانواده‌های شهدای ترور در شهرهای مختلف دیدار کرده‌ام، امکان ندارد کسی شهید شود و خصوصیاتی متفاوت از بقیه نداشته باشد. خداوند متعال انتخاب می‌کند.

حسین حسن نژاد در خصوص فعالیت‌های جهادی فرزند شهیدش در دوران شیوع کرونا در کشور گفت: در سال‌های کرونا مواد بهداشتی تهیه و مکان‌های عمومی را ضدعفونی می‌کرد. در سیلاب‌های پلدختر و خوزستان هم کارهای جهادی کرده بود. چند روز پیش یک اتوبوس از سران طوایف سیستان و بلوچستان به اینجا آمدند و از فعالیت‌های بازسازی و کارهای جهادی امیرمحسن گفتند.

166

پدر شهید افزود: امیرمحسن برای مردم کم‌بضاعت بسته‌های معیشتی تهیه می‌کرد و برای ما توضیح نمی‌داد که چه کار می‌کند. کارهایش را در جلوی دوربین انجام نمی‌داد. ما از این کارها هیچی نمی‌دانستیم و حالاکه گروه‌هایی به دیدار ما می‌آیند برای ما تعریف می‌کنند.

پدر شهید در رابطه با مصادف شدن شهادت امیر محسن و تولد دخترش گفت: پسرم در دومین سالگرد تولد دخترش به‌شهادت رسید. دخترش را بسیار دوست داشت و با او عشق می‌کرد. مدام می‌گفت جون بابایی. درگیری‌ها حدود ساعت 2 شروع شد و حدود 8-9 ساعت طول کشید. تا ساعت 10 با مامانش صحبت می‌کرد.

پدر شهید حسن‌نژاد در پایان ضمن قدردانی از آقای هاشمی‌نژاد تأکید کرد: ان‌شاءالله این اقدامات شما مؤثر شود و این جنایتکاران ازخدابی‌خبر رسوا شوند.  

 2Y8A016


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31