شهدای ترور سند حقانیت ایران در مقابله با تروریسم بین الملل

معاون قوان114746ین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز در جهان نتوانسته ایم به تعریف دقیقی از ترویسم دست پیدا کنیم، این موضوع را مشکلی بزرگ در راستای مقابله با تروریسم خواند و گفت: با وجود ادعاهای بی اساس امریکا، باید تاکید کرد که ایران قربانی تروریسم است نه حامی ان و شهدای ترور سند حقانیت ایران در این زمینه است.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان،  در حاشیه نشست تخصصی «حمایت اجتماعی و حقوقی از خانواده های قربانی ترور» گفت: با وجود آنکه بحث تروریسم مطرح است و همایش های جهانی در این راستا برگزار شده اما حقوقدانان هنوز نتوانسته اند به تعریف دقیقی از تروریسم دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: مشکل آنجا شکل می گیرد که به زعم برخی از گروه های سیاسی، مبارزانی که در جهت مقابله با منافع آنها اقدامات نظامی انجام می دهند تروریست محسوب می شوند و عده ای دیگر همان مبارزان را که در جهت منافع و اهدافشان فعالیت می کنند را مجاهد راه آزادی می خوانند. چنان که دولت انگلستان ارتش آزادی خواه ایرلند را یک گروه ترویستی معرفی می کرد اما در آن سوی دنیا، آمریکا از این ارتش دفاع می کرد و آنها را مبارزان راه آزادی می خواند.

صادقی با بیان این که تروریست ها به دنبال ایجاد رعب و وحشت هستند بیان کرد: وقتی ترور شکل می گیرد افراد به شکل مستقیم و غیر مستقیم آسیب می بینند. با وجود این ما امروز باید از خانواده های قربانی ترور حمایت بیشتری به جا آوریم چرا که آنها به شکل غیر مستقیم تحت تاثیر حادثه شوم ترور قرار گرفته اند و آسیب های بسیاری دیده اند.

وی در خصوص عدالت ترمیمی گفت: علی رغم آن که با تروریست ها مقابله می کنیم و آنها را به جزای کارشان می رسانیم باید صدماتی را که از خود به جای گذاشته اند ترمیم کنیم؛ خصوصا برای قربانیان ترور که بیشترین آسیب را دیده اند. امیدواریم که همایش های این چنین بتواند ما را برای رسیدن به این اهداف کمک کند. چرا که برای اجرای عدالت ترمیمی نیازمند همکاری دستگاه های مختلف هستیم. مجلس شورای اسلامی هم برای پیشبرد عدالت ترمیمی تلاش های بسیاری داشته است و در این راه از انجام هیچ کاری کوتاهی نخواهد کرد.

صادقی با اشاره به برخوردهای دوگانه در قبال تروریسم گفت: در بسیاری از موارد آمریکا در غرب آسیا از تروریست ها حمایت می کند و در سوی دیگر مراکز دولتی سوریه را که در جنگ با داعش بوده اند، موشک باران می کند تا روحیه تروریست ها بازسازی شود. همچنین آمریکا در سال های گذشته سعی کرده است ایران را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد در حالی که ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد و در این راه شهدای زیادی داده است.

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در خصوص مقابله با تروریسم گفت: ما نمی توانیم در مواردی تروریسم را خوب و در موارد دیگر آن را بد جلوه دهیم. در حالی که تروریسم با گرفتن جان انسان های بیگناه در برابر حقوق بشر قرار دارد و آن را نقض می کند. متاسفانه مقابله با تروریسم تبدیل به یک شعار سیاسی شده و عزمی جدی برای مقابله با آن از سوی قدرت های بزرگ جهان ندارد.

صادقی با اشاره به اعلامیه های مختلفی که از سوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص مبارزه با تروریسم منتشر شده است، گفت: در تمامی این اعلامیه ها خصوصا در اعلامیه سال 81 ایران به همراه شش کشور دیگر در مظان اتهام قرار داشت که فعالیت های تروریستی انجام می دهد و تنها نکته مثبتی که در آن اعلامیه آورده شده آن است که ایران در قضیه یازدهم سپتامبر هیچ دخالتی نداشته است با این حال امروز آمریکا در راستای منافعش و حمایت از همپیمانان منطقه ای خود با ادعاهای کذب، ایران را حامی تروریسم معرفی می کند و جسته و گریخته ایران را در حمایت از حملات یازدهم سپتامبر متهم می کند.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان