سفیر ایران، آزادی مرزبانان را از وزیرخارجه پاکستان پیگیری کرد

N8308370772632358

«مهدی هنردوست» سفیر کشورمان در اسلام آباد، سه شنبه شب درباره پیگیری آزادی 12 مرزبان ربوده شده ایرانی در مرز میرجاوه با وزیر خارجه پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش هابیلیان به نقل از ایرنا، «مهدی هنردوست» سفیرایران در اسلام آباد، در دیدار با وزیر امور خارجه پاکستان، بر گسترش و تعمیق همه جانبه مناسبات دو کشور تاکید کرد.

وی، تقویت روابط در همه زمینه ها با پاکستان را از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران خواند و درباره موضوع های دوجانبه و حادثه تروریستی اخیر در مرزهای ایران گفت و گو و تبادل نظر کرد.

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار افزودکه کشورش اهمیت ویژه ای به توسعه روابط با ایران قائل است.

دو طرف در این دیدار درباره مسائل مورد علاقه از جمله همکاری های دو جانبه، وضعیت امنیت منطقه و آخرین روند آزادی مرزبانان ایرانی در مرز میرجاوه گفت و گو و تبادل نظر کردند.

طرفین همچنین در این دیدار، بر تقویت همکاری‌های تجاری و فرهنگی بین دو کشور تاکید کردند.

تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی (میرجاوه) استقرار داشتند، 23 مهرماه با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک های ضد انقلاب ربوده شدند.

عوامل گروهک های تروریستی که از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند، با فریب و تطمیع عوامل نفوذی، این حادثه را در نقطه صفر مرزی و رو به روی یکی از پاسگاه های مرزی کشور پاکستان صورت داده‌اند‌.

حیدری مدیرکل امور مرزی وزارت کشور نیز 30 مهرماه اعلام کرد که مرزبانان ربوده شده کشورمان سالم و در اختیار گروهک‌ تروریستی هستند و پیگیری‌ها برای آزادی آنان به صورت مستمر ادامه دارد.

وی ادامه داد:دولت پاکستان عزم جدی برای همکاری با جمهوری اسلامی در این زمینه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز گفت:«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه امشب پس از بازگشت از ترکیه در صدر هیاتی سیاسی و نظامی به اسلام آباد پایتخت پاکستان سفر می کند.

به گزارش ایرنا، بهرام قاسمی افزود: در این سفر علاوه بر پیگیری آخرین اقدام های دولت پاکستان برای تامین امنیت و آزادی مرزبانان کشورمان در خصوص روابط دو جانبه و مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر خواهد شد.

سردار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز دوشنبه شب سی ام مهرماه در راس یک هیات امنیتی و نظامی جهت رایزنی و پیگیری موضوع آزادسازی مرزبانان ربوده شده ایرانی، وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.

سردار پاکپور در سفر یکروزه به پاکستان، با فرمانده ارتش پاکستان و مقام های عالیرتبه امنیتی این کشور گفت و گو کرد.

منطقه صفر مرزی لولکدان مربوط به بخش ریگ ملک شهرستان میرجاوه است که در 50 کیلومتری شهر میرجاوه قرار دارد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان