سردار سلیمانی؛ نماد مبارزه با تروریسم جهانی

IMG09131162عابد الزریعی، رییس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات فلسطین در نشست «شهدای مقاومت؛ رمز ایستادگی و رویارویی» گفت: مقاومت ادامه خواهد داشت و خون شهداء، چراغ ملت‌هایی است که آینده را با آن روشن می‌کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هابیلیان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس، به همت رایزنی فرهنگی ایران در تونس، نشست علمی «شهدای مقاومت؛ رمز ایستادگی و رویارویی» با حضور محمد رضا رئوف شیبانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران، ماجد عبدالرضا حسن اللجماوی، سفیر جمهوری عراق و برخی از نمایندگان مجلس، رؤسای جمعیت‌ها و مؤسسات ضد صهیونیستی و جمعی از اندیشمندان و متفکران تونسی برگزار شد.

 

میثم فراهانی، رایزن  فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس با اشاره به نقش همیشگی این دو شهید بزرگ در میادین جهان عرب و اسلام، به تبیین نقش‌ فعالانه آنها که نیروی پیشران میدان مقاومت بودند، پرداخت و بیان کرد: این دو شهید بزرگوار، دیرزمانی بود که در برابر ظالمان و قدرت‌های شیطانی و داعش و نیز در برابر گروه‌های تروریستی در جهان عرب و اسلام ایستاده و آنها را به چالش کشیده‌ بودند. هر دو نفر آنها از قدرت ایمان، عزم و اراده برای محقق ساختن دو اصل پیروزی و عدالت انسانی برخوردار بودند که در ادامه‌ی رسالت حضرت امام خمینی (قدس سره) و همگام با نگاه‌های عمیق ایشان در فعال سازی پایه‌های مبارزه و رویارویی تعریف می‌شد.

 

 وی افزود: شهید سلیمانی، الگویی برای نبرد و یک نماد مقاومت در درون انقلاب اسلامی بود. او یک فرمانده میدانی و یاور مسئله فلسطین و مسائل امت اسلامی بود و همانطور که رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‌ای حفظه الله او را توصیف کردند ، وی ، "‌مکتب، راه و عقیده‌ای بود که اصول مقاومت و آداب پیروزی را از او الهام می‌گیریم"، و این توصیف، نتیجه دستاوردهایی است که در مسیر مبارزاتی‌اش و پیروزی‌های بزرگی که در فلسطین، لبنان، عراق، سوریه و یمن و ... رقم زد، به دست آورد.

 

فراهانی اظهار كرد: پیروزی‌های درخشان شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش اعم از فرماندهان و دلاورمردان بزرگ مقاومت، به واسطه کاشتن ارزش‌های وحدت اسلامی و سردادن شعارهای مقاومت ، با ایمان به اصل جهاد اکبر در راه خداوند و یاری حق اعظم، تأثیر خود را بر جای گذاشت و قطعا شهیدان مقاومت زنده‌اند و  نمی‌میرند، همانطور که راه مقاومت تا زمان تحقق شرف پیروزی در عین شایستگی ادامه خواهد داشت.

 

در ادامه برنامه  "محمد رضا رئوف شیبانی"، سفیر  جمهوری اسلامی ایران در تونس در سخنانی بیان داشت : همه آرزو می‌کنند که عنوان شهید، مقابل نامشان قرار گیرد، زیرا صفای خالص است، اما این عنوان، نصیب اندک مردانی می‌شود. وی با اشاره به نقش شهید قاسم سلیمانی که بین تکامل معنوی و روحی جمع کرده بود، بیان داشت : او در راه خداوند متعال و در مسیر مقاومت خالص و مخلص بود و شهادت نتیجه اخلاص بی مانندش بود.

 

شیبانی افزود: شهید سلیمانی، خود مکتبی بود که رسالت امام خمینی (ره) را کامل می‌کرد، به طوری که حتی شهادتش یک حادثه تاریخی شد به گونه ای که مقام معظم رهبری ، او را قهرمان ملی ملت ایران و قهرمان امت اسلام خواند، زیرا او یک مجاهد بی مانند و یک فرمانده ضد شیاطین بود که برای بالا بردن پرچم حق و یاری راه ولایت و اخلاص و مهربانی با مستضعفان تلاش می‌کرد و از دیرباز در برابر طرح‌های تروریستی در فلسطین، یمن، سوریه، عراق و دیگر کشورهای عربی - اسلامی ایستاد.

 

وی افزود: شهیدان سلیمانی و مهندس در راه ریشه‌کن کردن ظلم و استکبار به شهادت رسیدند و این نبرد، تنها به ایران و عراق اختصاص ندارد، بلکه نبردی برای یاری منطقه و مسئله فلسطین است. سفیر ایران در تونس تأکید کرد که خون این شهیدان با سکوت، به هدر نخواهد رفت و ان شاء الله به زودی انتقام خون‌های پاکشان گرفته خواهد شد.

 

در ادامه این نشست، ماجد اللجمانی، سفیر جمهوری عراق در تونس در سخنانی، بیان کرد: کلمات را یارای بیان ارزش این دو شهید نیست و این عزاداری‌ها در درجه نخست برای خود ما و خانواده‌های فرماندهان بزرگ است.

 

وی تأکید کرد : شهادت این دو قهرمان، در مخالفت با همه معاهدات بین‌المللی رقم خورد و کمین ظالمان برای این دلاوران، نقض اصول انسانی بود.

 

اللجمانی افزود: این دو شهید، مهربان و نسبت به حشد الشعبی مخلص و به ندای وظیفه ملی لبیک گفته و شجاع و پیشگام بودند. پس گوارا باد به هر دو ملت که از روی شایستگی به این شرافت رسیدند.

 

در ادامه این نشست، زهیر مخلوف، نماینده پارلمان تونس تأکید کرد: درهم آمیخته شدن خون این دو شهید، چراغ راه آزادی‌خواهی در طول تاریخ خواهد شد  و این شهادت، نتیجه پیروزی‌های بزرگی بود که این دو شهید در میدان رقم زده بودند، چرا که این دو، قهرمان مبارزه بودند و توانستند صفوف خود را برای یاری حق و نبرد با گروه‌های باطل با یکدیگر متحد سازند.

 

 وی افزود : این دو شهید، این مسیر و راه به سوی مبارزه با استکبار جهانی را خلاصه کردند و در نهایت، خونشان برای یک امر مقدس دینی و اجتماعی و برای دفاع از سرزمین قدس شریف بر زمین ریخته شد.  نماینده پارلمان تونس تاکید کرد : در شهادت این دو، امر مقدس الهی به امر مقدس جغرافیایی گره خورد، زیرا نتیجه این خون‌ها، وحدت قدرت و وحدت امت اسلامی به علاوه یاری ارزش‌های آزادی و رهایی و آزادی خواهی است. مخلوف در ادامه بیان داشت که مسئله فلسطین، ستون فقرات پایبندی به مسئله قدس است و ان شاء الله به زودی، بذر آزادی فلسطین از زمین خواهد روئید.

 

عابد الزریعی، ريیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات فلسطین  نیز در سخنانی تأکید کرد: شهادت، به جهاد و مبارزه برای حق و کرامت و انسانیت بستگی دارد. شهدا نیز انسانند اما راست گفتند، وفا کردند و معنا را از خود باقی گذاشتند، زیرا معنا، جامع سیره و مسیر است. معنایی که شهدای مقاومت برجای گذاشتند، نشان دهنده اهمیت مسیر حق و عبرت گرفتن است، مانند دو مسیری که فرمانده شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نشان دادند.

 

الزریعی خاطر نشان کرد: نبرد امروز، بر محور دو معنا می‌چرخد: یک معنا به ایجاد یک خط ممتد از تهران تا بغداد و سوریه و یمن تا فلسطین اشاره دارد و معنای دیگر، یک معنای شیطانی است که شرائین و رگ‌های ارتباطی را قطع می‌کند و مانع از این ارتباط می‌شود. این علاوه بر ظهور خط جدیدی به نام "‌محور صهیونیستی" است که برخی از کشورهای عربی (سودان، خارطوم، مغرب و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس) بدان پیوستند.

 

این شخصیت فلسطینی در ادامه سخنانش، با بیان اینکه شهدا، معنای واقعی جهاد را در چارچوب مبارزه با دشمنی می‌بینند که بویی از هیچ معنا و انسانیت نبرده است، به ضرورت ادامه این راه در شرایط کنونی تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی، به ویژه بعد از امتداد عادی سازی روابط در مرحله کنونی، وقت آن رسیده است که یک جبهه ایستادگی و مقاومت دولتی و مردمی برای مقابله با چالش‌های شرایط کنونی و گردآوری کشورهای مقاومت برای تمرکز در منطقه تشکیل شود.

 

وی همچنين، بیان کرد: به یاری خدا، مقاومت ادامه خواهد داشت و پیروز خواهد بود و خون شهداء ، چراغ ملت‌هایی است که آینده را با آن روشن می‌کنند.

 

در ادامه، خانم حیات بوکراع، استاد دانشگاه و اندیشمند تونسی بیان داشت : نور معرفت، گنجی فناناپذیر و رسیدن به شهادت، مرتبه‌ای عظیم است. شهید قاسم سلیمانی، یک ولی عارف به حق بود و همیشه زنده خواهد ماند. او با شرافت در میدان جنگید و در برابر استکبار، تروریسم، تکفیر و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ایستاد و شهادت، چیزی جز یاری از سوی خداوند متعال نیست. او به سرباز قهرمان زاهد در دنیا لقب گرفت و  راه شهادتِ  پاکِ معنویِ جاودان را در مسیر مقاومت برای خود ترسیم کرد.

 

وی تاکید کرد:  او در همه نبردهایش حق واقعی را به نمایش گذاشت و به نوشتن وصیتش همت گمارد و برای هر طرفی، نکاتی مشخص را در آن ذکر کرد . پیام‌‌ها و وصیت‌هایش، چون روحش جاودان است، زیرا به مأموریت‌هایش و به بعد عمیق عقیدتی مربوط می‌شود. او هرگز برای به دست آوردن پول، میراث و خواسته‌های دنیایی تلاش نکرد، بلکه برای رسیدن به شهادت و تساوی با برادرانش در به دوش کشیدن پرچم رسالت راستین و یاری انقلاب اسلامی کوشید تا خداوند متعال خواسته‌اش را اجابت کرد و رسیدن به مرتبه شهادت و بقا در محضر معشوق اعظم را برایش مقدر کرد.

 

آخرین سخنران این مراسم، احمد الکحلاوی، رئیس جمعیت ملی حمایت از مقاومت عربی برای مبارزه با عادی سازی در سخنانی به تبیین اهمیت روش در راه مقاومت و فعال سازی پایه‌های انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) پرداخت. الحکلاوی، انقلاب اسلامی ایران را ایجادگر یک تحول بنیادین دانست که امام خمینی (ره) با برافراشتن پرچم فلسطین آن را ایجاد کرد، امری که به شکل گیری وضعیتی جدید و واژگونی موازنه به نفع اصول پاک اسلامی منجر شد و مقاومت فلسطین نیز در آن زمان به کاشت اصول این شرایط جدید و یاری آن و بازتاب دادن این تحول مبارک علیه تحرکات اختاپوسی صهیونیستی - آمریکایی کمک کرد و در نهایت توانستند هدف مورد نظر را محقق ساخته و دشمن صهیونیستی را متوقف کنند. وی در ادامه به خیانت برخی از کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشاره و ورود آنان به  منظومه استکبار جهانی بیان داشت : اینان، روی دیگر وهابیت هستند که اسرائیل را دوست و ایران را دشمن می‌پندارند و این امر، "خیانتی بزرگ" است، اما تا زمانی که مقاومت آنها را در محاصره خود دارد و تا زمانی که ایمان به پیروزی در سایه اتحاد و وحدت وجود دارد، آنها به هیچ کدام از اهدافشان نخواهند رسید.

 

در ادامه شرکت کنندگان در نشست به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خویش در خصوص جنایت آمریکا در ترور شهید سلیمانی و شهید مهندس پرداختند و بر تشکیل دادگاه صالحه برای محاکمه عاملان این جنایت تاکید کردند.

 

شایان ذکر است نشست علمی مذکور با صدور بیانیه ای در 9 بند به کار خود پایان داد.

 


مطالب پربازدید سایت

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

جدیدترین مطالب

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان