داعش توسط آمریکا به‌روزرسانی می‌شود

1398022818185820317450064

این روزها در بین آشوب‌ها و ناآرامی‌های غرب آسیا، خبرهایی مبنی بر قدرت گرفتن گروه تروریستی داعش به گوش می‌رسد؛ با نابودی داعش توسط جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا، همه تصور می‌کردند که سایه شوم تروریست‌های داعشی از سر مردم منطقه برداشته خواهد شد؛ اما سوال اصلی اینجاست که آیا این تروریست‌ها ماموریت‌شان را بطور کامل در این منطقه به پایان رسانده‌اند یا خیر.

چند روز قبل گزارشی با عنوان «تحرکات گسترده «داعش» در سایه ناآرامی‌های عراق/ بحرانی که از فساد اقتصادی برای عراقی‌ها خطرناک‌تر است» منتشر شد و به ابعادی از قدرت گرفتن گروه تروریستی داعش با حمایت حامی اصلی خود یعنی آمریکا در منطقه غرب آسیا پرداختیم.

در آن گزارش تاکید شد که در سایه ناآرامی‌های کشورهای غرب آسیا و عراق، اتفاقات دیگری در حال رخ دادن است که می‌تواند خطرناک‌تر از نابسامانی خدمات عمومی، بدی وضعیت معیشتی و فساد اقتصادی برای عراقی‌ها باشد؛ همچنین به تحرکات نیروهای داعشی در مناطق مختلف عراق مخصوصاً استان دیاله (هم‌مرز با استان‌های ایلام و کرمانشاه) با حمایت اطلاعاتی و کمک تسلیحاتی آمریکا اشاره شد.

در این گزارش به بُعد دیگری از کمک غربی‌ها و در راس‌شان آمریکا برای قدرت گرفتن داعش و در نتیجه جنایات فجیع در منطقه اشاره می‌شود که در ادامه می‌خوانید:

ده روز قبل بود که منابع امدادرسانی و پزشکی در استان حسکه (شمال شرق سوریه) خبر دادند که شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» به‌همراه نظامیان تروریست آمریکایی، بیش از 100 کودک از عناصر داعش را انتقال داده‌اند.

این منابع به خبرگزاری اسپوتنیک گفته بودند که این کودکان بین 12 تا 14 سال سن دارند و از اردوگاه «الهول» در جنوب شرق حسکه به‌همراه مادرانشان به اردوگاه روستای «تل اسود» منتقل شده‌اند؛ شبه‌نظامیان کُرد اواسط سپتامبر گذشته نیز بیش از 200 کودک زیر ده سال داعشی را از الهول خارج کردند و به مکان نامعلومی انتقال دادند.

آمریکایی‌ها 21 آذر ماه نیز 300 نفر از اعضای خانواده‌های داعش را از اردوگاه «الهول» به عراق منتقل کرده بودند و براساس اطلاعات منابع آگاه طی ماه‌های گذشته، هزاران نفر از عناصر داعش و خانواده‌های آنان توسط نظامیان آمریکا از مناطق مختلف شرق و شمال شرق سوریه به داخل عراق و پایگاه‌های غیرقانونی آمریکا در سوریه منتقل شده‌اند.

بیست‌وششم آذرماه نیز خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که نیروهای اشغالگر آمریکایی، باز هم چندین گروه از خانواده‌های عناصر داعش را از شمال شرق سوریه به عراق انتقال دادند؛ در این گزارش نیز تاکید شد که این خانواده‌ها از اردوگاه «الهول» در جنوب شرق حسکه به عراق انتقال یافتند.

بیش از 70 هزار نفر از جمله 10 هزار زن از تبعه‌های خارجی و سه هزار و 500 کودک بدون شناسنامه در «الهول» حضور دارند که اکثراٌ سوری‌های آواره یا از خانواده‌های عناصر داعش هستند؛ ساکنان اردوگاه «الهول» می‌توانند ظرفیت خوبی برای فعالیت‌های خرابکارانه و تروریستی آمریکایی‌ها باشند.

با توجه به مطالب ارائه شده در این گزارش مبنی بر همکاری آمریکایی‌ها و ایادی‌اش از جمله شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در قدرت‌گرفتن نیروهای داعش و سرمایه‌گذاری بر روی کودکان باقی‌مانده از عناصر کشته‌شده این گروه تروریستی، باید منتظر قدرت گرفتن گروه تروریستی داعش و یا تولد گروه تروریستی دیگر در منطقه غرب آسیا باشیم.


دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29