دادگاهی در هلند تروریست «الاهوازیه» را محکوم کرد

 3936587

دادگاهی در هلند یکی از اعضای گروهک تروریستی «الاهوازیه» را که به این کشور پناهنده شده بود مجرم شناخت و وی را به تحمل حبس محکوم کرد.

 

به گزارش هابیلیان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، دادگاهی در هلند یک فرد از اعضای گروهک تروریستی «الاهوازیه» را به دلیل تهیه و تامین مالی حملات تروریستی در ایران که دولت تهران و حامیان آن را هدف قرار داده بودند، به چهار سال حبس تعزیری محکوم کرد.

 

فرد مذکور که هویتش در راستای سیاست‌های حفظ حریم خصوصی هلند فاش نشده است با گروه تروریستی الاهوازیه در ارتباط بوده است و به عنوان پناهجو به هلند رفته بود.

 

تروریست یاد شده اهل اهواز است اما در دادگاه ناحیه روتردام محاکمه شده است چرا که از زمان دریافت اقامتش در هلند، به عنوان پناهنده در این کشور زندگی می‌کند.

 

دادگاه مذکور در همین رابطه در بیانیه‌ای اعلام کرد که متهم با جدایی طلبانی که در ایران حملاتی را طراحی و اجرا کردند از جمله به آتش کشیدن بانک‌ها و همچنین هدف قرار دادن افراد مرتبط با دولت ایران، در تماس بوده است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است که وی اهداف احتمالی را مورد بحث قرار می داده، حمایت مالی ارائه می کرده و از جدایی‌طلبان می خواسته تا از حملات شان فیلم بگیرند و کلیپ‌های ویدئویی تهیه کنند.

 

الاهوازیه گروهکی تروریستی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرد. انجام عملیات‌های تروریستی مختلف در منطقه خوزستان و شهر اهواز و کشتار مردم بی‌گناه این منطقه بخشی از کارنامه سیاه این گروهک تروریستی است که برای نمونه حمله وحشیانه آنها به مراسم رژه نظامی در اهواز در چند سال قبل منجر به کشته شدن دست کم ۲۵ نفر و زخمی شدن ۶۰ غیرنظامی شد.

 

پیشتر یکی از سرکردگان این گروه به نام «حبیب اسیود» در آبان ماه سال ۱۳۹۹ در عملیاتی پیچیده اطلاعاتی دستگیر و اعترافات وی از تلویزیون ایران پخش شد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان