خط قرمز ایران در منطقه توسل به افراط‌گرایی و تروریسم است

Amirabdolahiyanمعاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه حضور همه احزاب‌، گروه‌ها و طیف‌های سیاسی در روند مسالمت آمیز سیاسی در تحولات داخلی مصر برای کمک به توسعه و پیشرفت و ثبات و امنیت در این کشور را حائز اهمیت خواند و گفت: ایران امنیت و ثبات مصر و همه کشورهای منطقه را امنیت خود می‌داند و خط قرمز ایران در منطقه توسل به افراط‌گرایی و تروریسم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) به نقل از حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، هیئت رسانه‌ای متشکل از جمعی از نویسندگان و اصحاب رسانه‌های گروهی مصر، در دیدار با حسین امیرعبدللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کردند. امیرعبداللهیان در بخشی از این صحبت های خود حضور همه احزاب‌، گروه‌ها و طیف‌های سیاسی در روند مسالمت آمیز سیاسی در تحولات داخلی مصر برای کمک به توسعه و پیشرفت و ثبات و امنیت در این کشور را حائز اهمیت خواند و گفت: ایران امنیت و ثبات مصر و همه کشورهای منطقه را امنیت خود می‌داند و خط قرمز ایران در منطقه توسل به افراط گرايي و تروریسم است.

معاون وزیر امور خارجه با رد برخی خبرسازی‌ها در خصوص مداخلات ایران در امور داخلی کشورهای عربی  تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر مبنای وظیفه انسانی و اسلامی از نقش و نفوذ خود برای تقويت ثبات و امنيت و رفاه منطقه بهره می‌گيرد و مقابله با توطئه‌های دشمنان مشترک جهان اسلام و در راس آن رژیم صهیونیستی را مدنظر دارد.

وی با انتقاد از برخورد دوگانه برخی كشورهاي فرامنطقه‌ای در برخورد با موضوعات مردم‌سالاری و تروریسم، بر رویکرد و عملکرد صریح و شفاف ایران در مبارزه با تروريسم و افراط گرایی و نیز حمایت از مبارزه جدی و قاطع با پدیده شوم تروریسم در منطقه از جمله در عراق و سوریه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به حضور هیئت مصری در نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در تهران، بر دغدغه مشترک ایران و مصر در خصوص فلسطین تاکید کرد: امروز جهان اسلام اولویت خود را در دفاع از مسئله فلسطین می‌داند و جمهوری اسلامی ایران همواره از مقاومت و همچنین وحدت گروه‌های فلسطینی حمایت می کند.

معاون وزیر خارجه بر لزوم حمایت از مطالبات به حق و مشروع مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت تاکید کرد و اظهار داشت: ارتقای وضعیت دفاعی و اقتصادی مردم فلسطین و حمايت همه جانبه فلسطینیان برای رسیدن به حقوق مسلم و تاریخی خواست جمهوری اسلامی ایران است.

وی از مواضع مصر در خصوص ضرورت مقابله با پدیده تروریسم و افراط در سوریه و عراق استقبال کرد و لزوم همکاری و تعامل نزدیک بین کشورهای موثر در منطقه از جمله مصر و ایران را برای ایجاد نوعی همگرایی و همکاری جمعی در منطقه برای مقابله با این پدیده بدور از مداخلات بیگانگان یادآور شد.

 


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان