خطر تروریسم هسته‌ای جدی است

JrgenStock

یورگن استاک، دبیر کل اینترپل، طی سخنانی در مجمع اجلاس امنیت هسته ای سال 2016 بر ضرورت به اشتراک گذاری بین المللی اطلاعات به منظور مقابله با تروریسم هسته ای تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، دبیر کل اینترپل در این نشست که با حضور بیش از 50 تن از رهبران کشورهای مختلف جهان و همچنین روسای سازمان های بین المللی برگزار گردید، گفت: تهدید ناشی از تروریسم هسته ای مانند سایر انواع تروریسم به قوت خود باقی است که مقابله با آن باید در صف اول تلاش های امنیتی قرار گیرد.

وی در ادامه به حملات تروریستی اخیر در اروپا اشاره کرد و افزود: این حملات که از قلب اروپا تا مرزهای آن و از خاورمیانه تا شرق آسیا و سرتاسر آفریقا را در بر گرفته است، نیازمند تعهدی تاثیرگذار و مشترک به منظور یافتن یک پاسخ جهانی و همه جانبه به موضوع تروریسم است.

استاک سپس ضمن مطرح ساختن گزارشاتی مبنی بر تحت نظر گرفتن یکی از مسئولین یک نیروگاه هسته ای در بلژیک توسط عناصر تروریستی، عنوان کرد: هرگونه خلاء در پاسخ به این مسئله به مثابه فرصتی برای جنایت کاران و تروریست هاست تا با استفاده از آن مواد مورد نیاز جهت ساخت یک سلاح کشتار جمعی را خریداری کرده، قاچاق و یا استفاده کنند. به همین علت است که باید پاسخ ما پاسخی در سطح جهانی باشد. خطر امروز تروریسم، به خطر تروریسم هسته ای فردا گره خورده واین دو از هم غیر قابل تفکیک هستند.

باراک اوباما نیز در این نشست ضمن ابراز نگرانی از تلاش تروریست ها برای انجام حملات هسته ای گفت: دستیابی داعش به سلاح هسته ای یکی از بزرگترین خطراتی است که امنیت جهانی را تهدید می کند.

این اظهارات اوباما در حالی بیان می شود که دونالد ترامپ، یکی از نامزدهای پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، چند روز قبل اظهار کرده بود در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، ممکن است تسلیحات اتمی را به کار بگیرد و گزینه استفاده از سلاح هسته ای را از روی میز بر نخواهد داشت.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان