خروج از لیست گروههای تروریستی؟ زهی خیال باطل!

Articleچندی است منافقین خوش خیال دل به صدور حکم دادگاه استیناف در آمریکا خوش کرده اند و با این تصور که این دادگاه آنها را از لیست تروریستهای آمریکا خارج می سازد از جایشان دیگر اندک تکانی هم نمی خورند و دیگر اجازه نقل و انتقال اعضایشان را در اشرف به لیبرتی نمی دهند.

به دنبال موافقت نامه ای که بین سازمان ملل و دولت عراق به امضا رسید، قرار بر این شد که این تروریستها از کمپ اشرف که سالهاست در آن جا خوش کرده اند به یکی از پایگاههای سابق نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد منتقل شوند و پس از دیدار با نمایندگان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و تعیین وضعیت پناهندگیشان به کشورهای ثالث و یا به ایران منتقل شوند.

وزارت امور خارجه آمریکا هم از یک سو با وعده و وعید خواستار همکاری منافقین با عراق بود و هدیه همکاری آنان با دولت عراق را احتمال خروجشان از لیست سیاه این کشور قرار داد. خلاصه با ترفندهای مختلف و با وجود تمام کارشکنیهای منافقین و بهانه گیریهایشان بالاخره عراق توانست قریب به 2000 نفر از اعضای این سازمان تروریستی را در 5 گروه 400 نفره به کمپ لیبرتی منتقل کند. و در 12 خرداد، درست در زمانی که اخراج گروه پنجم از اشرف انتظار میرفت، دادگاه استیناف آمریکا اعلام کرد که اگر وزارت امور خارجه این کشور ظرف چهار ماه آینده به درخواست منافقین برای خروج از لیست گروههای تروریست آمریکا پاسخ ندهد، این گروه را از این لیست خارج خواهد ساخت.

گویا حکم این دادگاه منافقین را بسیار خوشنود نمود، چنان که توهم زده اند که به زودی این برچسب از آنها برداشته خواهد شد، پس نیازی نیست با این خفّت و خواری به نقل و انتقال در عراق تن در دهند.

اینجا بود که صدای فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق آقای مارتین کوبلر در آمد که ای ساکنین باقیمانده در کمپ اشرف بی هیچ معطلی به کمپ لیبرتی منتقل شوید! وی همچنین از این تاخیر منافقین در فرایند نقل و انتقال ابراز نگرانی کرد.

این کارشکنیهای منافقین چنان شدت گرفت که حتی آمریکاییها را هم وادار به ابراز نگرانی کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای که در روز گذشته صادر کرد از نگرانی کشورش از اوضاع در کمپ اشرف پرده برداشت و از بازماندگان در اشرف درخواست نمود بلافاصله همکاریهایشان با دولت عراق و هيات همياري سازمان ملل در عراق (یونامی) را از سر گیرند. وی همچنین درخواستهای منافقین از وزارت امور خارجه آمریکا برای بررسی کمپ اشرف را اقداماتی غیرضروری خواند که توجه را از روند انجام کار خارج می سازد.

یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا روز گذشته از عدم پیشرفت کلینتون در خروج منافقین از لیست سازمانهای تروریستی آمریکا پرده برداشت. به گزارش واشینگتن تایمز این مقام ارشد به خبرنگاران گفت ظاهرا اعضای این سازمان فکر می کنند که خروجشان از لیست نزدیک است.

وی افزود: ما نمی توانیم با قاطعیت به دلایل کاهش همکاری مجاهدین خلق پی ببریم.

از آنجایی که منافقین معتقد هستند وجودشان در فهرست سازمانهای تروریستی آمریکا این اجازه را به دولت عراق می دهد که همچو یک عده تروریست با آنان رفتار کنند و خیال می کنند که خروجشان از این فهرست بسیار نزدیک است، پس دیگر نیازی نمی بینند که زیر بار نقل و انتقال در عراق روند و به زودی بدون اینکه به عنوان یک گروه تروریستی تحت تعقیب قانونی قرار گیرند به کشورهای دیگر وارد خواهند شد!

اما از رفتار دولت عراق که بگذریم، چگونه می توان رفتار دادگستری فرانسه با سرکرده این گروهک و احضارش به دادگاه این کشور را توجیه کرد، جز اینکه منافقین در واقع همان گروهک تروریستی دهه 60 و 70 است و با وجود تمام این دبدبه کبکبه ای که درست کرده و در سراسر دنیا کنفرانس راه می اندازد و کله گنده های آمریکایی را با هزینه های کلان به دور خود جمع می کند بر خلاف آنکه ادعا می کند هنوز اندک زاویه ای در رفتارش پیدا نگشته است و ماهیت کلی آن تروریسم است و بس.


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31