حکم دادگاه سوئد درباره «حمید نوری» صادر شد

169794383

دادگاه سوئد روز پنجشنبه با صدور حکمی حمید نوری شهروند ایرانی را که با اتهامات بی‌اساس گروهک تروریستی منافقین در بازداشت به سر می‌برد، به حبس ابد محکوم کرد.

 

به گزارش هابیلیان به نقل از ایرنا -لندن، این حکم در کنفرانس مطبوعاتی با حضور قضات پرونده «توماس زاندر» و «آنا لیلینبرگ گولسجو» قرائت شد. در حکم دادگاه که توسط توماس زاندر قرائت شد، نوری به دلیل آنچه دست داشتن در کشتار زندانیان سیاسی خوانده متهم شد.

 

او همچنین از سوئد اخراج و از بازگشت به این کشور منع شده است. این شهروند ایرانی به پرداخت غرامت به آنچه خانواده‌های «رنج‌دیده‌» خوانده متهم شد. برهمین اساس اعلام شد که نوری در بازداشت می‌ماند تا احکام صادر شده علیه او اجرایی شود.

 

«حمید نوری» از آبان‌ماه سال ۹۸ به صورت غیرقانونی توسط پلیس سوئد دستگیر و بنا بر اتهامات واهی گروهک تروریستی منافقین محاکمه شد. وی در این مدت علاوه بر نگهداری در سلول انفرادی در مقاطع طولانی امکان تماس با خانواده خود را نیز نداشته است.

 

نوری دو هفته پیش در تماس کوتاهی که با خانواده خود داشت، تاکید کرد همچنان در سلول انفرادی به سر می‌برد و علی‌رغم تشدید مشکلات بینایی، امکان دسترسی به چشم پزشک را هم نداشته است.

 

وی جزئیاتی از شکنجه فیزیکی توسط پلیس سوئد را بیان کرد و افزود که با گذشت «حدود دو سال و هشت ماه از نگهداری من در سلول انفرادی، هیچ نهاد و سازمان حقوق بشری به سراغ من نیامده و پیگیر وضعیت من نیست.»

 

پیشتر کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه از پرونده سازی سیاسی علیه بنام حمید نوری و رفتارهای ضد حقوق بشری با وی، انتقاد و به دولت سوئد توصیه کرد که دست از حمایت از گروه‌های تروریستی بردارد، دامن خود را از ارتباط با گروهک منافقین که دست آن به خون بیش از ۱۲۰۰۰ ایرانی بی‌گناه آلوده است پاک کند، استقلال و حرفه‌ای گری نظام قضایی خود را حفظ کند، به حقوق بشر افراد احترام بگذارد و به این نمایش ساختگی علیه ایران نیز خاتمه دهد.

 

او همچنین در نامه‌ای خطاب به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، خواستار پاسخگو کردن دولت سوئد برای بازداشت و محاکمه غیرقانونی و نقض فاحش حقوق بشر آقای نوری در این کشور، آزادی فوری و جبران خسارات معنوی و مادی وارده به او شد.

 

در همین حال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در گفت‌وگوی تلفنی اخیر با همتای سوئدی خود، خواستار آزادی فوری نوری شد. وی خاطرنشان کرد: روابط دیرینه دو کشور نباید تحت تأثیر تبلیغات و اقدامات بی پایه و اساس یک گروهک تروریستی که سوابق جنایت‌های آن علیه ملت ایران بر همگان روشن است، قرار بگیرد.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان