حمایت تهران از تلاش‌های مشترک ایران با تاجیکستان برای مبارزه با تروریسم

4c0p3c146f4a0d20mzm 800C450

نشست عالیرتبه «استراتژی ملی و برنامه اقدام جمهوری تاجیکستان برای مقابله با تروریسم و ​​افراطگرایی ۲۰۲۱ - ۲۰۲۵» با حضور معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور مبارزه با تروریسم، دادستان کل تاجیکستان، سفیر و نماینده دائم این کشور نزد سازمان ملل متحد، دیگر سفرا و نمایندگان کشورها در تاریخ ۲۲ آوریل ۲۰۲۲ (۲ اردیبهشت ۱۴۰۱) برگزار شد.

 

به گزارش هابیلیان به نقل از ایسنا، زهرا ارشادی، سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد ضمن تشکر از سازماندهی‌کنندگان این نشست، حضور دادستان محترم کل تاجیکستان، آقای رحمان یوسف احمدزاد و همچنین هیات همراه ایشان به نیویورک را خیر مقدم گفت و از بیانات وی در موضوع مقابله با تروریسم قدردانی کرد.

 

ارشادی همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های تاجیکستان برای مقابله با تروریسم را اعلام کرد. او ابراز داشت جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با جمهوری تاجیکستان در زمینه‌های مختلف از جمله مسائل امنیتی همچنین ثبات و امنیت تاجیکستان اهمیت زیادی قائل است.

 

او بیان کرد: آسیای مرکزی همچنان با چالش‌های جدی ناشی از فعالیت‌های تروریستی مواجه است. در این راستا وضعیت امنیتی وخیم منطقه ناشی از فعالیت‌های داعش و سایر فعالیت‌های تروریست‌ها در خاک افغانستان در پی اجرای سیاست‌های غیر مسئولانه تعدادی از بازیگران خارجی در این کشور از جمله انتقال تروریست‌های داعش از عراق و سوریه به افغانستان قابل توجه ویژه است. بر کسی پوشیده نیست که حضور داعش در افغانستان باعث تشدید فعالیت‌های تروریستی در منطقه شده است. در همین راستا جمهوی اسلامی ایران حملات تروریستی اخیر در افغانستان را که منجر به کشته‌شدن ده‌ها انسان بیگناه به‌ویژه کودکان شده است، محکوم می‌کند. جمهوری اسلامی ایران عمیقاً نگران این رویدادهای غم‌انگیز در افغانستان است و از مراجع حاکمه در افغانستان می‌خواهیم که برای شناسایی عاملان این جنایات شنیع و محاکمه آنها اقدام فوری انجام دهد.

 

او بیان کرد: با توجه به ویژگی‌های چندبعدی و فرامرزی تروریسم، همکاری‌های جهانی و منطقه‌ای به‌ویژه در میان کشورهای همسایه بسیار ضروری است. این امر می‌تواند درقالب موافقتنامه‌های دوجانبه یا چندجانبه مرتبط یا از طریق سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای مانند سازمان همکاری شانگهای محقق شود. در این رابطه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان دو معاهده دوجانبه مهم و مرتبط را در میان سایر معاهدات و تفاهمنامه‌ها منعقد کرده‌اند. موافقتنامه همکاری‌های امنیتی و انتظامی در سال ۲۰۱۴ که از جمله بر همکاری دو کشور در زمینه مقابله با تروریسم تاکید می‌کند و ​​نیز معاهده استرداد محکومین و مجرمین در سال ۲۰۱۰ از آن جمله‌اند.

 

ارشادی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت همه‌جانبه از جمهوری تاجیکستان در تلاش‌های این کشور برای مبارزه با تروریسم، آمادگی خود را برای تقویت همکاری‌های موجود بین دو کشور در تلاش‌های مشترک خود برای مبارزه با تروریسم اعلام می‌دارد.

 

او در همین راستا ابراز کرد که جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری نزدیک با سایر کشورهای منطقه نیز است.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان