حماسه‌آفرینی «صیاد دل‌ها» در عملیات مرصاد فراموش نشدنی است

169586900

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره فداکاری‌ها و رشادت‌های شهید سپهبد «علی صیاد شیرازی»، گفت: دلاوری‌ها، تدبیر و حماسه آفرینی «صیاد دلها» در عملیات مرصاد فراموش نشدنی است.

 

به‌ گزارش هابیلیان به نقل از ایرنا، مراسم بیست و سومین سالگرد شهادت امیر شهید سپهبد «علی صیاد شیرازی» روز یکشنبه با حضور استاندار کرمانشاه، جمعی از مدیران ارشد استان، فرماندهان نظامی و انتظامی، کارکنان ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و جمعی از شهروندان کرمانشاهی در مسجدالنبی طاق‌بستان شهر کرمانشاه برگزار شد.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با اشاره به ایثارگری و جانفشانی شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عنوان کرد: با نگاهی به تاریخ سرزمین‌های مختلف به‌روشنی می‌توان دریافت که تاریخ هر سرزمین و ملت به دست انسان‌های بزرگی که در راه آرمان‌ها و اهداف آن ملت‌ها گام برداشته‌اند، ثبت و ضبط شده‌است.

 

امیر سرتیپ «سلیمان طاهری» افزود: جانفشانی و دشمن‌ستیزی شهدا و ایثارگران آزاده ایران اسلامی در مقابل جبهه کفر و جهان استکبار نیز هرگز از اذهان عموم مردم پاک نمی‌شود و حماسه آفرینی مردان پرافتخاری همچون شهید صیاد شیرازی و شهید حاج‌قاسم سلیمانی و هزاران شهید عزیز دیگر در تاریخ این سرزمین به ثبت رسیده و تا ابد فروزان خواهند بود.

 

او بیان کرد: شهید صیاد شیرازی پیش و پس‌ از پیروزی انقلاب اسلامی به‌ خوبی ایفای وظیفه کرد و همگان شاهدند که این شهید بزرگ چه حماسه‌ای در عملیات مرصاد خلق کرد.

 

به گفته‌ او شهید صیاد شیرازی در زمان حمله منافقین با عنوان فروغ جاویدان به ایران، نماز شکر به‌جای آورد زیرا معتقد بود که چهره نفاق آن‌ها برداشته‌شده و به‌ راحتی می‌توان به جنگ این سازمان منافق رفت.

 

او با بیان این‌که شهید شیرازی در دوران مبارزات انقلابی نیز تلاش‌های فراوانی کرد، گفت: ایشان با روحانیت و حضرت امام ارتباط نزدیکی داشت و از کسانی بود که اعلامیه‌های امام راحل را به داخل پادگان‌های ارتش می‌آورد و مُبلغ خوبی در این نهاد نظامی بود به‌طوری‌که در نهایت سه روز پیش‌ از پیروزی انقلاب اسلامی زندانی شد اما با پیروزی انقلاب بار دیگر به جمع انقلابیون و مردم پیوست.

 

امیر طاهری با بیان این‌که نباید فقط به برگزاری مراسم سالگرد برای شهدایی همچون صیاد شیرازی اکتفا کرد، گفت: باید ایثارگری‌ها، ازخودگذشتگی‌ها، فداکاری‌ها، ابتکارات و نوآوری‌های این شهدای بزرگ به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب انتقال داده شود زیرا بسیاری از جوانان نسبت‌به رشادت‌های شهدای بزرگ کم اطلاع هستند و نمی‌دانند آن‌ها در انبوه تهدیدها و تحریم‌های دوران دفاع مقدس چگونه به‌خوبی جنگ را اداره و عملیات‌های بزرگی را طراحی و اجرا کردند.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش همچنین به نقش‌آفرینی شهید صیاد شیرازی در غائله کردستان اشاره و عنوان کرد: شاید اگر ایشان نبود پادگان سنندج سقوط می‌کرد اما تدبیر و شجاعت این شهید بزرگ و سایر ایثارگران سبب شد که آشوب‌طلبان کردستان سرکوب شوند.

 

او در پایان اظهار کرد: شهید صیاد شیرازی یک جهادگر به تمام معنا، دارای تفکر بسیجی، متواضع، قانع، مأنوس با قرآن، پرتلاش، امانت‌دار، بی‌ادعا و مجاهدی نستوه بود که در کنار فرماندهان عزیز سپاه، عملیات‌های بزرگی مانند بیت‌المقدس، طریق‌القدس و فتح‌المبین را طراحی و هدایت کردند و موجب افتخارات بزرگی برای نظام اسلامی شدند.

 169586902

همچنین آیت‌الله «علی آل آقا»، از اساتید حوزه علمیه قم نیز در سخنانی در بزرگداشت مقام شهید صیاد شیرازی گفت: این امیر دریادل در میدان‌های نبرد به کمال رسید و الگویی برای همه جهادگران شد.

 

او گفت که بهترین توصیف از شخصیت شهید صیاد شیرازی را رهبر معظم انقلاب بیان کردند این‌که «سرزمین‌های داغ خوزستان و گردنه‌های برافراشته کردستان سال‌ها شاهد آمادگی و فداکاری این انسان پاک نهاد و مصمم و شجاع بوده و جبهه‌های دفاع مقدس صدها خاطره از رشادت و از خود گذشتگی او حفظ کرده‌ است؛ خطر مرگ کوچکتر از آن است که بندگان صالح خدا را از راه او بازگرداند.»

 

در بخش دیگری از این مراسم حاج یزدان ناصری، از مداحان اهل‌بیت اشعاری در مدح و تبیین شخصیت شهید صیاد شیرازی، ذکر مصیبت و نیز روضه اهل‌بیت خواند و حال و هوای جلسه را عاشورایی کرد.

 

شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در سحرگاه ۲۱ فروردین سال ۱۳۷۸ هنگام خروج از منزل توسط عوامل سازمان منافقین ترور شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

پس‌از شهادت صیاد دل‌ها، رهبر معظم انقلاب به پاس رشادت‌ها و فداکاری‌های ایشان درجه سپهبدی را به شهید صیاد شیرازی اهدا کردند.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره شهید صیاد شیرازی فرمودند: آن روزی‌که خبر شهادت صیاد را به من دادند، من گفتم صیاد، شایسته شهادت بود؛ حقش بود؛ حیف بود صیاد بمیرد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان