حامیان تروریست‌ها صلاحیت اظهارنظر‌های حقوقی بشری ندارند

939a50bac08285c8e9be7f52ef05fb0f

مدیرکل امور بین‌الملل معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: حامیان تروریست‌ها صلاحیت اظهارنظر‌های حقوقی بشری ندارند.

به گزارش هابیلیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خدیجه کریمی، مدیرکل امور بین‌الملل معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، در نشست ویژه شورای حقوق بشر گفت: براساس آمار‌ها و گزارش‌های معتبر، ایران یکی از موفق‌ترین کشور‌ها در ارتقا و تقویت نقش و مشارکت اجتماعی زنان در حوزه‌های مختلف مانند بهداشت، آموزش، نرخ باسوادی، اقتصاد، حضور در عرصه‌های ورزشی و … می‌باشد.

کریمی افزود: کشور‌های مدعی حقوق بشر که امروز بانی برگزاری این نشست ویژه شده‌اند، با اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران، حقوق بنیادین آنان، بویژه حقوق زنان و دختران و کودکان را در ایران به صورت جدی و فاحش نقض می‌کنند و با اینگونه اقدامات غیرانسانی، نمی‌توانند مدعی حمایت از حقوق زنان و دختران و کودکان در ایران باشند.

وی افزود: آنان با دادن پناه امن به گروه‌های مختلف تروریستی که در ۴۰ سال گذشته بیش از ۱۷ هزار نفر از ایرانیان را در اقدامات مختلف تروریستی در داخل ایران به شهادت رسانده‌اند، نشان داده اند که ادعا‌های حقوق بشری شأن فریبکارانه است. با چنین سابقه‌ای، این کشور‌ها صلاحیت اخلاقی ارائه رهنمود‌های حقوق بشری به دیگر کشور‌ها را ندارند!

مدیرکل امور بین الملل معاونت زنان و خانواده همچنین با اشاره به حادثه فوت خانم مهسا امینی و ابراز تأسف، گفت: بعد از این اتفاق، تمامی مسئولین عالی رتبه و نهاد‌های مرتبط در جمهوری اسلامی ایران با فوریت و جدیت پیگیری‌ها و اقدامات لازم برای بررسی تمام ابعاد این حادثه را انجام دادند. اما متأسفانه اظهارنظر‌ها و مداخلات عجولانه و مبتنی بر اطلاعات نادرست برخی از مقامات غربی و همچنین دروغ‌های رسانه‌ای، اعتراضات مسالمت آمیز اولیه در ایران را به سمت خشونت و چندی بعد اقدامات تروریستی سوق داد و موجب بروز آشوب‌ها، اغتشاشات و آسیب‌های جدی جانی و مالی به مردم عادی، پرسنل نیروی انتظامی و مأموران حافظ امنیت و همچنین خسارت به اموال دولتی و خصوصی شد.

کریمی دراین نشست همچنین با اشاره به نقش مخرب برخی رسانه‌های فارسی زبان مستقر در آمریکا و انگیس، اظهار داشت: این رسانه‌ها نقش برجسته و پررنگی در جهت دادن و هدایت خشونت‌ها و اغتشاشات داشتند و به صورت علنی، خشونت و اغتشاش را تبلیغ می‌کردند و حتی شیوه درست کردن کوکتل مولوتوف را نیز آموزش می‌دادند. شبکه‌هایی مثل اینستاگرام، توئیتر و واتساپ نیز با ایجاد حساب‌های کاربردی غیرواقعی با پراکندن اخبار جعلی در خصوص حوادث، سعی در تحریک احساسات عمومی و تشدید خشونت‌ها و اغتشاشات داشته‌اند و کماکان به این اقدامات خشونت بار و تحریک آمیز خود ادامه می‌دهند.

وی در بخشی دیگر از سخنرانی خود گفت: آنانی که ادعای پرچمداری حقوق بشر می‌کنند، زندگی زنان و کودکان ایرانی را از طریق تحمیل و اجرای تحریم‌های یکجانبه و حمایت از فعالیت‌های تروریستی علیه آنان، هدف گرفته‌اند. خشونت سیستماتیک علیه زنان و کودکان در این کشورها، ممانعت از پذیرش زنان پناهنده، سکوت در برابر وضعیت زنان در یمن و فلسطین و ترور شهیده شیرین ابوعاقله و گور‌های جمعی کودکان بومی در کانادا، برخی نمونه‌هایی هستند که موجب بی اعتباری ادعا‌های این کشور‌ها درخصوص حقوق زنان می‌شود.

کریمی در پایان گفت: علیرغم تمامی مداخلات خارجی و تلاش‌های مذبوحانه برای بی ثبات کردن ایران، ملت بزرگ ایران یک بار دیگر با حضور میلیونی خود در خیابان‌ها در روز ۱۳ آبان، دشمنان خود را ناامید کرد


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان