جهان به تلاش های ایران در نبرد با تروریسم اعتراف کرده است

Zarif

وزیر خارجه ایران روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با روزنامه پرشمارگان'لوفیگارو' تاکید کرد که جهان به تلاش های ایران در نبرد با تروریسم اعتراف کرده است.

به گزارش هابیلیان و به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف در پاسخ به پرسش پایگاه اینترنتی روزنامه 'لوفیگارو' درباره عهد شکنی آمریکا مبنی برخروج یکجانبه از توافق هسته ای، گفت: از چند ماه پیش، ما خود را از نظر ملی و بین المللی برای فرضیه عقب نشینی آمریکا از توافق 2015 آماده کرده بودیم. ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود نیز وعده خروج از این توافق را داده بود.

وی افزود:درموضوع هسته ای روسیه یکی ازبزرگترین شرکای ما محسوب می شود. مسکو به خوبی تهران را درک می‌کند برای اینکه خود نیز تحت تحریم‌های شدید واشنگتن قرار گرفته است. آمریکا همواره در ماه های گذشته تلاش کرده تا همسایگان ایران را برای اجرای تحریم‌ها تحت فشار زیادی قرار دهد، ولی در این رابطه هیچ موفقیتی به دست نمی‌آورد.

وزیرخارجه کشورمان درپاسخ به پرسش خبرنگار لوفیگارو درباره تحولات سوریه و حضور ایران در آن کشور نیز گفت:تهران با مسکو وآنکارا همکاری ‌های بسیار عالی در زمینه حل و فصل مشکلات در سوریه دارند.اکنون آنچه که مهم است، بازسازی سوریه، برقراری وحدت و استقلال این کشور و از بین بردن عناصر باقی مانده از تروریست ها است.

ظریف در پاسخ به پرسشی درباره نگرانی های رژیم صهیونیستی از حضور ایران در سوریه نیز گفت: 'در عرصه نظامی ما در سوریه حضور داریم چرا که دولت قانونی بشار اسد از ما دعودت کرده است درمبارزه با گروه های تروریستی، دمشق را یاری می دهیم. اقدامات نظامی ایران در سوریه فقط در این جهت است. همه جهان هم به سهم ایران در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی اعتراف کرده است. تنها دلیل حضور ما در سوریه همین است.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان