آمریکا و عربستان با استفاده از تروریسم به دنبال ناامنی در عراق هستند

N00491556 Bدستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل گفت: جمهوری اسلامی ایران با قدرت از امنیت ‌و ثبات عراق حمایت می کند؛ ما امنیت عراق را امنیت ایران می دانیم و به طرفهایی که بدنبال رشد مجدد تروریسم در عراق، سوریه و‌ منطقه هستند هشدار جدی می دهیم.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هابیلیان به نقل از خبرگزاری تقریب، حسین امیرعبداللهیان در دیدار هنیس پلاسخارت نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق، ضمن تاکید بر روابط عمیق و راهبردی میان دو کشور، تصریح کرد: مناسبات تهران و عراق همواره روند دوستانه و‌ رو به رشدی دارد.
 
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل بر اهمیت تداوم فعالیت یونامی در هماهنگی با نهادهای قانونی از جمله مجلس و دولت عراق تاکید کرد.
 
وی افزود: تلاش برخی کشورها از جمله آمریکا و‌ عربستان سعودی در استفاده مدیریت شده و ابزاری از تروریسم و دامن زدن به ناامنی و رشد آن در عراق و منطقه از جمله علل نا امنی ها در عراق و منطقه است.
 
امیرعبداللهیان توجه به جایگاه مهم مرجعیت و حمایت از روند سیاسی و انتخاباتی عراق را يك فرصت مهم برای همه عراقی ها برشمرد.
 
وی با اشاره به ترور آمریکایی سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس افزود: سازمان ملل متحد برای تضمین امنیت منطقه باید به مسئولیت بین المللی خود در ماجرای ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس - قهرمانان بزرگ ملی و بین المللی مبارزه علیه تروریسم- عمل نماید.
 
امیرعبداللهیان اضافه کرد که دشمنان باردیگر امنیت عراق را هدف قرار داده اند و تاکید کرد‌ که باید با ریشه ها و عوامل افراط‌گرایی و تروریسم مبارزه کرد.
 
وی با انتقاد از رفتار دوگانه کاخ سفید افزود: آمریکا باید از رویکرد مبتنی بر استاندارد دوگانه در بازی سیاسی - امنیتی و تقویت تروریسم دست بردارد.
 
دستیار ویژه رییس مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با قدرت از امنیت ‌و ثبات عراق حمایت می کند و ما امنیت عراق را امنیت ایران می دانیم و به طرفهایی که بدنبال رشد مجدد تروریسم در عراق، سوریه و‌ منطقه هستند هشدار جدی می دهیم.
 
وی با اشاره به انتخابات پارلمانی پیش روی عراق اظهار داشت: ما به رای و‌ تصمیم‌ مردم عراق احترام می گذاریم. امروز عراق نمونه‌ای از دموکراسی در منطقه است.


 
هنیس پلاسخارت: ریشه داعش باید از میان برداشته شود


خانم هنیس پلاسخارت در ادامه این دیدار گفت: ریشه های تروریسم باید از میان برداشته شود و با شکست نظامی داعش نمی توان امیدوار بود که هسته اصلی آنها از بین رفته باشد.
 
وی افزود: عراق در شرایطی قرار دارد که می تواند برای خودش تصمیم بگیرد و با رفع اختلافات موجود، انتخابات خود را برگزار نماید.
 
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق اظهار داشت: بحث ناامنی در عراق فقط منحصر به داعش نیست و متاسفانه عوامل دیگری در آن نقش دارد.
 
هنیس پلاسخارت گفت: ما هم معتقدیم که ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس تاثیرات زیادی بر دو ملت و منطقه داشته است.
 
وی افزود: سازمان ملل به دنبال برقراری صلح و امنیت است و برای برگزاری یک انتخابات آرام در عراق تمام تلاش خود را خواهد کرد . این به معنای دخالت در امور عراق نیست، بلکه فقط نظارت خواهیم داشت تا یک انتخابات سالم برگزار شود که برخواسته از رای مردم است.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان