جریان‌های تروریستی با پشتوانه آمریکا و اسرائیل بحران‌آفرینی می‌کنند

Dehghan

وزیر دفاع گفت: امروز جریان‌های تروریستی با پشتوانه آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای نادان در منطقه، بحران‌های بزرگی را رقم زده است.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) و به نقل از تسنیم، سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و سیران اوهانیان وزیر دفاع جمهوری ارمنستان که برای شرکت در کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو به روسیه سفر کرده‌اند در حاشیه این کنفرانس با یکدیگر ملاقات و پیرامون مسائل دو جانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.                       

سردار دهقان در این ملاقات با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر همکاری و توسعه مناسبات با کشورهای دوست به خصوص کشورهای همسایه است، گفت: ارمنستان می‌تواند به حفظ ثبات و امنیت منطقه کمک کند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران تضعیف کشورهای منطقه و فعال سازی شکاف‌ها و اختلافات قومی، مذهبی و مرزی را از راهبردهای نظام سلطه به ویژه آمریکا برای ایجاد ناامنی، تنش و جنگ ذکر کرد و گفت: امروز جریان‌های تروریستی با پشتوانه آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای نادان در منطقه، بحران‌های بزرگی را رقم زده‌اند.

سردار دهقان گفت: ما اعتقاد راسخ داریم که حل بحران‌های بزرگ به ویژه تروریسم جز در سایه تعامل و همکاری کشورهای منطقه امکان پذیر نمی‌باشد.

سیران اوهانیان وزیر دفاع ارمنستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از ملاقات با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و مناسبات خوب و حسنه میان دو کشور تصریح کرد: ایران کشوری بزرگ و با تمدن دیرینه و فرهنگ غنی است که نقش منحصر به فرد و بزرگی در استقرار امنیت، ثبات و صلح در منطقه دارد.

در ادامه این دیدارها دکتر حسین دهقان با ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی هم گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، طرفین ضمن تاکید بر تقویت و توسعه هرچه بیشتر همکاری های دفاعی‌نظامی و فنی میان دو کشور، تشدید جنگ علیه تروریسم را در مقطع کنونی ضروری و حائز اهمیت دانستند.

طرفین همچنین با ابراز خرسندی از روند اجرای توافقات نظامی‌فنی میان دو کشور تاکید کردند: این روند زمینه بسیار مناسبی برای اتخاذ تصمیمات و توافقات جدید را فراهم کرده است.

سردار دهقان از همکاری نزدیک و تاثیرگذار ایران و روسیه به عنوان الگوی موفق و مناسب یاد کرد و نقش آفرینی دو کشور را در مهار بحران های منطقه به ویژه در سوریه بسیار حیاتی و ممتاز توصیف کرد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد:همکاری بسیار نزدیک ایران و روسیه موجب بازگشت ثبات و امنیت و تسریع در فروپاشی تروریسم و عقبه آنان شده است و ماباید با قدرت این روند را ادامه دهیم.

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه نیز در این دیدار با ابراز تشکر و قدردانی از حضور وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس امنیت بین‌المللی و سخنرانی بسیار سازنده ایشان ، همکاری و تعاملات دو جانبه ایران و روسیه در مقابله با تروریسم بین‌المللی را بسیار موثر و تعیین کننده توصیف کرد.

وی دگرگونی شرایط منطقه به ویژه در مبارزه با تروریسم را ناشی از اقدامات مشترک ایران و روسیه در منطقه ذکر کرد و خواستار تقویت این روند ثبات آفرین و امنیت ساز شد.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان