تهران و پاریس باید همکاری خود در مبارزه با تروریسم را تقویت کنند

Rohaniaraq

رئیس‌جمهور در پی تماس تلفنی همتای فرانسوی خود، ضمن قدردانی بابت ابراز همدردی با دولت و ملت ایران، بر تقویت روابط دو کشور در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی چهارشنبه شب با قدردانی از تماس تلفنی «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و اعلام همدردی دولت و ملت فرانسه با دولت و ملت ایران به‌ویژه خانوادۀ قربانیان حادثۀ تروریستی در تهران، تاکید کرد: این اقدام تروریستی که به شهادت شماری از هموطنان ایرانی انجامید، ارادۀ دولت و ملت ایران را برای مبارزه با تروریسم بیش از گذشته مستحکم‌تر خواهد کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مبارزه با تروریسم نیازمند یک اقدام هماهنگ و مشترک در عرصۀ جهانی است، اظهارداشت: بی‌تردید ملت ایران در کنار ملل آزاد جهان به مبارزۀ خود در برابر پدیدۀ شوم تروریسم ادامه می‌دهد و تهران در این عرصه آمادۀ تقویت و تعمیق همکاری‌های خود با پاریس است.

روحانی با اشاره به این اقدام تروریستی دشمنان دمکراسی، پس از حضور با شکوه و پرشور مردم ایران در انتخابات گفت: دمکراسی و حضور مردم در صحنه‌های گوناگون بزرگترین حرکتی است که می‌تواند در برابر تروریسم ایستادگی نماید.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه برای مبارزه با تروریسم باید ریشه‌های فکری آن را از بین ببرد، اظهارداشت: نباید اجازه دهیم حامیان تروریسم در عرصۀ جهانی به حمایت خود از تروریست‌ها ادامه دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تمدنی ملت‌های ایران و فرانسه، افزود: دولت ایران آماده است در کنار دولت فرانسه و سایر دولت‌های اروپایی، قاطعانه در برابر تروریسم ایستاده و با آن مقابله کند.

رئیس‌جمهور فرانسه نیز در این تماس تلفنی جان‌باختن شماری از اتباع کشورمان را در حملۀ کور تروریستی، به دولت، ملت و به‌ویژه خانوادۀ قربانیان تسلیت گفت و تاکید کرد که دولت و ملت فرانسه در کنار دولت و ملت ایران هستند و ما کاملا آمادۀ توسعۀ همکاری‌های خود با تهران برای مبارزۀ قاطعانه‌تر با تروریسم هستیم.»

طرفین در این تماس تلفنی همچنین با اشاره به نزدیکی مواضع دو کشور در خصوص موضوعات مرتبط با سوریه و یمن بر ادامه و تقویت رایزنی‌ها و تبادل نظرات، تاکید کردند.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان